„Nemet mondtam a Blair Witch Project forgalmazására” - Jason Blum

Jason Blum Hollywood egyik legszorgosabb producere, már több mint 50 főcímen volt ott a neve, az elmúlt években pedig rátalált arra a műfajra, amiben igazán nagyot tud alkotni: a horrorfilmre. Ő volt A bűn éjszakája, a Parajelenségek és a Sinister producere is – és most A démon arcával készül a közönség meghódítására.

47 éves.

 

Csak a négy sikeres horror-sorozatával 1,2 milliárd dollárt keresett.

 

A Parajelenségek című filmje 15 ezer dollárba került, és 200 milliót hozott.

 

Főképp 3 millió dolláros költségvetés alatti mozikat készít.

Hogyan lett horror-rajongó? 
 
Anyám imádta Edgar Allen Poe-t, valószínűleg még túl kicsi voltam hozzá, amikor először a kezembe nyomta. Akkoriban már augusztusban a Halloween-jelmezemen agyaltam, kiskorom óta bejön az ijesztgetés. Az egyetemen aztán kijártam egy külön Hitchock-kurzust. És életemben legjobban a Péntek 13-tól féltem: egyedül néztem, otthon a tévében. A horror olyan, mint amikor tűzzel játszik az ember: próbálgatod a határaid, pedig tudod, hogy fájni fog. 
 
Az első komoly szakmai találkozás a horrorral? 
 
A Miramaxnál dolgoztam, amikor nemet mondtam az Ideglelés (Blair Witch Project) forgalmazására. Nem csak én, sokan mások is. Azután levetítették a filmet a Sundance Fesztiválon, és én újra elutasítottam a forgalmazását… azután csak néztem, ahogy elképesztően tarol a mozikban. Úgyhogy, amikor láttam a csak DVD-re készült Parajelenségeket, és megnéztem közönséggel együtt is, mindent elkövettem, hogy mégis moziba kerüljön. A rendezője sem hitte el, hogy igazam van… de az lett! 
 
Mi volt a siker titka?  
 
Az eredetiség, az újszerűség, az, hogy nem lehet semmi mással összehasonlítani. Most is ez a lényeg, A démon arcát is igyekeztünk olyanra csinálni, hogy miközben persze tartjuk magunkat a szabályokhoz, legyen benne valami váratlan. És emiatt jó, hogy nem költünk dollárszázmilliókat egy filmre. Amikor nagyon sok pénzbe kerül egy film, az megzavarja az alkotókat, árt a kreatív folyamatnak. Természetes lesz a kockázatkerülés. Brad Peyton rendezőt is arra beszéltem rá, hogy engedje el magát, próbáljon ki új dolgokat, élvezze ki, hogy A démon arcának a költségvetése annyival alacsonyabb, mint mondjuk az előző filmjéé, a Törésvonalé volt.  
 
Nem is szól bele a film elkészültébe? 
 
Miután megvolt A démon arca forgatókönyve, eldőlt, hogy Brad Peyton rendezi, és Aaron Eckhart elvállalta a főszerepet, én benyomtam őket egy buborékba. De nem azért, hogy ne kapjanak levegőt, hanem hogy együtt találják ki a legcoolab, legérdekesebb, legegyénibb filmet, ami kitelik tőlük. Az én dolgom, hogy amiatt aggódjak, bejön-e majd. Az övék, hogy bátran csináljanak jó filmet. 
 
Aaron Eckhart nem nagyon vállalt korábban horrort. 
 
Ő speciel híres arról, hogy vonzódik a kisebb, de több szabadságot adó forgatásokhoz. És a figura, amit eljátszhat, szerintem minden férfiszínésznek vonzó: nyúzott, borzalmakon ment keresztül, mégis a velejéig macsó. Korunk Bogartja. Ráadásul kétféle figurát játszhat, mert amikor egy páciense fejében járkál, akkor jól fésült, borotvált és nem iszik… menő.  
 
A film arról szól, hogy van egy ember, aki bele tud menni az emberek gondolataiba, és ha démon szállja meg őket, akkor ott a „beteg” fejében küzd meg a gonosszal. 
 
Nem, ő csak ráveheti a paciensét, hogy ő mondjon nemet a gonosz csábításának. Így az igazi. Ott benn, a másik gondolatai között bolyongva kell bebizonyítania, hogy az tévúton jár, hogy becsapták. De igazából eszköztelen. Kinn szenved emiatt, benn meg kiszolgáltatott. Idegen terepen jár: valakinek a gondolatai, álmai, vágyai között keresi a vészkijáratot. Mondom: néhány bátor, nagy ötlet kell egy forgatókönyvhöz, meg néhány jó színész meg egy ötletes rendező. És akkor összejön egy jó film. Remélem, A démon arca ilyen. 
 
InterCom
2016.12.05
|


Film premierek

Szívvel-lélekkel

belga-francia filmdráma, 103 perc, 2016

Öldöklő szerelem

amerikai thriller, 100 perc, 2017

Desierto: Az Ördög országútja

francia-mexikói thriller, 94 perc, 2015

Alibi.com

francia vígjáték, 90 perc, 2017

1945

magyar történelmi dráma, 91 perc, 2017

Tűnj el!

amerikai horror, 103 perc, 2017
Játék
A 20 éve elhunyt amerikai rádiós nagyságnak állít emléket Szörényi Levente és Gájer Bálint. Az utóbbi előadó jelenléte ott, ahol swing vagy jazz szól, evidens; ezen az esten viszont a legendás szenior dalszerző-énekes új oldaláról mutatkozik be.
Filmek a TV-ben
18:05
A sakkverseny
francia filmdráma, 2015
18:20
Ifjúság Oregonban
amerikai vígdráma, 2016
18:30
Amit tudni akarsz a szexről...
amerikai vígjáték, 1972
18:55
45 év
angol dráma, 2015
18:55
Szextúra
amerikai vígjáték, 2008
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.