Tavaszi fáradtság? Oda se neki!

Hiába jön a jó idő, nyílnak lassacskán a virágok, és simogatja az arcunkat a tavaszi szél, mégsem biztos, hogy mindenki felhőtlenül tud majd örülni a természet ébredésének. Sokan ugyanis az úgynevezett tavaszi fáradtságtól szenvednek, ami nem más, mint egy jelzés, hogy a szervezet vitaminkincstára igencsak merülőfélben van, itt az ideje újratölteni az elemeket!
A jó hír az, hogy ezen az állapoton könnyen segíthetünk! A legtöbb esetben elég ugyanis teletömni magad vitaminokkal, és kimozdulni a szabadba, mozogni, ugrálni, élni, és már fel is ébredtél! 
 
Sétálj, fuss, sportolj! 
 
Igazából mindegy, hogy egy pár megálló villamosozás helyett sétálsz egy jót a városban, reggel a melóba mész gyalogszerrel, vagy éppen munka után jársz futni. A lényeg, hogy mozogjál, mert a sport élénkíti a vérkeringést, ezáltal felébreszti az álmos szervezetedet. Ráadásul még a nyári „álomalakod” is közelebb kerül hozzád egy-két lépéssel. Akkor se ijedj meg azonban, és ülj vissza gyorsan a kanapéra, hogy ha nem a te stílusod a futás és a távgyaloglás. Rengeteg fajta mozgásforma közül válogathatsz ugyanis, még akkor is, ha a belváros „korlátai” között kell gondolkodnod: jógázhatsz, balettozhatsz, aerobikozhatsz, kangoozhatsz, twerkelhetsz, súlyt emelhetsz, hogy csak néhányat említsünk a nagyjából végtelennek tűnő sorból.  
 
Igyál vitaminkoktélt! 
 
A vitaminpótlásra a legnagyszerűbb és egyben leghatékonyabb megoldás, ha most tényleg jóval több vitamint fogyasztasz el, mint az év többi szakában esetleg. Persze itt elsősorban nem a tablettákra gondolunk, hanem sokkal inkább a gyümölcsökre. Az idénygyümölcsök közül ebben az időszakban pedig főleg a kivit, narancsot, grapefruitot és a citromot ajánljuk – akár facsarva is – mint vitaminbombát, de a zöldkoktél sem megvetendő, például reggelire vagy uzsonnára. Ennek elkészítéséhez értelemszerűen mindenféle zöld színű gyümölcsöt és zöldséget kell felvágnod, majd összeturmixolnod: zöld banán, spenót, uborka, lime, zöldalma, kivi, minden mehet az edénybe! 
 
Fordíts elég időt magadra és a pihenésre! 
 
Tudjuk, hogy felgyorsult világban élünk, és mindenki rohan, mint a mérgezett egér, de ha hagysz legalább egy kicsi időt magadra, és lassítasz, vagy éppen a saját vidámságodra, és nem mások kedvéért
teszel valamit, rögtön harmonikusabban fogod érezni magadat, és kevésbé leszel nyúzott, vagy érzed majd a tavaszi fáradtságot. A szabadidőnek pont az a lényege ugyanis, hogy boldoggá tedd magad: olvass, rajzolj, bicajozz, süssél, nézd a felhőket, ahogy szaladnak a tavaszi égen, vagy csak ülj be egy forró fürdőbe, a kádba egy pohár vörösborral. Élvezd az életet! 
 
Víz, víz, víz! 
 
A szervezeted jólétéhez elengedhetetlen a megfelelő víz-, illetve folyadék-utánpótlás. Azonban ez egy olyan téma, amit mindenki jobban akar tudni a másiknál, éppen ezért rengeteg elmélet kering világszerte arról, mennyi is lenne a helyes vízmennyiség egy napra per fő. Úgyhogy mi csak annyit mondunk, igyatok, amennyit jól esik. A lényeg, hogy ne feledkezzetek el teljesen róla, mert a „nem ivás”, azaz a napi kevesebb, mint 1 liter víz elfogyasztása, valóban káros lehet a szervezetnek. 
 
Szellőztess! 
 
Végül, de nem utolsósorban pedig nyisd ki néha az iroda és a szobád ablakát, hadd jöjjön be egy kis új levegő. A friss oxigén ugyanis felébreszt, valamint egyes kutatások szerint serkentő hatása miatt jobb kedvre is derít! Hát nem csodás? 
Kurcz Orsi
2017.03.06
|


Játék
Az Iparművészeti Múzeum a kezdetektől fogva egyaránt gyűjti a magyar és egyetemes, a régi és kortárs iparművészeti alkotásokat.
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.