„Még arról is majdhogynem megfeledkeztem, hogy kamerák vesznek bennünket” - Margot Robbie és Saoirse Ronan

Előbbit tavaly az Én, Tonyáért, utóbbit a Lady Birdért jelölték Oscarra. Fiatalok, tehetségesek, gyönyörűek és mindketten a csúcson vannak, a Két királynőben pedig Stuart Mária és Erzsébet bőrébe bújva mutathatják meg, hogy a generációjuk legjobbjai.
Beszélhetünk egy kicsit az egyetlen közös jelenetetekről, ami a film végi nagyjelenet is egyben? 
 
Robbie: Úgy alakult, hogy ez volt az én utolsó forgatási napom, Saoirse számára pedig az első, vagyis ennek köszönhetően mindkettőnk számára egy nagyon érzelemdús nap volt. Ettől függetlenül is rengeteg várakozás előzte meg: bár a fantázia szülte, mégis egy kiemelkedően fontos jelenet volt ez a történetünkben, és bennünk is. Saoirse hat éven át készült lélekben erre a filmre és erre a jelenetre, mert már 18 éves korában felkérték a szerepre, és azóta érlelődött benne. Ráadásul az én karakterem is valóságos megszállottjává vált Máriának, és ez volt az a pont, amikor végre találkozhatott vele. Csak úgy potyogtak a könnyeink. 
 
Szóval ezt megelőzve sosem találkoztatok a szerepetekbe bújva? 
 
Robbie: Volt egy rövid próbánk, ennyi az egész. Nem akartuk túlságosan begyakorolni, inkább arra a napra hagytunk mindent, mert éreztük, hogy így fog működni a dolog. Még csak egymás közelében sem voltunk addig a napig, nem láttuk egymást karakterbe öltözve, szóval amikor bekövetkezett a nagy pillanat, az valósággal letaglózott minket. Még arról is majdhogynem megfeledkeztem, hogy kamerák vesznek bennünket. 
 
Mi volt a megfontolás e mögött? 
 
Robbie: Az egész film úgy építkezik, hogy ehhez a jelenethez tartson. Vajon találkoznak? Nem találkoznak? Megpróbálnak, de minden tanácsadójuk azt javasolja, hogy ne tegyék. A valóságban ez a találkozó sosem esett meg, épp ezért nagy pillanat, hogy a filmünkben mégis megtörténik. Josie (Josie Rourke, rendező – a ford.) ahhoz hasonlította a jelenetünket, mint amikor Robert De Niro és Al Pacino találkoznak a Szemtől szemben során. Egész végig egymással bújócskáznak, és végre eljön a pillanat, amikor egymás szemébe nézhetnek. Nálunk ez a bújócska inkább egy politikai sakkjátszma.  
 
Ronan: Akkoriban az emberek nagyrészt leveleken keresztül érintkeztek és jellemzően csak festményeken keresztül láthatták egymást, szóval egy ilyen személyes találkozónak sokkal nagyobb jelentősége volt. Olyan hosszú időn át képzeltem el, hogy Margot milyen lesz majd Erzsébetként, és hogyan játssza majd a karaktert, hogy már önmagában az is izgalmas volt, hogy egy szobában tartózkodhattam vele. Szerintem valami olyasmit érezhettem, mint Mária érzett volna, ha valóban találkozhat Erzsébettel. 
 
Manapság a bulvárlapok azzal vannak teli, hogy Meghan mennyire nem szívleli Katalint… 
 
Ronan: Azt állítják, hogy valamiféle rivalizálás van köztük, ami nyilván marhaság. 
 
Robbie: A nőket nagyon szeretik egymás ellen fordítani. 
 
Valahol nem erről szól a ti filmetek is? A férfiak megpróbálják kijátszani egymás ellen a két nőt… 
 
Ronan: Pontosan. A lordok Mária és Erzsébet körül mindig úgy írták le nekik a másikat, mintha az ellensége lenne, és befolyásolni akarták azt, ahogy a két nő látja egymást.  
 
Saoirse, a szerepre 18 éves korodban kértek fel. Mennyiben lett volna más az alakításod, ha akkor játszhatod el Máriát? 
 
Ronan: Más lett volna a karakter, az biztos. Vele kapcsolatban az a legjobb, hogy olyan gazdag élete volt, hogy minden szakaszáról külön filmet lehetne csinálni. Ötéves korában hagyta ott Skóciát, majd 12 évet töltött a franciáknál, aztán ott van az a szakasz, amiről a mi filmünk szól, de akár a kivégzéséről, és az azt megelőző házi őrizetéről is külön film születhetne.  
 
Fontos volt, hogy franciául tanulj a szerephez? 
 
Ronan: Nagyon. Ráadásul olyan tanárom volt, aki nem engedte, hogy félvállról vegyem a dolgot. Amikor azt gondoltam, hogy már jó vagyok, mindig mondta, hogy még nem eléggé. (nevet) 
 
 
Tulu/UIP-Duna Film
2019.01.15
|
(12 kép)


Film premierek

Kölcsönlakás

magyar vígjáték, 98 perc, 2019

Hidegháború

angol-francia-lengyel romantikus filmdráma, 88 perc, 2018

Boldog halálnapot! 2.

amerikai horror, 100 perc, 2019

Az a nap a tengerparton

angol romantikus filmdráma, 110 perc, 2017

A Maria Callas-sztori

francia dokumentumfilm, 119 perc, 2017

Alita: A harc angyala

amerikai-argentin-kanadai sci-fi, 122 perc, 2018
Játék
Február 28-tól érkezik a magyar mozikba az Király Levente Piedone nyomában című portréfilmjének kibővített moziváltozata, amely az eddigi legátfogóbb portréfilm Bud Spencer életéről.
Filmek a TV-ben
H
11
K
12
Sze
13
Cs
14
18:10
Viszlát, Christopher Robin
angol életrajzi film, 2017
18:10
A Gyűrűk Ura - A király visszatér
amerikai kalandfilm, 2003
18:15
Asterix Amerikában
francia-német animációs film, 1994
18:25
Mona Lisa mosolya
amerikai dráma, 2003
18:30
Szilveszter éjjel
amerikai vígjáték, 2011
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.