Seth Rogen és Evan Goldberg interjú

Seth Rogen és Evan Goldberg régi barátok, forgatókönyvíróként már sokat dolgoztak együtt, az Itt a vége esetében, azonban nemcsak a barátaikat csődítették össze és vették rá, hogy a filmben önmagukat játsszák, hanem az első rendezésükbe is belevágtak.

Kapcsolódó cikkek

Milyen volt ott állnotok az első forgatási napon, első filmes rendezőként?
E. G.: Hihetetlenül izgalmas. 
S. R.: Az első forgatási napon annyira izgatottak voltunk, hogy három órával korábban végeztünk a tervezettnél. Annyira bizonyítani akartunk. Egy első filmes rendező egyik legnagyobb félelme pont az, hogy nem tudja majd megcsinálni. Nekem körülbelül egy hetembe telt mire rájöttem, hogy ez menni fog. Kellett is, hogy kicsit lenyugodjak, és arra tudjak koncentrálni, amire muszáj. Kicsit belezavart a képbe, hogy egyszerre voltunk producerei és rendezői is a filmnek. Egy producer és egy rendező munkája lényegében ellentmond egymásnak, ugyanis míg a rendezőnek van egy víziója, amit minden áron meg akar valósítani, addig a producernek ezt az álmot a megvalósítható anyagi keretek között kell tartania. Komoly ellentmondás, ha ezt a két munkát ugyanazok végzik.  
 
A filmben mindenki önmagát alakítja. Be tudnátok avatni, hogy a filmes figurájuk mennyiben felel meg a valós személyiségüknek? 
S. R.: Néha rájátszottunk a való személyiségükre, de olyan is volt, hogy gyökeresen eltértünk attól. James Francoról például mindenki azt hiszi, hogy egy igazi, elszállt művészlélek, és mi erre az elképzelésre építettük fel a figuráját. Jonah Hillt pedig többnyire a kekeckedő, kissé gonosz és agresszív szerepeiről ismerik, és eleinte mi is ilyennek írtuk meg, de amikor beszélgettünk vele, ő azt szerette volna, ha a filmbéli figurája pont az ellentéte ennek az elképzelésnek. 
E. G.: Azt mondta, hogy „a rajongóim már látták ezt az oldalamat, és most valami újat szeretnék mutatni”. 
S. R.: Az volt a koncepciója, hogy ő legyen a világ legkedvesebb és legsegítőkészebb fickója, a legjobb fej ember, akit csak el tudsz képzelni, aki később a filmben egy furcsa átalakuláson megy keresztül. Végül belementünk. Danny McBride-ot a világ egy iszákos lúzernek képzeli, és erre mi is rájátszottunk. 
E. G.: Danny valójában egy boldog házasember és apuka, akinek a fotózás a hobbija. 
S. G.: A való életben tök más. 
E. G.: Még csak nem is déli származású. 
S. G.: Mondjuk az ő sara, hogy ilyennek hiszi a világ. Jay Baruchellől pedig azt gondoltuk, hogy őt kevésbé ismeri a nagyközönség, szándékosan így is állítottuk be, és ez állandó poénforrás a filmben. Persze a kanadai származásával is cikiztük. A származása a sztori részévé is vált, mivel az a kiindulópont, hogy ő eljön meglátogatni engem Kanadából, én pedig elviszem magammal James Franco házibulijába. Szándékosan körbekérdezgettük az embereket, hogy mennyit tudnak Jayről, és tényleg nem túl sokat.  
 
És magadat nehéz volt filmre írni? 
S. R.: Én pont olyan vagyok, amilyennek mindenki gondol. 
E. G.: Tényleg olyan, csak kb. tízszer annyira hülye. Az összes erkölcsi döntéshelyzetben rosszul választ a film során. 
S. R.: Fontos volt, hogy az én figurám legyen a legközelebb a valósághoz, mivel én vagyok az összekötő kapocs a szereplők között. Sokan közülük a való életben nem ismerték egymást korábban. Jonah és Danny például alig tudtak valamit egymásról, James és Jay pedig még sosem találkoztak korábban.  
E. G.: Pedig a legtöbbjük szerepelt a Felkoppintvában. 
S. R.: Ez igaz, de kb. én voltam ott az egyetlen, akinek mindegyikükkel volt közös jelenete. 
Picit rá is játszottunk arra, hogy én mindegyikőjükkel jóban vagyok, hiszen sokszor arra kényszerítenek, hogy egy-egy helyzetben választanom kelljen közöttük. 
 
A filmhez Emma Watsont és Rihannát is megszereztétek. Nehéz volt? 
E. G.: Emmáért szabályosan megküzdöttünk. Mind láttuk a Harry Potter-filmeket, és mind nagyon bírtuk benne. Azt akartuk, hogy benne legyen a filmünkben. Nem tudtuk, mennyire jól áll majd neki az improvizálás, így azért írtunk neki pár poént, de az első két óra után totál belendült és teljesen egy hullámhosszra került a srácokkal. Ugyanez volt a helyzet Rihannával is.  
S. R.: Volt persze rendes forgatókönyvünk is, előre megírt szövegekkel arra az esetre, ha valaki nem tudna hülyeségeket rögtönözni, de szinte sohasem volt rá szükségünk. 
Tulu/InterCom
2013.10.21
|


Film premierek

Prédák

amerikai horror, 92 perc, 2019

Pavarotti

amerikai-angol dokumentumfilm, 114 perc, 2019

Mű szerző nélkül

német-olasz történelmi dráma, 189 perc, 2018

Gemini Man

amerikai-kínai akciófilm, 117 perc, 2019

FOMO - Megosztod és uralkodsz

magyar filmdráma, 90 perc, 2019

A művészet templomai: Prado - Csodák gyűjteménye

olasz-spanyol dokumentumfilm, 92 perc, 2019
Játék
Roger Waters nagy sikerű 2017-18-as US + THEM világturnéjának amszterdami állomásán rögzített koncertfilm a világpremierrel egy időben, 2019 októberében, limitált vetítéssorozatban érkezik a hazai filmszínházakba.
Filmek a TV-ben
18:10
18:20
A férfi mögött
amerikai film, 2017
18:40
Tripla kilences
amerikai akciófilm, 2016
18:45
A rodeós
amerikai film, 2018
18:50
Farkangyal
amerikai vígjáték, 1991
A héten még látogatható a szürrealista kiállítás az MNG-ben. A szürrealista mozgalom Margitte-tól Dalíig. Válság és újjászületés 1929-ben. #salvadordali #renemagritte #szurrealista #szurreal #kiallitasajanlo #kulturalisajanlo
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.