Kedvenc helyek

Scott Weiland and the Wildabouts: Blaster

est.hu:
9/10
|
olvasói
8/10 (5)
[ blues / rock ] Ha egy rockzenei újságíró egyszer értelmező szinonimaszótár összeállítására adná a fejét, a bőség zavarában aligha tudná eldönteni, kivel is illusztrálja az „összeférhetetlen seggfej” kifejezést. Az azonban biztos, hogy Scott Weiland benne lenne a top 3-as listában.
Ezt igazolja az is, hogy a Stone Temple Pilots-os DeLeo testvérek, valamint a Velvet Revolver Axl Rose-on edződött tagjai egyaránt kizártnak tartják, hogy a jövőben újra együtt dolgozzanak az ex-ex-ex-heroinista frontemberrel. Weiland előrelátó módon már 1998-ban elkezdte szólópályáját, ám eddigi kiadványai – kiváltképp a vallatásra alkalmas karácsonyi giccsgyűjteménnyel – alapján nem sok minden utalt arra, hogy egyedül is megállja a helyét. Arra pedig talán (egykori) rajongói keménymagja sem gondolt volna, hogy 2015-ben egy kifejezetten erős albummal hozakodik elő. 
 

 
Főleg annak fényében, hogy Weiland viszonylag ismeretlen arcokkal rögzítette az új dalokat. (Szomorú aktualitás, hogy a lemezt felgitározó 34 éves Jeremy Brown egy nappal a megjelenés előtt meghalt.) Míg korábbi szólómunkáin jobbára bizarr kísérletezési hajlamait igyekezett kiélni, addig most nem akart mást, mint egy szimpla rocklemezt. És kifejezetten jót tett, hogy háttérbe szorította művészi(eskedő) énjét. A szutykos, már-már stoneres hangzású szerzemények csak távoli rokonságot ápolnak a Stone Temple Pilots vagy a Velvet Revolver világával: Weiland hangja és dallamvilága nem változott sokat, ugyanakkor régen hallhattunk tőle ennyire fülbemászó énektémákat.
 

 
A lassan radírozó Modzilla vagy a kiváltképp melodikus, enyhén Beatles-es Hotel Rio vagy a punkos refrénnel megpakolt Youth Quake szinte rögtön belemászik az ember fülébe. De nem sokkal gyengébbek a lazább momentumok sem: a Way She Moves a Rolling Stones-os húzása legalább annyira telitalálat, mint a Beach Pop zenei fényterápiája. És bár a Blaster nem 100%-ig mentes az üresjáratoktól, soha rosszabb teljesítményt Weilandtól! 
kirsch
2015.04.17
|


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Ma ingyenes a belépés a múzeumokba! A szentendrei Skanzenban ?56 falun című kiállítást nézhetitek meg! @szentendreiskanzen #56falun #oktober23 #nemzetiunnep
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.