„Az egyik legfélelmetesebb dolog a világon táncolni mások előtt” - John Cena

John Cena testalkatát látva kevesen gondolnák, hogy az izomkolosszus egy nagyszerű komikust rejt, pedig a Kész katasztrófa óta tudjuk, hogy született nevettető. Most a Ne játssz a tűzzel című családi filmben mutatja meg, hogy a gyerekek megnevettetéséhez is van tehetsége.

42 éves.

 

Pályafutását pankrátorként kezdte.

 

Első főszerepét A tengerészgyalogos című akciófilmben játszotta.

Kapcsolódó cikkek

Hogy kerültél kapcsolatba a filmmel? 
 
Úgy, hogy elolvastam a forgatókönyvet. Mindig ezzel kezdek. Ez az első lépés, mert ekkor derül ki, mennyire rezonálok a projekttel, tudok-e dolgozni rajta. Olvasáskor nem a karakterre fókuszálok, engem az egész érdekel. Csak így láthatod át a teljes történetet, az összes karaktert. Ez azért fontos, hogyha leülsz beszélgetni a rendezővel, hogy meséljen neked a víziójáról, és arról, milyen szerepet szán neked benne, körül tudd vele járni a legfontosabb kérdéseket. Ez az én metódusom. 
 
Mi tetszett meg benne? 
 
Családi filmként vázolták fel nekem a projektet, és emlékszem, éppen azokon a pontokon hatódtam meg olvasás közben, amikor meg kellett hatódnom. Ha olvasok egy forgatókönyvet – és nem tartozom a gyorsan olvasók közé –, és érzelmileg megérint, akkor tudom, hogy az a projekt rendben van. Nekem ez kell ahhoz, hogy el tudjak köteleződni egy film iránt.  
 
Mesélted, hogy a Fényes nyergek az egyik kedvenc filmed. A komédiákban érzed igazán otthon magad? 
 
Nem tudom. Szeretek nevetni, az biztos. Ha megvannak a képességeim ahhoz, hogy megnevettessem az embereket, remek. Persze ebben benne van az is, hogy sokszor veszem körbe magam nagyon vicces emberekkel, akik ki tudják használni az erősségeimet és a gyengeségeimet, és azt mondják, hogy „Figyelj, az nagyon vicces lenne, ha…” Ők sokszor tudják, hogyan csattan egy poén, ami nagyon fontos, ha egy olyan nem gyakorlott komikussal játszanak együtt, mint én. Érdekes metódus ez. Sebezhetővé válsz, amikor rábízod magad valakire, de ha hiszel bennük, és a történet is jó, annak könnyen nevetés lehet a vége. Persze nemcsak az számít, hogy vicces emberek vegyenek körül, hanem az is, hogy értsem is a viccet. Kellemetlen, ha egy vicc rólad szól, de te nem érted, vagy ha nem érzed magad elég kényelmesen a bőrödben ahhoz, hogy mások viccet csináljanak belőled. Fontos, hogy értsed egy vicc célját, a szerepedet a viccben, és ha ez megvan, akkor nagy baj nem lehet. 
 
Ezekre hogyan szoktál rájönni? 
 
Figyelek azokra az emberekre, akik körülvesznek. Alaposan átrágom magam az anyagon, elmegyek az olvasópróbákra, ahol az ötletelésbe is bekapcsolódom. Előfordul persze az is, hogy az ötlet a forgatás napján jön. 
 
Érzésre azt mondanám, hogy a Ne játssz a tűzzel-ben rengeteg dialógus improvizáció eredménye… 
 
Így van. Ha olyan rutinos rókák vesznek körbe, mint Judy Greer, John Leguizamo vagy Keegan Michael Key, ezzel semmi gond. Gondolj a tízezer órás teóriára, miszerint, ha valamivel tízezer órát foglalkoztál, abban a témában már szakértőnek számítasz. Ezek a srácok tuti mind elérték ezt a számot. Az egy dolog, hogy mi van a papíron, de feltétlenül érdemes megkérdezni őket, hogy mit tudnak ehhez még hozzátenni. Sosem tudhatod, mi sül ki ebből. Emiatt szerettem annyira együtt dolgozni Judd Apatow-val a Kész katasztrófában. Mindig megadta a lehetőséget, hogy kipróbálhasd az ötleteidet. Ha rossz poént mondtál, akkor sem éreztette azt veled, hogy soha többé meg ne szólalj a forgatáson. Mindig bátorított a kísérletezésre. Andy Fickman hozzáállása ugyanilyen volt. Bizonyos szempontból könnyű dolgom volt, más szempontból meg nehéz. Könnyű, mert nem sok mindent kellett kitalálnom, egyszerűen sztoikusnak kellett maradnom. Ugyanakkor nehéz volt nem agyalnom új dolgokon, nem adhattam hozzá semmit, mert az tönkretette volna a koncepciót. Az én szerepem a viccekben az volt, hogy mindig mindenhez sztoikusan álltam hozzá. Persze egy ponton ez azért megfordult. 
 
