A performansz királynője 43 év után hazatért

Belgrád, Kortárs Művészeti Múzeum, 2020. január 20-ig
Marina Abramović (1946) legutóbb 1975-ben állította ki műveit szülővárosában, Belgrádban, Jugoszláviát pedig egy 1976-os amszterdami kiállítás után hagyta el a tervei szerint végleg, mert úgy vélte, a kommunista országban nincs jövője a művészetnek.
A New Yorkban élő világhírű képzőművész negyvenhárom év után tért haza, The Cleaner (Tisztító) című kiállítását a Kortárs Művészeti Múzeumban láthatja a közönség. 
 
A január 20-ig nyitva tartó tárlaton Marina Abramović öt évtizedes munkásságának állomásait tekinthetik meg az érdeklődők videók, filmek, írások, fotók, rajzok, festmények és performanszok formájában, leghíresebb performanszainak részleteit ismert szerbiai és nemzetközi művészek adják elő újra. 
 
A kortárs performanszművészet legnagyobb hatású alakjai között számon tartott Abramović széles körben 2010-ben vált ismertté, amikor A művész jelen van címmel a New York-i Modern Művészetek Múzeumában rendezett nagyszabású életmű-kiállítást, s a múzeum nyitvatartási idejében két és fél hónapon keresztül vörös, zárt hosszú ruhában, rezzenéstelen arccal ült egy asztalnál, a látogatók pedig leülhettek vele szemben. 
 
(MTI) 
2019.09.25
|


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Pénteken és szombaton egy utolsó terezés a Rákóczi téren. Hajgumikészítés, kávéházi beszélgetés, reggelizés NEMAcsarnokban, lazulás, kóruszene. Nézz ki és örülj. #rakocziter #rakocziterezes #csikszerda #lazulosprogram #szomszedolosprogram
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.