Így készült a Dolittle

Az év rögtön egy nagyszabású családi kalandfilmmel kezdődik, ami már csak azért is jelentős mozi, mert ez Robert Downey Jr. első mozifilmje a marveles/vasemberes évek után. Belestünk a kulisszák mögé.
1.  Stephen Gaghan rendező számára a Dolittle készítésekor nem az Eddie Murphy-filmek voltak mérvadók, hanem az 1967-es Rex Harrison-mozi, ugyanis azt még 3-4 éves korában látta, és nagy hatással volt rá.  
 
2. Ugyan Gaghan korábban olyan filmeket rendezett mint a Sziriana vagy az Arany, ezt a munkát azért tartotta nagyon testhezállónak, mert hatalmas állatbarát, egy farmon nőtt fel rengeteg állat között. Ezenfelül édesapa, aki minden este új mesével áll elő a gyerekeinek – négy van neki –, szóval úgy érezte, a gyerekmesék a vérében vannak. A legkisebb gyereke öt, a legnagyobb tizenkilenc éves, és olyan filmet akart csinálni a Dolittle-ből, amit mindegyikük élvezhet. 
 

3. Robert Downey Jr.-t a producerek és a rendező azzal tudták meggyőzni, hogy teljes mértékben bevonták a film készítésébe: a színész a folyamat minden részébe beleszólhatott, és saját produkciós cége is beszállt a filmkészítésbe, a színész felesége pedig a film egyik producere lett. 
 
4. A sztár számára fontos volt, hogy a film négyéves kortól 94 éves korig mindenki számára élvezhető legyen. Olyan klasszikusok mintáját próbálták követni a cél érdekében, mint a Mary Poppins vagy a Fantázia
 
5. Robert Downey Jr. számára színészként nem a digitális állatokkal való együttműködés okozta a legnagyobb problémát, hanem a karaktere származása. Azt találták ki, hogy Dolittle walesi legyen, azonban ehhez a színésznek el kellett sajátítania az akcentust is, ami egyáltalán nem volt egyszerű. 
 

6. Stephen Gaghan hónapokig nézegetett fotókat állatokról, mire kiválasztotta mindegyik fajtából a megfelelőt. Aztán a képeket odaadta a VFX-ért felelős részlegeknek, részletesen elmagyarázta nekik, hogy például miért épp ezt a hegyi gorillát választotta a sok közül, és az volt a feladatuk, hogy tökéletesen elkészítsék a digitális változatát. 
 
7. A VFX-ért felelős szakembereknek a rendező nem adott egyszerű feladatot: azt akarta, hogy az összes állatszereplő fotorealisztikus legyen, pont úgy nézzenek ki, mintha egy természetfilmben látnánk őket. 
 
8. Fontos volt az is, hogy az összes állatszereplőnek legyen valamilyen jellegzetes betegsége vagy sérülése. Ez volt ugyanis az indok, amiért mindegyikük kikötött az állatorvos Dolittle-nél. 
 

9. A forgatáson a színészeknek nem a semmivel kellett együtt dolgozniuk. Az állatszereplőket ugyanis bábok formázták meg, amiket zöld kezeslábasba öltözött bábosok mozgattak, hogy a színészek pontosan lássák, hol van a fejük, és melyik irányba kell pontosan beszélniük. Az utómunka során a bábosokat természetesen eltüntették, a bábokat pedig lecserélték a digitális állatokra. 
 
10. Mivel a film digitális utómunkálatai nagyon komplexnek bizonyultak, a producerek segítséget hoztak be Stephen Gaghan rendező mellé. Jonathan Liebesman és Chris McKay rendezők segítettek a Dolittle utóforgatásainál. 
 
2020.01.07
|
(23 kép)


Film premierek

Világpolgárok

olasz vígjáték, 92 perc, 2019

Talpig fegyverben

angol-német-új-zélandi akcióvígjáték, 95 perc, 2019

Mint egy főnök

amerikai vígjáték, 83 perc, 2020

Előre

amerikai animációs film, 114 perc, 2020
Ahol a héten érdemes...
Budapest, Magyar Nemzeti Múzeum, február 17. - április 26.
 
 
Dunavarsány, KOMO-SKY 51-es bázis, március 15. - október 31.
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.