„Most már tényleg át tudom érezni, milyen szenvedést okoz egy nőnek magas sarkút viselni” - Ulrich Thomsen

A Pesti Est exkluzív interjúja
A nevét a Születésnap című mozival ismerte meg a világ, de ő volt a főszereplő a skandinávok legnépszerűbb vígjátékában, az Ádám almáiban is. A Kisvárosi gyilkosokban egy kissé debil fickót alakít, aki a drága válás helyett úgy dönt, egy orosz bérgyilkossal teteti el láb alól a feleségét. Telefonon beszélgettünk.

53 éves.

 

A dán mellett angol és német nyelven is folyékonyan beszél.

 

Ízelítő a hollywoodi filmjeiből: A dolog, Mortdecai, Hitman, A világ nem elég

Az első filmszerepedet Ole Bornedaltól kaptad 1994-ben az Éjféli játszmában, most pedig újra vele dolgozol… 
 
Közben azért egy tévésorozatban és egy tévéfilmben is rendezett engem, de valóban, moziban csak most, több mint húsz évvel később dolgoztunk együtt újra. Már nem is emlékszem pontosan, hogyan kaptam anno szerepet tőle: azt hiszem, egy közös ismerősünk ajánlott neki. Épp csak végeztem a színésziskolával, nehéz volt munkát kapni, szóval minden apró szerepnek örültem, és ez is az volt. Ráadásul a főszerepet Nikolaj Coster-Waldau kapta, aki évfolyamtársam volt a suliban, és Kim Bodniát is ismertem az iskolából, szóval az egész forgatás jó móka volt. Hihetetlenül sikeres volt az a film, rengetegen látták, és egy teljes dán színészgenerációnak indította el a karrierjét és ismertette meg őket a világgal. Ole bebizonyította, hogy egy kis dán film is arathat világsikert, szóval ilyen szempontból is mérföldkőnek számít. 
 
Jó móka idióta karaktert játszani? 
 
Ha a karakternek van drámai háttere, akkor nagyon is az. Amúgy Edwardot nem tartom idiótának, ahogy például az Ádám almái főhősét, Adamet sem. Inkább csak eltúlzott, komikus karakterek, de a két filmet azért nem hasonlítanám össze, mert nagyon mások.  
 
Fel lehet készülni egy ilyen karakterre, mint Edward, azonfelül, hogy megtanulod a szövegedet? 
 
Edwardot eljátszani azért volt kifejezetten nehéz, mert egy jellegzetes dán akcentust is el kellett sajátítanom hozzá, és ez rengeteg tanulással és gyakorlással járt. A gond csak az, hogy Dánián kívül ezt sehol a világon nem fogják észrevenni. (nevet) A Kisvárosi gyilkosok egy komédia, nem egy nagy pszichologizálást igénylő dráma, szóval ilyen értelemben nem kellett készülnöm, viszont a vígjátékokban mindig nagyon pontosnak kell lenni, mert az időzítésen múlik minden. Alaposan átbeszéltem a jeleneteket Oléval, és megpróbáltam hangulatba hozni magam a forgatás előtt. 
 
A filmbéli rendőr téged és Nicolas Bro karakterét Dumb & Dumberként szólít meg. Van kedvenc komikus duód? 
 
Fiatalon nagyon szerettem a némafilmeket, és egyszerűen rajongtam Stanért és Panért. Manapság már nem annyira divatosak a komikus duók, mint régen, de kedvenc komikusaim persze vannak. Imádom Ricky Gervais humorát, és Jim Carreyt nézve is bármikor tudok nevetni. 
 
Legutóbb Berlinben arról beszélgettünk, mennyire nehéz színészként meztelennek lenni a kamerák előtt, a Kisvárosi gyilkosokban pedig női ruhába kellett öltöznöd. Melyik volt kényelmetlenebb számodra? 
 
A meztelenkedés. Persze nőnek öltözni sem volt egy leányálom, és most már tényleg át tudom érezni, milyen szenvedést okoz egy nőnek magas sarkút viselni. Piszok nehéz járni benne. Vicces, amikor egész nap ilyen ruhában ültem magas sarkústul, parókástul, és egy idő után teljesen természetessé vált. Csináltam azt, amit máskor is, és néha észbe kaptam, mit is viselek. (nevet) 
 
A film humora sokat élcelődik a nemzeti sztereotípiákon az orosz és a brit bérgyilkos figuráján keresztül. A dánokkal kapcsolatban milyen sztereotípiákkal találkozol külföldön? 
 
Aki ismer minket, az sokszor úgy gondolja, hogy nem vagyunk túl nyitottak. Ha megyek Amerikába, ott mindenki fülig érő vigyorral fogad, és egyből kérdezi, hogy vagyok, és mi van velem. Egy dán sokkal nehezebben nyit egy idegen felé. Én annyit vagyok külföldön, hogy már alkalmazkodtam ehhez, de eleinte nekem is nehezemre esett nyitottabbnak lenni. Az USA-ban például rengeteget kell csevegni, ami egy dánnak nem könnyű feladat.  
 
A film sztorija a midlife crisisen alapul. Színészként neked volt ilyenben részed? 
 
Nagyon hálás vagyok a sorsnak, mert nem egy hullámzó karriert adott nekem, hanem lassan, apránként haladva mászom afelé a bizonyos csúcs felé. Folyamatosan keresnek új szerepekkel, és ez már nagyon régóta így van. Viszont látom magam körül, hogy sok kollégám kerül hullámvölgyekbe, és ezt nem mindenki tudja kezelni, ahogy az öregedést sem. 
 
Tulu
2017.06.27
|


Film premierek

Az igazi törődés

norvég filmdráma, 102 perc, 2017

Űrvihar

amerikai katasztrófafilm, 109 perc, 2017

Nyírjuk ki Gunthert!

amerikai akcióvígjáték, 90 perc, 2017

Négyen a bank ellen

német krimivígjáték, 96 perc, 2016

Aurora Borealis - Északi fény

magyar filmdráma, 104 perc, 2017

anyám!

amerikai horror, 115 perc, 2017

A kis vámpír

angol-dán-német animációs film, 90 perc, 2017
Játék
Gordon Zsigmond, a kiábrándult bűnügyi újságíró egy brutálisan meggyilkolt fiatal lány halála után nyomoz a ’30-as évek Budapestjén. A szálak több irányba vezetnek, és úgy tűnik, senkinek nem áll érdekében az, hogy kiderüljön az igazság.
Filmek a TV-ben
18:05
Támadás a Föld ellen
amerikai-kanadai akciófilm, 2007
18:20
Pénzes cápa
amerikai thriller, 2016
18:40
Fordított kánon
olasz filmdráma, 2000 (feliratos)
18:45
Tíz elveszett év
amerikai dráma, 1999
19:00
A szeretet földje
amerikai filmdráma, 1992
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.