„A filmekben nem az élet napos oldalát keresem”- Adéle Haenel

A Pesti Est exkluzív interjúja
A küzdők című filmben robbant be a filmiparba pár éve, és azóta a legnagyobb francia rendezők adják kézről kézre egymásnak. Adéle Haenel a Csak a baj van veled című vígjátékban egy korrupt rendőr özvegyét alakítja. Párizsban beszélgettünk.

30 éves.

 

Hatszor jelölték César-díjra, amiből kétszer nyert is.

 

Feminista ügyek szószólója.

Úgy tudom, Jim Carrey volt az első szívszerelmed a moziból. Elárulnád, hogy miért? 
 
Mert csodálatos fickó. Imádom benne, hogy mindig valahol félúton van aközött, hogy eljátsszon valamit, illetve tényleg eggyé váljon a szerepével. Hihetetlenül gazdag képzelőereje van, és a karrierje korai szakaszában ezt nagyon jól tudta használni. Azt hozzá kell tennem, hogy én leginkább a Dumb és Dumber-es korszakában voltam odáig érte, a fizikai komédiában nehéz elképzelni nála tökéletesebbet. Hihetetlenül szabadon használta a testét a kamerák előtt, és ez már gyerekfejjel lenyűgözött. 
 
A 120 dobbanás percenként és Az ismeretlen lány után úgy érezted, hogy valami könnyedebbre van szükséged? Ki voltál éhezve egy vígjátékra? 
 
Sosem vonzott igazán a könnyedség művészként, a filmekben nem az élet napos oldalát keresem. Nem vígjátékot akartam forgatni, hanem Pierre Salvadorival akartam együtt dolgozni, mert tudtam, hogy ő egy olyan rendező, akinek köszönhetően új helyekre fogok elmenni. Egyike a legjobb színészvezetőknek, aki olyasmikre vesz rá, amik magadtól biztosan nem jutnának eszedbe.  
 
Bár a Csak a baj van veled ízig-vérig vígjáték, azért alapvetően elég sötét dolgokról szól… 
 
Nem azért készítünk komédiákat, mert annyira könnyed és vidám emberek lennénk, hanem éppen azért, mert nyomasztónak találjuk a körülöttünk lévő világot, és azt szeretnénk, hogy egy kicsit elviselhetőbb hely legyen, és ehhez jó eszköz lehet egy kacagtató komédia.  
 
A film stílusa már-már rajzfilmszerű. Másfajta színészi hozzáállást igényelt ez részedről, mint amit megszoktál? 
 
Eleinte minden nap azzal mentem ki a forgatásra, hogy akkor én most nagyon vicces leszek, de annyira stresszes voltam emiatt, hogy egyáltalán nem működött. Aztán egy hét után úgy döntöttem, teljesen más irányba megyek: egyáltalán nem próbálok vicces lenni, direktben, egyenesen játszom a szerepet, és hagyom, hogy Pierre vezessen. Neki mindig vannak ötletei, folyamatosan kipróbáltunk apróságokat, főképp a mozgás terén, amitől egy jelenet mássá válik, és ez végül működött.  
 
Más ez a metódus a normálishoz képest? 
 
Nem sok normalitás akad az ember munkájában, ha színésznek áll. A karrierem jelen szakaszában a formával szerettem volna kísérletezni, és ehhez Pierre mozgásközpontú stílusa tökéletes volt. Felszabadított, és elérte, hogy kicsit megfeledkezzek magamról. Szerettem, hogy nála mást kellett csinálnom, mint a legtöbb filmemben. Ahogy az ember öregszik, egyre többször veszi észre, hogy ismétli önmagát, márpedig az önismétlés szerintem a művészet halálát jelenti. Amikor sikerül ebből kitörni, az mindig hatalmas öröm számomra. 
 
Kellett valami extra felkészülés ahhoz, hogy rendőrnőt alakíts? 
 
Gyerekkoromban imádtam a zsarus filmeket és sorozatokat, ennyi talán elég is volt. A karakteremnek nem sok köze volt egy valódi rendőr életéhez, ezért nem kellett túlságosan elmerülnöm benne. Yvonne Santi egy teljes mértékben fikciós karakter, nem hinném, hogy sok valódi rendőr küzd az ő problémáival. A filmünk a valóságtól eléggé elemelt, még azt sem határozzuk meg benne pontosan, hogy melyik francia városban járunk, csak azt, hogy valahol dél Franciaországban járunk.  
 
Az akciójelenetek forgatását élvezted? 
 
Nem vagyok fegyverpárti az életben, de filmen jó móka pisztolyokkal lövöldözni, hiszen nem igaziak, csak játszunk. Mindig is imádtam, ha egy film fizikailag sokat követel tőlem. Ha lövöldözhetek, ha bunyózhatok, ha üldöznöm kell valakit vagy épp engem üldöznek, mindig elememben vagyok.  
 
Tulu
2019.03.04
|


Film premierek

Elrabolt világ

amerikai sci-fi, 109 perc, 2019

Mi

amerikai horror, 116 perc, 2019

Életem értelmei

belga-francia filmdráma, 98 perc, 2018

Colette

amerikai-angol életrajzi dráma, 111 perc, 2018

Bazi nagy francia lagzik 2.

francia vígjáték, 99 perc, 2019

A világ gyengéd közönye

francia-kazahsztáni filmdráma, 100 perc, 2018
Játék
Mikor Gellert Grindelwald, a nagyhatalmú sötét varázsló megszökik a fogságból, Albus Dumbledore, a Roxfort professzora Göthe Salmander segítségét kéri a szökevény felkutatásában.
Filmek a TV-ben
H
18
K
19
Sze
20
Cs
21
P
22
18:05
Két nő és egy férfi
német vígjáték, 2012
18:10
18:15
Röplabdázó csodakutya
kanadai családi vígjáték, 2003
18:15
X-Men: Az eljövendő múlt napjai
angol-amerikai sci-fi akciófilm, 2014
18:20
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.