„Örömmel csinálok hülyét a nyilvános énemből” - James Franco

A Pókember-filmek idején James Franco kis híján vérbeli romantikus sztár lett, de izgalmas szerepválasztásaival és művészeti projektjeivel inkább a független filmezés egyik élharcosává nőtte ki magát. A Miért éppen ő? című filmjével Franco visszatér a mainstreambe, és egy Apádra ütök-re hajazó komédiával hódítja meg a karácsonyi filmpiacot.
Hogy kerültél bele a filmbe? 
 
A film rendezője, John Hamburg a tanárom volt, amikor az NYU-n filmes tanulmányokat folytattam, szóval ha ő keres meg valamivel, az alapból érdekel. Bryan Cranston pedig a Colbert Report című show-műsor backstage-ében jött oda hozzám, hogy szerinte beszélgetnünk kéne a Miért pont ő? forgatókönyvéről. Először kettesben beszéltük át a dolgokat, majd John is csatlakozott, és együtt döntöttük el, merre haladjon ez a sztori. 
 
Bryannel sokat változtattatok a karaktereken? 
 
Valamennyit igen. Az alapfelállás mindig is az volt, hogy Bryan figurája rühelli az enyémet, de csak a felszínt látja, és ettől nem veszi észre, hogy ez a srác tényleg odáig van a lányáért, és bármit megtenne érte. Mi inkább csak a részleteit dolgoztuk ki annak, hogy mi idegesíti őt annyira ebben a srácban: a tetoválások, a hozzáállása és ez elképesztő sikerei.  
 
Te és Bryan nagyon különböző színészi/komikusi háttérrel rendelkeztek. Jazzhasonlattal élve olyanok voltatok a forgatáson, mint két különböző hangszer? 
 
Lehet azt mondani, hogy különböző hangszerek vagyunk, de biztosan nagy az egyetértés köztünk, amikor ugyanazt a dallamot játsszuk. Csodás dolog, ha ez megvan két színész között. Ugyan a filmben végig egymással acsarkodunk, de az biztos, hogy a színfalak mögött szuperül kijöttünk Bryannel. Nem lehettünk egymás ellenségei, mert az én munkám függ az övétől, mert ő jelenti az akadályt a céljaim eléréséhez. Szeretné megkérni a lánya kezét, de az apja beleegyezésével, ugyanakkor az apa úgy gondolja, hogy ez a fickó nem elég jó a lányához. Ha nem tudom eljátszani azt, hogy Bryannek miért kell idegenkednie a karakteremtől, akkor ő is hiába erőlködik, szóval ilyen szempontból meg ő függ az én játékomtól. Kiegészítjük egymást. Bryan az a fajta színész, aki sosem csak a saját játékára figyel, hanem az összkép érdekli. Ez az egyik dolog, ami nagy színésszé teszi őt. 
 
Magad is dolgozol filmrendezőként, és ezenkívül számos művészeti projektben vagy érdekelt. Segítenek ezek abban, hogy jobb színésszé válj? 
 
Minden mindennel összefügg nálam. Azért jó, hogy ennyiféle módon tudom kifejezni magam, hogy ha van egy jó ötletem, akkor ki tudom találni, mi lenne hozzá a tökéletes formátum. Egy ötlet nem minden formában működik, és jó abban a helyzetben lenni, hogy én választhatom ki az ötlethez passzoló formát. A filmezésben minden összefügg. Amikor vágsz egy filmet, akkor igazán meg tudod figyelni, hogyan kell olvasni egy színész játékát, és mit miért és hogyan használ. Amikor forgatókönyvet írsz, az segít ráfókuszálni a sztori azon részére, amit érdemes elmesélned. Mi a legfontosabb a történetben? Milyen struktúrát alakítasz ki hozzá, és hogyan tudod változtatni? 
 
Jól érzem, hogy Laird karaktere által egy kicsit önmagadat is parodizálod? Hiszen rólad is sokan gondolják, hogy egy elég excentrikus fickó vagy, de akik igazán ismernek, azok szerint helyén van a szíved. 
 
Értem, hogy mire gondolsz, de én nem így tekintettem Lairdre. Ha már muszáj párhuzamot vonnom, akkor az lenne, hogy én is tisztában vagyok vele, hogy a publikus énemet nem tudom teljesen kontrollálni, hiszen azt nemcsak én, hanem a szerepeim is alakítják, valamint az is, hogy a lapokban és az interneten miket írnak rólam. Eljött egy pont a karrieremben, amikor elengedtem ezt, és már nem akartam kontrollálni, ettől pedig sokkal felszabadultabb lettem. Amikor az Itt a végében a barátaimmal önmagunkat játszottuk, szinte mindegyiküknél volt olyan pillanat, amit túl soknak éreztek, és nem akartak megcsinálni. Nálam nem volt. Én örömmel csinálok hülyét a nyilvános énemből. 
 
Tulu/InterCom
2016.12.20
|


Film premierek

R.A.I.D. - A törvény nemében

belga-francia akcióvígjáték, 105 perc, 2016

Egy kupac kufli

magyar animációs film, 83 perc, 2017

Az ígéret

amerikai-spanyol történelmi dráma, 133 perc, 2016

A szerencse háza

amerikai vígjáték, 88 perc, 2017

A mogyoró-meló 2.

amerikai-dél-koreai-kanadai animációs film, 91 perc, 2017
Játék
Digitálisan felújított filmklasszikusokat bemutató sorozata keretében 2017. szeptember 14-től a Pannonia Entertainment bemutatja James Cameron kultikus akció-scifije, a Terminator 2. 3D változatát, restaurált képpel és hanggal, az eredeti ’91-es magyar szinkronnal.
Filmek a TV-ben
20:00
Vaiana
amerikai animációs film, 2016
20:00
Viszlát holnap
belga romantikus filmdráma, 2015 (feliratos)
20:15
Buliszerviz
amerikai vígjáték, 2002
20:30
Harmonium
japán filmdráma, 2016 (feliratos)
20:35
Krokodil Dundee 2.
amerikai-ausztrál kalandfilm-vígjáték, 1988
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.