„Azt akartam, hogy a Suburbicon egy szórakoztató, gonosz humorú és mérges mozi legyen” - George Clooney

Imádjuk George Clooney-t színészként, de úgy fest, a közeljövőben inkább rendezőként találkozhatunk majd vele. A magánéletben is aktívan politizáló színész a filmjeiben sem veti meg a közéleti témákat, amire kiváló példát jelent új mozija, a Velencei Filmfesztiválon bemutatkozó Suburbicon.

56 éves.

 

A Suburbicon már a hatodik filmje rendezőként.

 

A Sziriana mellékszerepéért Oscar-díjat kapott.

Miért épp ezt a korszakot választotta a filmje témájául? 
 
Amikor ma arról beszélnek, hogy „Tegyük újra naggyá Amerikát!”, akkor többnyire Eisenhower elnök időszakára, az ötvenes évekre gondolnak. Persze Amerika akkoriban főképp a fehér, heteroszexuális férfiak számára volt igazán nagy, a többieknek nem annyira. Érdekes volt számomra felemelni a függönyt és megmutatni, hogy mi rejlik az akkori, tökéletesnek hitt Amerika felszíne alatt. Szerencsétlenségünkre a Suburbiconban érintett témák ma is ugyanolyan aktuálisak, mint abban a korszakban, amikor a film játszódik. 
 
Az ön gyerekkorában, a hatvanas években milyen volt a helyzet? 
 
Az a polgárjogi mozgalmak legizgalmasabb időszaka volt, és ha valaki nyitott szemmel járt, akkor nem tagadhatta, hogy bőven maradt még tennivaló a rabszolgaság megszüntetése után is. A hatvanas évek a szegregáció korszaka volt, és a társadalom a problémáiért a feketéket vádolta. Úgy hiszem, hogy valamit biztosan nagyon rosszul csinálsz, ha az összes gondodért és bajodért a feketéket okolod. A fehér férfiak privilegizált időszaka kezd elmúlni, de ennek így kell történnie.  
 
Mit gondol, a jövő jobb lesz annál, mint ahogy most élünk? 
 
Sötét felhők gyülekeznek most az országunk felett. Optimista vagyok – ahogy az a film végén is látszik –, hiszek az USA-ban, és úgy gondolom, túl fogunk jutni ezen a mélyponton. Mert jelenleg nem bízhatunk a kormányzatunkban, akik az ország bíráinak döntéseit és a sajtót kritizálják ahelyett, hogy végeznék a dolgukat. Az egész ország mérges, mert az egész világ mérges. A filmem erre az érzésre reflektál, ugyanakkor nem akartam társadalmi-politikai leckét felmondani. Azt akartam, hogy a Suburbicon egy szórakoztató, gonosz humorú és mérges mozi legyen, és azt vettem észre, hogy ahogy forgattuk, a film egyre haragosabbá vált. 
 
A filmed főszereplőire átlagemberként vagy szörnyetegként tekintesz? 
 
A társadalom szörnyetegei nem csak úgy a semmiből születnek: évek hosszú sora folyamán formálódnak szörnyeteggé, általában hülye hibák sorozatának következményeként. A szereplőim például egy nem túl jól átgondolt tervet eszelnek ki, és minden egyes alkalommal, amikor választás elé kerülnek, rosszul döntenek. Azért bérelnek fel gyilkosokat, mert ők maguk nem azok, aztán mégis gyilkosokká válnak. Amikor a végén Matt Damon karaktere ott ül a fiával, már nem ugyanazt az embert látjuk, akit a film elején megismerhettünk. A karakter az általa megtett út során szörnyeteggé vált. Ebben a filmben a szereplők saját magukból csinálnak szörnyeteget. 
 
A polgárháborús korszak szimbólumai kapcsán manapság sok vita zajlik az Egyesült Államokban. Ön mit gondol róluk? 
 
Kentuckyban nőttem fel, ahol mindig voltak a gyerekeknek játékok, amikben az amerikai polgárháborúra emlékeztünk. Beöltöztünk északi vagy déli katonának, és én déli akartam lenni, mert lázadónak lenni menőnek tűnt. Igazából nem értettük az egészet. Ott álltunk büszkén egy olyan zászló alatt, amit azok lobogtattak, akik szét akarták tépni az Egyesült Államokat azért, hogy továbbra is rabszolgákat tarthassanak. És veszítettek. Nos, ha ezeket a szimbólumokat ma a pólódon akarod hordani, vagy ki akarod tenni a házadra, akkor hajrá, sok szerencsét a szomszédaiddal! De ha valaki egy középületre teszi ki őket a gyűlölet jelképeként, amit részben az afroamerikai adófizetők pénzéből tartanak fenn, azt nem tartom tolerálhatónak.  
Tulu/Cinetel
2017.10.22
|


Film premierek

A kém, aki dobott engem

amerikai akcióvígjáték, 117 perc, 2018

Szoba gyerekkel kiadó

francia vígjáték, 105 perc, 2018

Skate Kitchen

amerikai filmdráma, 100 perc, 2018

Nem vagyok boszorkány

angol-francia-német filmdráma, 93 perc, 2017

Eldorádó

német-svájci dokumentumfilm, 90 perc, 2018

Az elrabolt hercegnő

ukrán animációs film, 85 perc, 2018

A védelmező 2.

amerikai akcióthriller, 121 perc, 2018
Játék
Az emlősszakértő Davis (Dwayne Johnson) különleges és szoros kapcsolatot alakított ki George-dzsal, a hihetetlenül intelligens ezüsthátú gorillával, amit egészen kölyökkora óta gondoz.
Filmek a TV-ben
H
13
K
14
Sze
15
Cs
16
18:10
Esküvő újratöltve
amerikai romantikus családi film, 2018
18:20
Élet máshol
francia-uruguayi filmdráma, 2017 (feliratos)
18:40
Út az ismeretlenbe
amerikai filmdráma, 1985 (feliratos)
18:45
Behajóztam az életébe...
amerikai filmdráma, 2005
18:50
Holdkórosok
amerikai vígjáték, 1987
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.