„A jó Godzilla-filmekben mindig van valami keserédesség” - Michael Dougherty

Alacsony költségvetésű horrorokkal kezdte, majd hirtelen egy gigászi büdzséjű hollywoodi blockbuster rendezői székében találta magát. Michael Dougherty azonban nem ijedt meg a rá váró feladattól és a Godzilla II – A szörnyek királyától.
Milyen érzés egy Godzilla-mozi rendezői székében ülni? 
 
Nehéz ezt szavakba öntenem, ugyanis Godzilla már gyerekkorom óta az életem része. A karakterrel nőttem fel, már hároméves koromtól ismerem, néztem a régi filmeket a tévében, sőt még a régi Hanna–Barbera-rajzfilmsorozatot is követtem. Játszottam a játékokkal is. Ebből az időszakból származik az első jele is annak, hogy már gyerekként filmrendező szerettem volna lenni. Emlékszem, hogy a teknősömet eresztettem össze a Star Wars játékaimmal. Úgy csináltam, mintha harcolnának, és az egészet felvettem camcorderrel. Vicces, hogy most itt vagyunk néhány évtizeddel később, és nagyjából még mindig ugyanazt csinálom, csak sokkal nagyobb és költségesebb változatban. Godzilla karaktere azóta persze változott. Ma már egy igazi ikon, és méreteit tekintve kétségtelenül ő ma Hollywood legnagyobb sztárja, sőt az egész világé. Nem igazán vannak nagyobbak Godzillánál. 
 
A Godzilla franchise összetartó erejét egy titkos szervezet, a Monarch képviseli… 
 
A legutóbbi Godzilla-filmben, majd a Kong: Koponya-szigetben is az tetszett leginkább, hogy a Monarch megbújt a háttérben. Találkoztunk néhány tagjukkal, láthattuk, hogy jelen vannak, de az sosem derült ki, miről is szól ez a szervezet valójában, mi is a pontos célja. Ez az első olyan film a franchise-ban, ami benéz a Monarch függönye mögé. A szervezet most központi szerepet kapott a történetben, láthatjuk a főhadiszállásukat, a felszereléseiket és sok-sok tudósukat is megismerhetjük. Ahelyett, hogy titokzatos, árnyékban bujkáló kormányszervként mutatnánk be őket, pont az ellenkező utat választjuk. Itt a tudósok valóban próbálnak intelligens megoldásokat találni az óriásszörny-problémára. Nem az a fő céljuk, hogy megsemmisítsék ezeket a lényeket, hanem valóban tanulmányozni szeretnék őket. Az fogott meg ebben, hogy ők igazából hősök, akik egyben tudósok is. Általában a hősszerep a katonáknak vagy a szuperhősöknek jut az efféle történetekben, de ebben a moziban egy csapatnyi geek próbálja megmenteni a világot, akik persze szoros együttműködésben dolgoznak a hadsereggel.  
 
A filmben nem Godzilla az egyetlen titán. Mesélnél a többiekről? 
 
Ezek a kreatúrák a természet különböző aspektusait képviselik. Godzilla a vízből érkezik, az óceán az otthona. Rodan tűzben és vulkánban született. Mothra a földet és az anyatermészetet képviseli. Próbáltunk figyelni arra a filmben, hogy ne csak óriási szörnyetegekként tekintsünk rájuk, hanem valódi legendaként. A titánok voltak az elsők, akik kapcsán legendák alakultak ki a bolygónkon. Miattuk emlékszünk például krákenekre és más hasonló vízi szörnyekre, hogy csak egy példát említsek. Ezek a lények velünk élnek már az ősidők óta. Az évezredek során a mitológiánk részévé váltak. Persze az elmúlt évszázadok során elhittük, hogy nem többek izgalmas tündérmeséknél, ám most egyszer csak kiderült, hogy nagyon is valódiak. Közös a múltunk velük, de volt egy pont, amikor eltűntek az életünkből.  
 
Milyen céllal vágtál bele az új Godzilla-film készítésébe? 
 
Egy olyan filmet akartam készíteni, amiben minden benne van, amiért Godzillát szeretjük. Ennek része az iszonyatos mennyiségű akció és óriásszörny az óriásszörny elleni küzdelem, amiben az emberiség mindig a két küzdő óriás között találja magát. A jó Godzilla-filmekben mindig van valami keserédesség, és ezt a hangulatot is szerettem volna megfogni. Az álmom egy olyan Godzilla-film volt, ami méltó a karakter hihetetlen örökségéhez. Sok évtizednyi filmes múlt áll mögötte, világszerte mindenütt ismerik a nevét, és tudom, hogy ez óriási felelősséggel jár. 
Tulu/InterCom
2019.05.27
|
(16 kép)


Film premierek

Toy Story 4.

amerikai animációs film, 100 perc, 2019

Casanova - Az utolsó szerelem

francia történelmi dráma, 98 perc, 2019

Gyerekjáték

amerikai horror, 90 perc, 2019

Csekély esély

amerikai vígjáték, 125 perc, 2019
Játék
Hú, mennyi holmit kell egy utazáshoz összepakolni! És akkor még könyveket is – ki tudja, melyik nap mihez lesz kedvetek, és főleg mennyi időtök marad este mesét olvasni a kalandokkal teli nap után!
Filmek a TV-ben
H
17
K
18
Sze
19
18:10
Elveszve az Amazonasnál
német film, 2013
18:25
A szökevény
amerikai akciófilm, 1993
18:30
Collateral - A halál záloga
amerikai thriller, 2004
18:30
Scooby-Doo és a madárijesztő
amerikai animációs film, 2013
18:40
Igazság - A CBS-botrány
amerikai filmdráma, 2015
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.