„Nem kértem olyat a színészektől, hogy egymást utánozzák” - Barry Jenkins

Az idei Oscar-jelölések egyik nagy meglepetése volt, amikor Barry Jenkins kis költségvetésű, lírai gettódrámája, a Holdfény nyolc nominációt kapott. A különleges felnövéstörténetet – melynek főhősét három különböző színész játssza – a direktor egyáltalán nem hagyományos módon közelítette meg.

37 éves.

 

A Holdfény a második nagyjátékfilmje.

 

Rendezőként és forgatókönyvíróként is Oscarra jelölték.

Amikor kiválasztottad a három színészt ugyanannak a karakternek a különböző életkorához, mire kellett a legjobban figyelned? 
 
A film fő témája az, hogy a világ hogyan formál egy fiatalembert. Szerettük volna érzékeltetni az idő múlását a film három része között, és az volt a célunk, hogy amikor eltelik néhány év, akkor a néző azt érezze, hogy bár ugyanazt az embert nézi tovább, mintha mégis egy új karaktert látna. Ezért is volt fontos számomra, hogy három különböző színészt válasszak ugyanarra a szerepre. Mivel a figura nagyon sokat változik az évek során, ezért nem kértem olyat a színészektől, hogy egymást utánozzák. Nem akartam, hogy találkozzanak, azt pedig kifejezetten kerültem, hogy megnézhessék egymás felvételeit.  
 
Ezt a színészek hogy fogadták? 
 
Trevante Rhodes elég sokat kíváncsiskodott és érdeklődött a többiek játéka iránt, de én finoman elmondtam neki, hogy semmi köze hozzá. Persze azért adtam nekik segítséget, például a forgatókönyvből mindegyikük megkapta a teljes változatot, nem csak azt a részt, amiben ők szerepelnek. Kellettek a támpontok, mert Chiron nem egy sokat beszélő fickó, nem könnyű őt megfejteni.  
 
A filmművészetben azért akad néhány ilyen emlékezetes hős… 
 
Engem leginkább a francia Claire Denis filmjei inspiráltak, ahol ültek ezek a francia nők ezekkel a francia fickókkal, akik egyfolytában dumáltak és kiakadtak, te pedig csak nézted a csendben ülő nőt, ahogy érzelmek egész skálája járja át az arcát. Ahol felnőttem, sok olyan fiatal fickót láttam, aki nem sokat beszélt, de közben láttad rajta, hogy legbelül rengeteg minden történik.  
 
Mesélnél Miaminak arról a részéről, a Liberty Square környékéről, ahol felnőttél? Milyen volt visszamenni oda? 
 
Én és a film alapjául szolgáló színdarab írója, Tarell McCraney ugyanazon a környéken nőttünk fel. Amikor olvastam a darabot, eléggé szíven ütött, hogy valaki ilyen jól megfogta a hely varázsát. Annyira pontosan és érzésekkel telve írta le, hogy vizuális művészként nem volt nehéz elképzelnem, hogyan fogom mindezt a vászonra vinni. Az a hely valahol én vagyok, szóval természetesen, mindenféle mesterkéltség nélkül született meg bennem a Holdfény képi világa. Aztán kimentünk a helyszínre, ahol az első reakció az volt, hogy „Kik vagytok? Biztosan innen származtok? Mit akartok” Aztán egy héttel később már azt kérdezték, hogy „Hol voltatok eddig?”, majd a harmadik héten jött a „Szerepelhetek a filmetekben?” kérdés. A környéken örültek, hogy ott forgatunk, mert általunk az utcák teli voltak fénnyel esténként is – amúgy az utcai lámpákat a környékbéli srácok már rég kilőtték –, és a gyerekek kijöhettek akár este is játszani, amíg mi ott voltunk. 
 
A drogfüggő anyát játszó Naomie Harris karaktere részben a saját édesanyádon alapul. Nehéz volt nézned az alakítását? 
 
Kezdem azzal, hogy nem szoktam visszanézni a jeleneteit. Utoljára Torontóban láttam szeptemberben, de azóta nem megy. Egyszerűen túl nehéz nekem a személyes érintettségem miatt. A Naomie-val való közös munka pedig borzasztóan kemény volt, mert ő szinte azonnal tökéletesen hozta a karakter igazságát. Nem akartam ezt a karaktert tisztára mosni, mert ennek nem lett volna értelme, ezért megmutattam a maga nyersességében. 
 
Tulu/Vertigo Média
2017.02.13
|


Film premierek

Szafari

osztrák dokumentumfilm, 91 perc, 2016

Lengemesék

magyar animációs film, 80 perc, 2017

Elveszve Párizsban

belga-francia vígjáték, 83 perc, 2016

Bye Bye Man - A rettegés neve

amerikai horror, 96 perc, 2017

A tökéletes gyilkos

magyar thriller, 98 perc, 2017

A kör

amerikai thriller, 110 perc, 2017

6, 9 a Richter-skálán

bolgár-magyar-román vígjáték, 116 perc, 2016
Játék
Úgy bulizz, mintha a munkahelyed múlna rajta az év legemlékezetesebb vígjátékában! Mikor egy mindenbe belekontárkodó ügyvezető (Jennifer Aniston) elhatározza, hogy megszünteti a cég egyik rosszul menő szárnyát, az azt vezető öccse (T.J. Miller) úgy érzi, hogy ezt nem hagyhatja annyiban.
Filmek a TV-ben
H
24
K
25
Sze
26
18:15
A harag országútja
amerikai akció-sci-fi, 2015
18:40
Hongkongban már holnap van
amerikai-hongkongi romantikus vígjáték, 2015 (feliratos)
18:40
Elah völgyében
amerikai krimi, 2007
18:45
Mint a villám
amerikai akciófilm, 1990
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.