„Szerelmes levél a tesómnak” - Tom McGrath

A DreamWorks animációs műhelyének egyik oszlopos tagja, Tom McGrath ezúttal egy népszerű gyerekkönyvet adaptált mozifilmre a Bébi úrral, ami váratlanul nagy sikert aratott az Egyesült Államokban. McGrath számára ez a mese egy igazán személyes történet.

52 éves.

 

Ő rendezte a három Madagaszkár-filmet.

 

Szinkronszínészként is ismert.

Honnan ered a vonzalmad az animációs filmek iránt? 
 
Seattle-ben nőttem fel, ahol az édesapámmal minden szombat délelőtt Warner Bros. rajzfilmeket néztem a tévében. Tapsi Hapsi és Dodó Kacsa meghatározó figura volt az életemben. A bátyámmal tízéves korom körül kezdtünk el filmezéssel foglalkozni, és akkortájt kezdett el érdekelni az animációs film is. Szerencsém volt, hogy a California Institute of Arts tehetségesnek látott, és később a legnagyobb Disney-mesterek keze alatt tanulhattam náluk. Ez még a kézzel rajzolt animáció korszaka volt. 
 
Akkor ennek köszönhetően lett nosztalgikus a Bébi úr képi világa? 
 
A mobiltelefonok előtti korszak, a hatvanas, hetvenes és nyolcvanas évtized nagyban hatott rá. Abban az időben a gyerekek még nem telefonon játszottak, hanem odakint, és rengeteget használták a fantáziájukat. Még a Mattelhez is elmentünk, hogy használhassuk a korabeli játékaikat a filmben. A házak berendezését is ez a korszak ihlette.  
 
Alec Baldwin hangja zseniális Bébi úrként (az eredeti verzióban – a szerk.). Hogyan akadtál rá? 
 
Ő volt az első választásunk. Csináltam egy tesztfelvételt, ahol a Megaagy című filmemből egy bébi hangjának Alec orgánumát kevertem be a Glengarry Glen Ross című filmjéből, és az eredmény szenzációs lett. Dolgoztam már vele a Madagaszkár 2.-ben, és lenyűgözőnek találtam, hogy a hangja komédiához és drámához is pompásan illik. Az alaphelyzet az volt, hogy Alec egy öltönyt viselő kisbabát játszik, aki terrorizálja a nagytesóját.  
 
A történettel hogyan találkoztál? 
 
A kezembe került Marla Frazee népszerű gyerekkönyve. Amikor megláttam, rögtön pompás ötletnek tartottam az öltönyt viselő kisbabát, a sztori pedig csodás metaforája annak, amikor egy csecsemő érkezik a családba. A bébi igazi főnök, amikor megjön, egy darabig ő ural mindent. Ez egy univerzális történet, és Michael McCullers forgatókönyvíróval azon agyaltunk sokat, hogyan tudnánk ezt minél jobban elmesélni. Végül arra jutottunk, hogy a hétéves testvér szemszögéből lenne a legizgalmasabb a történet. 
 
Hogyan egyensúlyoztál a film vicces és érzelmes oldala között? 
 
Az ilyesmi sosem egyszerű. A humor forrása legfőképpen az, hogy egy kisbaba felnőttként viselkedik, a nagyobb tesója pedig kisgyerekként. Ebben a felállásban van akkora kontraszt, hogy tökéletese alapot szolgáltasson egy havervígjátékhoz. Szerintünk bárki, akinek van gyermeke rengeteg poént fog értékelni a filmünkben.  
 
Van számodra személyes vonatkozása a filmnek? 
 
Magam nem vagyok apuka, de van egy bátyám, szóval a mi családunkban én voltam Bébi úr. A testvérek nagyon sokat tudnak versengeni gyerekként. Egyszerre egymás legjobb barátai és legádázabb ellenségei, főképp tinédzser korban. A végeredmény persze az, hogy a bátyámmal máig csodálatos a kapcsolatom, és a legjobb barátok vagyunk. Ebből a szempontból a Bébi úr egyfajta szerelmes levél a tesómnak, Johnnak. 
 
Tulu/InterCom
2017.04.10
|


Film premierek

Vad Balaton

magyar természetfilm, 65 perc, 2018

Veszett vidék

ausztrál western, 113 perc, 2017

Senki sem tökéletes

belga-francia vígjáték, 101 perc, 2017

Jönnek a kacsák!

amerikai-kínai animációs film, 91 perc, 2018

Ghostland - A rettegés háza

francia-kanadai horror, 91 perc, 2018

Éjjeli napfény

amerikai romantikus filmdráma, 90 perc, 2018
Játék
Két kislemez után első nagylemezével tér vissza a regresszív posztpunkrockot játszó The Foreheads zenekar.
Filmek a TV-ben
20:30
Brazilok
magyar vígjáték, 2017
21:00
Vidocq
francia akciófilm, 2001
21:00
A Vasember
amerikai akciófilm, 2008
21:00
Parker
amerikai akciófilm, 2013
21:00
Bad Boys 2. - Már megint a rosszfiúk
amerikai akcióvígjáték, 2003
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.