Kedvenc helyek

Régen minden jobb volt? – Nyári slágercunami (2000)

A millenniumi év életünk egyik legsötétebb időszaka: a Teveclubon nevelt tevéink úgy hullanak, mint a legyek, freemailes postafiókunkat eldugaszolják a Coelho-idézetes Powerpoint-prezentációk, friss chat.hu-s ismeretségünk telefonszámán pedig a Csatornázási Művek jelentkezik be. Ja, és agyhúgykövet kapunk a nyár ronggyá játszott slágereitől.
Baha Men: Who Let The Dogs Out 
 
A sintér elsődleges jelentése: kóbor kutyák befogásával megbízott állategészségügyi alkalmazott. A Mónika Show-beli mélyfilozófiai interpretációban („sinter”) azonban börtönviselt egyedet takar. Nos, nagy bajban lennénk, ha el kéne döntenünk, hogy az alábbi slágert e kettő közül melyik csoport himnuszának szánták, de inkább utóbbi felé hajlanánk. Ennél notóriusabb bűncselekményt az adott évben még a Microsoft sem követett el a Windows 2000 piacra dobásával. A kor morális válságát jól tükrözi, hogy ennek ellenére is megszámlálhatatlan alkalommal használták fel filmekben, reklámokban, sporteseményeken, löncshúskonzervgyárak megnyitóünnepélyein vagy elefántspermabankok alapkőletételén. 
 

 
 
Papa Roach: Last Resolt 
 
A nu metal második hullámának előretörésével egyre többen vállaltak szolidaritást a megnyomorított amerikai tinédzserekkel, akiknek lelketlen szülei Chevrolet Corvette helyett egy csotrogány Ford Focusszal szúrták ki a szemét a sikeres érettségi után. Az emo betörése még váratott magára, így a fiatalok jobb híján hasonló szerzeményekre végeztek öncsonkítást a Hello Kitty-s körzőkészlettel. A Last Resolt ennek ellenére sem lett volna rossz sláger, ha a szombati rockdiszkó selectorai nem utáltatják meg velünk egy életre a Chop Sueyval, a Smells Like Teen Spirittel és a Lords Of The Bordsszal egyetemben. 
 

 
 
Wheatus: Teenage Dirtbag 
 
Bár Dante nem említi, a pokolnak van egy bugyra, melyben a történelem legnagyobb gonosztevőinek Ashton Kutcher, Freddie Prinze Jr. és Jason Biggs ezredforduló környéki vígjátékaiból tartanak különvetítést. (Pol Pot állítólag többször színlelt szívrohamot A csaj nem jár egyedül közben, ám a végrehajtók ügyet sem vetettek rá.) 2000-ben a Wheatus nevezetű ezerslágeres csoportosulás megalkotta ezen filmek tökéletes kollektív himnuszát, mely talán csak egy mikrohajszálnyival volt irritálóbb, mint az említett színészóriások korabeli munkássága.  
 
 
 
Modjo: Lady (Hear Me Tonight) 
 
B. Tóth László vélhetőleg még maga sem gondolta, milyen Frankenstein-szörnyet teremtett, amikor a Poptarisznyában először húzta le a potmétert egy-egy diszkószám közben, hogy valami maximálisan érvénytelen dolgot közöljön a hallgatósággal. A késői 90-es, korai 2000-es évek DJ-i ugyanis túlbuzgó hagyományőrzőnek bizonyultak, és még nagyobb hangerővel, fényévekkel nagyobb érvénytelenségekkel traktálták az egybegyűlteket a Palace Diszkóban. (A „kezeket fel!” felszólítást pedig gestapós tisztek nem ejtették ki annyiszor, mint ők.) A Lady pedig a mai napig ezen korszak talán leghitelesebb és legnyomasztóbb mementója. 
 

 
 
Tom Jones: Sex Bomb 
 
A 2000-es évben szépkorú háziasszonyok tucatjai csippentettek le kisebb összegeket a konyhapénzből, hogy megnézzék Korda Gyuri bácsit a helyi művházban. Éppen ezért érte őket sokként, amikor a táncdalfesztivál-korszak másik szexszimbóluma, Tom Jones házhoz szállította a szívritmuszavarokat a Sex Bomb jóvoltából. Ugyanakkor az említett sláger egy komplett generáció kedvencévé vált, és ezen még Turi Lajos sem volt képes változtatni a Dáridóban előadott magyar nyelvű verziójával. Ugyanakkor nincs kétségünk afelől, hogy a „Szexbomb, szexbomb, jó a szerkód” refrén generált néhány száz háztartási balesetet. 
 

 
 
kirsch
2019.08.29
|


Játék
Cinke igazán jó gyerek: nem zavarja a szüleit, akik nagyon elfoglaltak, és mindent megadnak neki ...
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.