Polanski öregesen drámázott, Kristen Stewart pedig dívává változott Velencében

Pesti Est Exkluzív
Olasz maffiafilmet is vetítettek a velencei versenyprogramban, de az láthatóan csak a helybéli közönséget lelkesítette, a külföldiek vagy kimenekültek róla, vagy eleve be sem mentek rá. Polanski és Stewart azonban mindenkit érdekelt.
A fesztiválozás egyik régi, nagy tanulsága számomra, hogy a fesztiválnak otthont adó nemzet filmjeivel nem árt óvatosan bánni. Egy nemzetközi filmfesztiválon a hazai alkotásoknál kevésbé válogatósak, mint a külföldi filmek esetében, így például Berlinben jellemzően nem annyira érdemes német filmeket, míg Velencében nem érdemes olasz filmeket nézni. Kivételek néha akadnak, de ezek csak erősítik a szabályt. Az esti maffiafilm, a The Mayor of Rione Sanitá nem tartozott a kivételek közé: a szappanopera-szerűen túljátszó színészek például iszonyú idegesítők voltak.
 
Roman Polanski gyakorlatilag a világ filmfesztiváljainak nagy részén persona non grata mostanában, és főképp angol nyelvterületen nagy felháborodást keltett, hogy Velencébe mégis beválogatták új filmjét, a J'accuse-t. A fesztiváligazgató azzal védte a rendezőt, hogy A zongorista jelentőségéhez mérte az új mozit, de most már ki lehet mondani, hogy túlzott. A J’accuse egy tisztességes francia történelmi dráma egy ártatlanul megvádolt katonáról, de ennél semmi több. A publikum nyilván azt várta Polanskitól, hogy a történelmi eset apropóján esetleg a saját ügyéről beszéljen, de nem igazán áthallásos mozi a J’accuse, túlságosan old school ahhoz, hogy ilyesféle gondolatokat ébresszen az emberben. A kémthrillerként induló, majd tárgyalótermi drámaként befejeződő film tényleg jobb, mint amiket Polanski az utóbbi években csinált, de ez ettől még csak egy kellemes, egyszer nézős mozi, nem a nagy visszatérés. 
 
Ennél sokkal pozitívabb élményt jelentett a Kristen Stewart főszereplésével készült Seberg, pláne, hogy versenyen kívül vetítették, ami sokszor nem jelent jót. A film a Kifulladásig amerikai sztárjának, Jean Sebergnek a története, akire az FBI csúnyán rászállt, miután a sztár a nyilvánosság előtt támogatta a kormány ellenségeinek számító Fekete Párducokat. A film azt az időszakot mutatja be a negyvenévesen öngyilkosságot elkövető sztár életéből, amikor lehallgatják őt, és a rossz hírét kezdik el terjeszteni a médiában, amitől Seberg paranoiássá és depresszióssá válik. Igazi színészi jutalomjáték ez a szerep az egykor Alkonyat-sztárként azonosított Kristen Stewartnak, aki dívaként tündököl a vásznon, és uralja az egész filmet. A Seberg a jóféle életrajzi filmek sorát gyarapítja. 
 
 
Tulu
2019.08.31
|


Film premierek

Tel-Avivban minden megtörténhet

belga-francia-izraeli-luxemburgi vígdráma, 100 perc, 2018

Seveled

magyar romantikus vígjáték, 95 perc, 2019

Sarkvidéki akció

amerikai-angol-dél-koreai-indiai-japán-kanadai-kínai animációs film, 90 perc, 2019

Pamacs, a Mikulás kis rénszarvasa

kanadai animációs film, 89 perc, 2018

Léghajósok

amerikai-angol kalandfilm, 100 perc, 2019

Élősködők

dél-koreai thriller, 132 perc, 2019

Akik már nem öregszenek meg

angol-új-zélandi dokumentumfilm, 99 perc, 2018
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Filmek a TV-ben
22:35
Rejtélyek asszonya
amerikai krimi, 2006
22:50
Csak tudnám, hogy csinálja
amerikai vígjáték, 2011
22:55
Rampart
amerikai krimi, 2011
23:00
300 - A birodalom hajnala
amerikai háborús film, 2014
23:00
Hol vannak kedd este a magyar színházak képviselői? A foto a @trafohouse fb oldaláról van #tuntetes #akulturanemzetialap
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.