„Egy film sem tudja megváltani a világot” - Paula Beer

A Pesti Est exkluzív interjúja
A franciák sztárrendezője, François Ozon nagyon jó érzékkel választ színésznőket. Sztárt csinált Ludivine Sagnierből és általa szeretett bele a világ Marine Vacth-ba, ám most új filmjében, a Frantzban nem egy francia, hanem egy fiatal német színésznőt állított reflektorfénybe. Paula Beerrel Párizsban beszélgettem.

22 éves.

 

Magát berlini világpolgárnak tartja.

 

Nagyon intenzíven tanult franciául a szerep kedvéért.

Mit gondolsz, mit jelent ez a történet 2017-ben? 
 
Nehéz ezt megmondani, mert még 2015-ben forgattuk a Frantzot, és azóta sokat változott a világ. Az biztos, hogy mi azt szerettük volna bemutatni, milyen volt Európa az I. világháború után, 1919-ben, és ez ott van a filmben függetlenül a jelenkori történésektől. Szeretném azt hinni, hogy a Frantz majd megváltoztatja azok gondolkodásmódját, akik megnézik, de ez egy nagyon idealista, és egyáltalán nem valószerű hozzáállás. Egy film sem tudja megváltani a világot, de ha már néhány embert elgondolkodtatunk, az csodálatos. Rengeteget tanulhatunk a történelemből, mert a társadalmi problémák újra meg újra visszatérnek az évek során. 
 
Nagyon nehéz volt kialakítani a szoros köteléket közted, és a férfi főszerepet játszó Pierre Niney között? 
 
Pierre vérbeli csapatjátékos, aki nagyon hisz a vele együtt dolgozó emberekben. Nagyon nyitott fickó, akit érdekelnek mások ötletei. Rengeteget segített nekem, főleg a francia nyelvvel kapcsolatban. 
 
Egymás között hogyan beszélgettetek?  
 
Franciául és angolul. A jobb napjaimon egész jól megy a francia, máskor viszont eléggé szétcsúszok és keverem a szavakat. Ilyenkor szoktam angolra váltani. (nevet) 
 
Német, francia és angol nyelven is tudsz játszani. Szándékosan készültél arra, hogy ne csak a hazádban kapj szerepeket, hanem más országok filmjeiben is? 
 
Ha ennyire tudatosan nem is, de az biztos, hogy örömmel forgatok bárhol, ha ígéretes szereppel kínálnak. Sokat tanulhatok más országok filmeseitől, mert gyakran máshogy élnek és másképp gondolkodnak, ami minden ilyen munkát izgalmassá tesz. A Frantz forgatását is izgalmassá tette, hogy egy német és egy francia stáb dolgozott rajta egymás mellett. Más dinamikája volt a felvételeknek, és ez színészként számomra inspiráló.  
 
François Ozon szerint a német közönség sokkal jobban szerette a filmet, mint a francia. Mit gondolsz, miért? 
 
A franciák valószínűleg a saját nézőpontjukra kíváncsiak, és nem a németre, a németeknek pedig tetszett az, hogy itt van egy francia rendező, aki német nézőpontból szeretne mesélni arról, mi történt közvetlenül az I. világháború után.  
 
Hogyan lett belőled színész? 
 
Kilencéves koromban elvittek a szüleim egy színházfesztiválra, és onnantól adott volt a szerelem. Tizennégy éves koromban bejöttek az iskolámba castingolni, és kiválasztottak egy filmhez. Miután leforgattam, megkeresett egy ügynök, hogy szeretném-e folytatni, én meg mondtam, hogy igen. Iskolában nem tanultam a színészetet, de rengeteg magánleckét vettem. Szerencsére a szüleim is támogattak ebben, és az iskolában is segítőkészek voltak azzal a feltétellel, ha nem fogok rosszabbul tanulni emiatt.  
 
A Frantz világpremierje még tavaly nyár végén volt a Velencei Filmfesztiválon. Forgattál azóta? 
 
Igen, A mások élete rendezőjével, Florian Henckel von Donnersmarckkal készítettem a Werk ohne Autor című filmet. Egy fiatal művészről szól, aki a Német Demokratikus Köztársaságban nőtt fel – a film az ötvenes-, hatvanas években játszódik -, és egy nagyon bonyolult családi- és politikai ügy közepében találja magát. Az ő feleségét alakítom. A film maga egy love story, és egy izgalmas történet arról, hogy a művészet mit is jelent az embereknek. Ezenkívül még különféle tévés produkciókon dolgoztam. 
 
Tulu
2017.05.15
|


Film premierek

Az igazi törődés

norvég filmdráma, 102 perc, 2017

Űrvihar

amerikai katasztrófafilm, 109 perc, 2017

Nyírjuk ki Gunthert!

amerikai akcióvígjáték, 90 perc, 2017

Négyen a bank ellen

német krimivígjáték, 96 perc, 2016

Aurora Borealis - Északi fény

magyar filmdráma, 104 perc, 2017

anyám!

amerikai horror, 115 perc, 2017

A kis vámpír

angol-dán-német animációs film, 90 perc, 2017
Játék
A Dzsungel egy elképesztő túlélőkaland története, amiben az a legmegdöbbentőbb, hogy valóban megtörtént. Emellett pedig bónuszként az egykori Harry Potter, azaz Daniel Radcliffe legnagyobb színészi átváltozását is megcsodálhatjuk.
Filmek a TV-ben
18:10
Néma könnyek
kínai romantikus filmdráma, 2015 (feliratos)
18:15
Némó nyomában
amerikai rajzfilm, 2003
18:15
Apád-anyád idejöjjön!
amerikai vígjáték, 1998
18:20
Meseautó
magyar vígjáték, 2000
18:20
27 idegen igen
amerikai romantikus vígjáték, 2008
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.