A Tate Modern „sírószobája" mindenkinek könnyet csal a szemébe

London, Tate Modern, 2019. február 24-ig
A londoni Tate Modern Turbina csarnokában október 2-án, kedden nyílt meg a kubai művész, Tania Bruguera installációs kiállítása, amelynek „sírószobájában” az embertársaik iránti empátiát élhetik át a látogatók.
Bruguera interaktív kiállításán a „sírószobába” lépő látogatókat erős mentolos, természetes alapú illat fogadja, amely könnyeket csal a szemükbe. A művész azt akarta elérni, hogy az elérzékenyülő látogatók empátiával tekintsenek a körülöttük lévő idegenekre. 
 
A csarnokban egy rejtett portrét hívhatnak elő a látogatók. Az egyszerű fekete padlót különleges hőérzékeny anyaggal vonták be, s ha elég sok látogató lefekszik rá, testük melegétől válik láthatóvá a portré, egy szíriai menekült arcképe. A művész szerint ahhoz, hogy a portré láthatóvá váljon a padlón, legalább 150-200 ember testmelege szükséges. A padlóba rejtett óriási portréval az volt a célja, hogy az emberek együttműködjenek, és megértsék, hogy sok dolog láthatatlan.  
 
A „sírószoba" és a rejtett portré élményét folyamatos kellemetlen hanghatás, mély zümmögés kíséri. „Az élet nem kényelmes. Ki akarom billenteni az embereket a komfortzónájukból" - mondta a művész, akit nemcsak a menekültválság foglalkoztat, hanem a jelenséggel szembeni növekvő közöny. Bruguera ez ellen a növekvő közöny ellen akar küzdeni. 
 
A kiállításon a látogatók kézfejére egy bélyegzőt nyomnak, a kiállítás címét, amely napról napra változik. Az ugyanis a tömeges migráció éppen aktuális statisztikai adata. Bruguera szerint meg kell értenünk, hogy az „állandó emberi mozgás pillanatában élünk", és azt is, hogy minden helyzetnek két oldala van. 
 
(MTI) 
2018.10.02
|


Játék
Sherlock Holmes, a világ első magándetektívje mindig olyan furcsa volt, hogy az már vicces. Will Ferrell szerencsére nem tiszteli a tekintélyt – egy Saturday Night Live szkeccsben már bebizonyította, hogy milyen volna Holmes, ha ő játszaná.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.