„Egy nagyjátékfilm akkor indul be, amikor az ember régi ötleteiből három-négy összetalálkozik” - Pálfi György

Pálfi György Karlovy Varyban díjazott filmje, a Szabadesés hazánkban szokatlan módon, egy dél-koreai filmfesztivál finanszírozásával készült, a rendező pedig örömmel mesélt nekünk a találkozásról, és erről az egyedi projektről
Honnan ered a kapcsolatod a Jeonju filmfesztivállal? 
 
Előző évben hívtak zsűrizni, de sajnos nem értem rá. Aztán a következő évben megkerestek azzal, hogy forgassak nekik egy filmet. Furcsa volt a helyzet, mert nekik sokkal fontosabb volt felmutatni, hogy ez a projekt létezik, és az általuk támogatott filmek elkészülnek, mint maga a film. Jeonjuban például a filmet úgy vetítették a programban, mint az összes többit. Semmilyen ünnepélyes gála vagy felvonulás… Aki kapott rá jegyet, bement és megnézte. A sajtókonferenciát például egyenesen rászervezték az én vetítésemre. A filmmel kapcsolatban sem jó, sem rossz vélemény nem jutott el hozzám onnan. Nem tudtam eldönteni, hogy ez a helyiek udvariassága vagy náluk teljes érdektelenségbe fulladt a mozi. 
 
A vetítés utáni közönségtalálkozókból se jött le, hogy mit gondolnak róla? 
 
Nagyon más kultúra, és a közönségtalálkozón is sokszor csak illemből maradnak ott. Ráadásul minden ilyen beszélgetés végén van egy egészen hosszadalmas aláírás-procedúra. Közös fotó, szelfizés, autogramosztás másfél-két órán keresztül. 
 
Úgy tudom, ők nagyon szeretnek mozizni. 
 
Annyira, hogy a saját gyártású filmjeik nyereségesek is országon belül. De csak a kommerszek. Azt mondták nekem, hogy a fesztivál keretéből készült dél-koreai filmeknek például csak egy kicsivel lesz több nézője arrafelé, mint a Szabadesésnek. Az artfilm ott is csak artfilm. 
 
Az, hogy a filmed Karlovy Varyban három díjat nyert, segíti a későbbi útját? 
 
A fesztiválok szintjén mindenképp. Rengeteg meghívás érkezik az ilyen díjak után. Jó eséllyel a világ hatvan-hetven fesztiválján ott lesz a film. 
 
Úgy tudom elég szűkös keretből – százezer dollárból – gazdálkodtatok. Nem akartatok más partnereket bevonni? 
 
Egy francia partner még beszállt kb. tízmillió forinttal, de tudtuk, hogy ha ennyire szűkös az idő, akkor nem tudunk majd egyéb forrásokat bevonni. 
 
Amikor megtudtad, hogy nekifoghatsz a Szabadesésnek, nem akartál egy hagyományosabb nagyjátékfilmet csinálni a több kisfilmes megoldás helyett? 
 
Adtunk magunknak egy teljes hetet, hátha megjön az isteni szikra egy rendes nagyjátékfilm sztorijához, de az ilyesmi nem nagyon szokott megtörténni. Ezután fogtuk a korábbi ötleteinket, és átnéztük, hogy közülük mik lennének hasznosíthatók ehhez a filmhez. Az öreg néni öngyilkos akar lenni, lezuhan, de nem hal meg, majd visszamászik a lépcsőházban, ahol belenézhetünk a lakók életébe egy szkeccsfilmszerkezet volt, amit még régen találtam ki, és most tudtuk hasznosítani. A filmben látható jelenetek jó része is a korábbi ötleteink hasznosításából született. 
 
Máskor is beveted a régi ötleteidet, amikor új filmre készülsz? 
 
Nálam egy nagyjátékfilm akkor indul be, amikor a régi ötletekből három-négy összetalálkozik, és megtalálom köztük az összekötő elemet. Ez lehet szerkezeti, esztétikai vagy bármilyen kötés. 
 
A Final Cut után lehetett hallani, hogy a 20th Century Fox stúdió részére készítesz majd egy hasonló supercut mozit az ő házi archívumukból. Ezzel mi újság? 
 
Felvettük velük a kapcsolatot, megmutattuk nekik a filmet, de egyelőre nem tudtuk áttörni azt a falat, ami ahhoz kell, hogy támogassanak minket. 
 
Mivel a Toldi-projekt jelenleg parkolópályán áll, min dolgozol éppen? 
 
Sajnos nagyon nem szeretem ezeket a középkategóriás europuding művészfilmeket. Egy időben eldöntöttem, hogy vagy nagyon alacsony költségvetésű filmeken dolgozom, amik totális szabadsággal járnak, vagy nagyon magas büdzséjű produkciókon a vizuális álmaim megvalósítására. Ennek szellemében fejlesztünk egy nagyon alacsony költségvetésű doku sci-fit Stanislaw Lem regényéből. 
Tulu
2014.09.30
|


Film premierek

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Zombieland - A második lövés

amerikai horror-vígjáték, 99 perc, 2019

Álomnagyi

belga-francia vígjáték, 99 perc, 2019

A lelőhely

amerikai-kanadai sci-fi, 100 perc, 2018
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Filmek a TV-ben
H
14
K
15
Sze
16
Cs
17
20:30
Fanny
francia filmdráma, 2013
20:30
Bomb City
amerikai krimi, 2017 (feliratos)
21:00
A faun labirintusa
amerikai-spanyol-mexikói fantasy, 2006
21:00
Vasember 2.
amerikai kalandfilm, 2010
21:00
A Macskanő
amerikai kalandfilm, 2004
Pénteken és szombaton egy utolsó terezés a Rákóczi téren. Hajgumikészítés, kávéházi beszélgetés, reggelizés NEMAcsarnokban, lazulás, kóruszene. Nézz ki és örülj. #rakocziter #rakocziterezes #csikszerda #lazulosprogram #szomszedolosprogram
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.