A filmben akad egy táncjeleneted. Könnyen megy a tánc? 
 
Egyáltalán nem. Szembe kellett néznem a félelmeimmel. Andy Fickman azt tanácsolta, hogy táncoljak úgy, mintha senki sem látná. Mindenki szokott csak úgy táncikálni az életben. Múltkor láttam egy srácot kijönni a boltból, és hirtelen csak úgy táncra perdült. Mondtam is Keegannek, hogy jó lenne, ha én is könnyen ki tudnám ezt hozni magamból, miközben számomra az egyik legfélelmetesebb dolog a világon táncolni mások előtt. Van egy szint, ami fölött a tánc minőségét már elfogadhatónak tartjuk, és én biztosan nem érem el ezt a szintet. Emiatt van az, hogy nem szívesen táncolok mások előtt. Ugyanakkor egy ilyen helyzet arra mindenképp jó, hogy legyőzhesd önmagad. Szeretnék egyszer úgy táncolni, mintha senki sem látna, de még nem állok erre készen, csak a kezdő lépéseket tettem meg. 
 
Mennyit tudtál az erdőtüzeket oltó tűzoltók munkájáról a film előtt? 
 
Andy Fickman eléggé beleásta magát a témába, ő okosított ki minket a témában. Nagyon gyorsan rájöttünk mindannyian, hogy képtelenek lennénk ezt a munkát végezni. Ezek a srácok hihetetlen képességekkel bírnak, és mindig a halállal néznek farkasszemet, ahányszor csak felszállnak a gépükkel. Egészen kétséges körülmények között képesek kiugrani azzal a felszereléssel, ami a rendelkezésükre áll, úgy, hogy fogalmuk sincs, meddig lesznek ott, mennyi időre lesz szükségük az erdőtüzek megfékezéséhez. És szükség esetén azonnal újra ugranak. A munkaruhájukban alszanak, hogy amikor befut a riasztás, harminc másodpercen belül útnak indulhassanak. Mi erre képtelenek lennénk, de filmen azért megpróbáltuk megteremteni ezeket a rettenthetetlen hősöket. 
 
A filmben a karaktered sosem sír. Te mikor sírtál utoljára? 
 
Ma reggel. Visszatekintettem a múltamra olyasvalakivel, aki közel áll hozzám, és akinek teljesen megnyílhatok. Annyira szörnyű az a macsó klisé, hogy a férfiak nem sírhatnak, és ez a film le is számol vele. A karakterem azt mondja, hogy „Én soha nem sírok”, a srácok meg megkérdezik tőle, hogy „És erre te büszke vagy? Annyira ősrégi vagy, tesó”. Annyi igazság van ebben! Tetszik, hogy a filmben pont egy tinédzser oktat ki erről. Vicces, hogy a karakterem ezután rákeres a Google-on, hogy „Rendben van, ha még sohasem sírtam?” A film végére aztán ő is elég sebezhetővé válik ahhoz, hogy megnyíljon. Szerintem ez egy fontos üzenete a filmünknek.  
 
Mit gondolsz, milyen irányba halad most a karriered? 
 
Nem tudom, és ez csodálatos így. Ha nincsenek elvárásaid, könnyebben vagy hálás mindazért, amit kapsz az élettől, mert semmire sem számítasz. Ez a filozófiám már a WWE (World Wrestling Entertainment) óta. 
 
 
Tulu/UIP-Duna Film
2020.01.27
|
(14 kép)


Film premierek

A vágyak szigete

amerikai horror, 110 perc, 2020

Sonic, a sündisznó

amerikai-japán-kanadai kalandfilm, 99 perc, 2020

Közel a horizonthoz

német romantikus filmdráma, 109 perc, 2019

A boldogságvirág

angol-német-osztrák sci-fi, 105 perc, 2019
Játék
Amit nem látsz, az is árthat neked. Az Emmy-díjas Elisabeth Moss a főszereplője ennek a félelmetes modern mesének, melyet a Universal klasszikus szörnykaraktere ihletett.
Filmek a TV-ben
18:25
Nona
amerikai romantikus film, 2017
18:30
Macska-jaj
francia-jugoszláv-német romantikus vígjáték, 1998
18:40
Penge
amerikai akciófilm, 1998
18:45
Mary és a varázsvirág
japán animációs film, 2017
18:50
SAGA - A holtak átka
amerikai kalandfilm, 2013
Ma zár a Rubens kiállítás a Szépművészeti Múzeumban. Sokan vannak! #gyerekkelne #rubensvandyckexhibition #kiallitasajanlo
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.