„A gyerekek képesek követni a komplexebb történeteket is” - Jon Favreau

Jon Favreau Los Angeles egyik raktárházában forgatta le a teljes egészében a vadonban játszódó A dzsungel könyve legújabb változatát, ami nemcsak páratlan technológiájával, hanem az érzelmi oldalával is lenyűgözte a tengerentúli kritikusokat. A direktor a forradalmi látványvilág mellett a film hátteréről is mesélt.

49 éves

 

Pályafutását színészként kezdte

 

Ő rendezte a Vasember 1-2.-t

Mi fogott meg Kipling történetében? 
 
Gyerekkoromban érintett meg a Maugli és Balu közti kapcsolat. Kicsit emlékeztetett a nagypapámmal való kapcsolatomra, aki nagyon fontos részét jelentette az életemnek. Tetszett Maugliban, hogy folyton bajba kerül. Ő nem egy jó kisfiú, hanem inkább egy Dennis, a komisz jellegű srác, aki keresi a bajt. Nem érzi magát idegennek a hatalmas vadállatok között, ő is közülük valónak tartja magát. Kemény egy kölyök, viszont a Baluval való kapcsolatában azt is láthatjuk, hogy mennyire érzékeny és sebezhető. Mindig is abban hittem, hogy a filmeknek egy emocionális utazásra kell invitálniuk a nézőket. A látványosság mit sem számít, ha nem törődünk a karakterekkel. Minden történetbe kell az emberség, a humor, az érzelem és a karakterfejlődés. 
 
Milyennek látod Mauglit? 
 
Egy olyan fiúnak, aki be akar illeszkedni, mert fél attól, hogy egyedül marad. Ő egy kívülálló, akit sebezhető kölyökként a farkasok neveltek fel. Mivel a farkas testvérei gyorsabban nőttek nála, ő mindig otthon maradt, mint egy bukott diák az iskolapadban. Mindezek ellenére jókora önbizalmat növesztett magának. Megpróbáltam visszatalálni az eredeti sztori gyökereihez, ami egy dzsungelben felnőtt srácról szól, akit egy nagy és gonosz erő – Sir Kán – ki akar taszítani onnan, ahol felnőtt. A dzsungel egy veszedelmes hely, és bár Maugli a farkasok között nőtt fel, nincs meg a fizikai képessége ahhoz, hogy egy ilyen helyen sokáig életben maradjon. 
 
Hogyan találtál rá a Mauglit játszó fiúra? 
 
Kétezer gyereket néztünk meg szerte a világon, amire ráakadtunk Neelre. Ő volt az egyik utolsó srác, akit megnéztünk, és rögtön éreztem rajta, hogy nemcsak fizikailag hasonlít a 67-es rajzfilmben látott Mauglira, hanem a karakter érzelmi világát is képes lesz visszaadni. Csodás humora volt, és ez rögtön jó pontnak számított. Az egész film sorsa az ő alakításán áll vagy bukik, de szerencsére elég gyerekszínésszel dolgoztam már együtt ahhoz, hogy biztos legyek a döntésemben. 
 
Ká hangját miért egy színésznővel – Scarlett Johansson – vetetted fel egy színész helyett? 
 
Az 1967-es verzióban az összes szerepet férfiak alakították, és arra gondoltam, hogy itt az ideje kicsit felrázni a dolgokat. 
 
A filmhez egy formabontó technológiát használtál… 
 
A mozi készítése előtt megkérdeztük magunktól, hogyan tudnánk teljesen kihasználni a modern technológia adta előnyöket a filmkészítés érdekében. Az volt a célunk, hogy bár a legmodernebbet használjuk, a nézők feledkezzenek meg erről a filmet nézve. Walt Disney óriási hatással volt a munkámra, hiszen ő is mindig a legformabontóbb technikákkal dolgozott. Mi kombináltuk a fotorealisztikus környezetrajzot, a mozgásrögzítős technológiával és a valódi, élő felvételekkel, és ebből a háromból hoztunk ki valami teljesen újat. Azt akartuk, hogy minden, amit a néző lát, teljesen valósághű legyen.  
 
Szerinted miért kell látniuk az embereknek A dzsungel könyvét? 
 
A közönség izgalmat, kalandot, nevetést és érzelmeket akar, és én próbáltam egy olyan filmet készíteni, amiben mindez megtalálható. Szülőként mindig örülök, ha olyan mozit találok, amit ha megnézek a srácokkal, felvillanyozza őket. A gyerekek képesek követni a komplexebb történeteket is. Úgy érzem, a mozink magán hordozza a Disney-filmek örökségét. Ha pedig szülőként popcornt is veszel a mozizás mellé, akkor ne csodálkozz, ha a java megmarad, mert a gyerek még enni is elfelejt közben. 
 

Tulu/Fórum Hungary
2016.04.18
|
(17 kép)


Film premierek

Keresés

amerikai thriller, 102 perc, 2018

Johnny English újra lecsap

amerikai-angol-francia akcióvígjáték, 88 perc, 2018

Briliáns válás

belga-francia vígjáték, 95 perc, 2018
Játék
„Hol legitimek a megéléseink? Egy csomó érzés, állapot egyszerűen illegál, nem szabad. A művészet alibi. A művészet oltárán szabad olyat tenni, amit az életben nem minden esetben. Ezért a művészet játék, alibi a szabadságra.” (Hód Adrienn).
Filmek a TV-ben
H
17
K
18
Sze
19
Cs
20
P
21
Szo
22
18:05
18:15
Lilli, a kis boszorkány II. - Utazás Mandolánba
német-spanyol-osztrák gyerekfilm, 2011
18:15
Buliszerviz
amerikai vígjáték, 2002
18:15
Csapatépítő szerelem
amerikai vígjáték, 2016
18:15
Idegen szív
amerikai filmdráma, 2002
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.