„Sokat kellett dolgoznunk azon, hogy a néző az ismétlődéseket ne érezze állóvíznek” - Christopher Landon

A Sikoly találkozik az Idétlen időkig-gel. Röviden így szokták jellemezni Christopher Landon legújabb horrorsikerét, a Boldog halálnapot! című mozit. A rendező elárulta, milyen kihívások rejlettek abban, hogy egy ilyen nem mindennapi, vicces horrorfilmbe fogott.

42 éves.

 

Kaliforniai színészcsaládból származik.

 

Négy részt írt a Paranormal Activity franchise-ból.

Mit találtál vonzónak a történetben? 
 
Itt egy lány, aki megpróbálja megtalálni a saját gyilkosát. Ha valami, akkor ez állati cool! Az érzelmi oldalról nézve pedig tetszett, hogy itt van valaki, aki egy nagy veszteség hatására megkeményedett és kissé gonosszá vált, de az élet, pontosabban a halál megtanítja arra, hogy ismét jobb ember legyen. 
 
Nehezen találtál rá a főszereplőre egy ilyen komplex szerephez? 
 
A keresés kemény volt, mert az ő vállán nyugszik a teljes film, és érzelmek egészen széles skáláját kellett felvonultatnia. Be kell vallanom, volt egy pont, amikor már kezdtem feladni az egészet, és azt gondoltam, ilyen lány nem létezik. Aztán megláttam Jessica Rothe próbafelvételét. Azonnal ráérzett a karakterre, hihetetlen volt. 
 
Hogyan készültetek fel a forgatásra? 
 
Rengeteg beszélgetéssel. Mindent alaposan átrágtunk. Nem túl gyakran fordul elő, hogy egy színészeddel annyira megtalálod a közös hangot, mint ahogy nekem sikerült most Jess-szel. Összebarátkoztunk, és ez a barátság a mai napig tart. 
 
Jason Blum producerrel rendszeresen együtt dolgozol… 
 
Igen, ez már az ötödik közös filmünk, és már a Paranormal Activity-filmek előtt is dolgoztunk közösen. Nagyon jól megy nekünk az együttműködés. 
 
A cége, a Blumhouse révén Jason megkerülhetetlen név lett a horror műfajban. Mi teszi őt annyira különleges producerré? 
 
Hogy megbízik a filmkészítőkben. Ez annyira ritka ebben a szakmában. Jason teljesen szabadon hagy dolgozni, egészen addig, amíg a megbeszélt költségvetés keretein belül tudsz maradni. Dolgoztam már olyan filmen is, ahol egy egész csapatnyi ember pofázott bele folyton a dolgomba, a végén már a saját fejemben hallottam visszhangzani a hangjukat… 
 
Nehéz volt egy olyan sztorit leforgatni, amiben a szereplő mindennap ugyanarra a napra ébred? 
 
Sokat kellett dolgoznunk azon, hogy a néző az ismétlődéseket ne érezze állóvíznek, és nehéz volt a színészeknek is mindig ugyanúgy, mégis kicsit máshogy játszaniuk a jeleneteket az ismétlődéseknél. Nagyon fontos volt, hogy figyeljünk az apró változásokra. Volt egy olyan célunk is, hogy minden egyes nap vizuálisan is kicsit más legyen, és ehhez tényleg az kellett, hogy a legkisebb részletekre is odafigyeljünk. 
 
A főszereplő, Tree minden ébredéskor másképp áll hozzá a napjához, és a szereplők az ő reakcióira mindig másképp reagálnak. 
 
Ennek az egyik legjobb példája, amikor Tree minden reggel összefut Carter szobatársával, és mivel mindig máshogy reagál a srácra, ez sok jó viccnek volt a forrása nálunk, és erre szándékosan rájátszottunk. 
 
Te mit csinálnál, ha időhurokba kerülve folyton ugyanazt a napot kéne átélned? 
 
A filmet New Orleansban forgattuk, ami az Egyesült Államok kajafővárosa, és eszembe is jutott, hogy ha itt érne az időhurok, akkor mindennap halálra zabálnám magam finomságokkal, mivel úgysem kellene aggódnom a súlygyarapodás meg a kalóriák miatt. Persze emellett olyan dolgokra is kihasználnám ezt, hogy tényleg elmondanám a hozzám közel álló embereknek, hogy mit gondolok róluk, mert nem tudhatom, mennyi van még hátra. 
 
Úgy tudom, a szereplőiddel sokat improvizáltál, főleg ami a vicces jeleneteket illeti… 
 
Ez mindig így van. Vannak viccek, amik leírva jól működnek, de előadva egyáltalán nem humorosak, és akkor forgatás közben kitalálunk helyettük valamit. Jellemzően ezeken szoktak a legnagyobbakat röhögni a nézők a moziban. Ez a munkamódszer persze nem csak a viccekre vonatkozik. Rendezőként rugalmasnak kell lenni, és ha látod, hogy a tervezett felvétel valamiért nem működik, akkor forgatás közben kell rögtönöznöd valami újat. 
 
Tulu/UIP-Duna Film
2017.11.13
|


Film premierek

Solo: Egy Star Wars-történet

amerikai sci-fi, 135 perc, 2018

A fa alatt

izlandi vígjáték, 89 perc, 2017
Játék
A londoni Rory Ingham zavarba ejtően fiatal, ám máris a lábai előtt hever a szcéna. A 21 éves harsonás nemcsak hogy kiváló zenéket ír, de producerként is jeleskedik.
Filmek a TV-ben
18:05
Armageddon
amerikai katasztrófafilm, 1998
18:15
Jasper Jones
ausztrál thriller, 2017
18:50
Charlie angyalai: Teljes gázzal
amerikai akció, vígjáték, 2003
18:55
Impromptu
francia-angol vígjáték, 1991
18:55
Impromptu
angol-francia vígjáték, 1991
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.