„Laureline volt az első szerelmem”- Luc Besson

Luc Besson közel kétszázmillió eurós költségvetésből hozta össze minden idők legdrágább európai filmjét. A Valerian és az ezer bolygó városa egy merész képregényadaptáció, egy hihetetlenül színes sci-fi, amiről a rendezőnek volt mit mesélnie.

58 éves.

 

Franciaország legnagyobb filmgyártó cége, az EuropaCorp vezetője.

 

Tett egy ígéretet, miszerint tíz rendezés után visszavonul: nem tartotta be.

A filmtörténet számos erős női karakterét köszönhetjük önnek. Laureline hogyan illeszkedik a sorba? 
 
Szeretek erős nőkkel foglalkozni a filmjeimben, de ettől még Laureline nagyon más, mint Mathilda, Nikita vagy Jeanne D’Arc. Egy ember sokféleképpen lehet erős. Laureline egy nagyon mai, nagyon normális lány, aki történetesen zsaru. Ha a film ma játszódna, akkor olyasmi lenne, mint a Starsky & Hutch, és ebben a felállásban Laureline lenne Hutch. Nagyon tudatos, sokat tanul, és megvannak a maga céljai az életben. Talán ő az eddigi legnormálisabb főhősnőm. 
 
Mi vonzotta ahhoz, hogy filmet csináljon az eredeti képregényből? 
 
Nagyon régre kell visszamennünk, amikor még tíz év körüli kisgyerek voltam, és minden szerdán ott álltam az újságárusnál, hogy megvegyem a Pilot című képregényt, és itt találkoztam először a Valerian-történet első oldalaival. Rögtön leesett az állam a látottaktól, Laureline-be pedig valósággal szerelmes lettem. Még azt is mondhatom, hogy Laureline volt az első szerelmem, és olyan akartam lenni, mint Valerian. Minden albumot megvettem, teljesen rabja voltam a történetnek. Furcsa, hogy mennyire imádtam, ugyanakkor nagyon sokáig eszembe sem jutott, hogy filmet készítsek belőle. Az ötödik elem készítése idején merült fel először bennem az ötlet, akkor is csak azért, mert együtt dolgoztam Jean-Claude Méziéres-rel – Valerian egyik megalkotójával – a látványon, és ő vetette fel, hogy miért nem csinálom meg a Valeriant. Ezzel elültette a bogarat a fejemben, de be kellett látnom, hogy az akkoriban rendelkezésre álló technológiával egy ilyen mozit lehetetlen lett volna elkészíteni. Félretettem az ötletet, és csak azután vettem elő, hogy láttam Jim Cameron Avatarját, és tudtam, hogy eljött a korszak, amikor már tényleg bármi megvalósítható a vásznon. 
 
Laureline-t leszámítva, mi fogta meg annyira a képregényben? 
 
Az, hogy olyan volt, mintha egy mai, normális rendőrpáros lett volna a sztori főhőse, csakhogy ők a 28. században éltek, és minden nagyon furcsa volt körülöttük. 
 
Mire kellett a legjobban figyelnie forgatókönyvíráskor? 
 
Meg szerettem volna őrizni Christin és Méziéres képregényének szellemiségét. Rögtön az elején leültem velük, és elmondtam, hogy egy albumukat húsz perc alatt ki lehet olvasni, de nekem egy kétórás történetet kell elmesélnem, ezért itt-ott biztosan változtatnom kell. Szerencsére ők rögtön értették az indokaimat, és mindenben támogattak. Leginkább arra figyeltem íráskor, hogy Valerian és Laureline olyan legyen a filmben is, ahogy a képregényekben megismerhettük őket. 
 
Mit kell tudnunk a történet helyszínéről, Alpháról? 
 
Alpha története még 1975-ben kezdődött, a szovjet és az amerikai űrállomások összefogásakor. Az űrállomás egyre nagyobb lett, majd a XXI. évszázad közepén az idegenek is megkérdezték, hogy csatlakozhatnak-e hozzá. Ez megtörtént, és az évszázadok során egyre több idegen faj érkezett, és a végén ott tartottak, hogy az űrállomás kisebb bolygónyi méretűvé vált, és már tizenkétmillió lakosa van. Azért hívják az Ezer bolygó városának, mert az univerzum minden tudása itt gyűlt össze. 
Tulu/Big Bang Media
2017.07.17
|


Film premierek

Mamma Mia! Sose hagyjuk abba

amerikai musical, 114 perc, 2018
Játék
Annipanni és hű barátja Boribon a vízparton keresnek menedéket a nagy melegben.
Filmek a TV-ben
18:15
Hans Christian Andersen: Életem története 2.
amerikai családi kalandfilm, 2003
18:20
Brazilok
magyar vígjáték, 2017
18:30
Harmonium
japán filmdráma, 2016 (feliratos)
18:45
Támadás a Fehér Ház ellen
amerikai akciófilm, 2013 (ism.)
18:50
Mint a hurrikán
amerikai vígjáték, 1999
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.