Így készült A láthatatlan ember

A láthatatlan ember vizuális szempontból nehezen megfogható koncepció, így, bár a figura népszerű, Hollywood nem túl gyakran készít filmeket róla. Most úgy tűnik, sikerült megoldaniuk, hogyan tegyék vizuálisan és pszichológiailag is izgalmassá a jelenséget. Lássuk, hogyan készült a legújabb A láthatatlan ember.
10. A Universal a klasszikus szörnyfilmjeit eleinte nagyszabású blockbusterekként próbálta újraéleszteni, hogy megteremtse a Dark Universe-nek nevezett filmes univerzumot, csakhogy a Tom Cruise-féle A múmia óriási bukása után az egész mehetett a kukába, és újra kellett gondolni a teljes koncepciót. 
 
9. Elkeseredettségében a stúdió a kis költségvetésű horrorok zseniális produceréhez, Jason Blumhoz fordult, aki azt gondolta, hogy A láthatatlan emberrel kéne kezdeniük a megújulást, ugyanis ő egy kevésbé ismert figurája a stúdió szörnypanteonjának, mint Drakula vagy a Farkasember.  
 
8. A feladatra a Fűrész-franchise és az Insidious-filmek egyik megalkotóját, Leigh Whannelt kérték fel, akinek az a forradalmi ötlete támadt, hogy a láthatatlan ember ne a főszereplője, hanem a főgonosza legyen a történetnek.  
 

7. Ez vizuális szempontból is fontos döntés volt: ha a láthatatlan ember lett volna a főszereplő, akkor a film nagy részében nem láthattuk volna a film főhősét, ami azért elég merész döntés.  
 
6. Whannel számára azért volt szimpatikus, hogy a Universal filmjei közül pont a láthatatlan emberről forgathat, mert ehhez a figurához nem kötődik annyiféle elvárás, mint mondjuk Frankensteinhez vagy Drakulához, így kisebb volt rajta a nyomás, és szabadabban kezelhette a történetet, nem kellett attól félnie, hogy a fanatikus rajongók megorrolnak rá. 
 
5. Előbb azért a forradalmi szócskával kicsit túloztam: a Kevin Bacon főszereplésével készült Árnyék nélkül is ugyanerre a koncepcióra épült annak idején. A recept mégis frissnek hat, ugyanis Whannell egy családon belüli erőszakot és zaklatást bemutató #metoo sztorit faragott a koncepcióból, hogy a film nagyon is 2020-as legyen. 
 

4. Abban mind megegyeztek, hogy nem látványfilmet szeretnének, itt a karaktereken és a merész koncepciójú sztorin lesz a fókusz, nem a nagy, látványos mozipillanatokon. Jason Blum borzasztóan utálja, ha a költségvetése túlcsúszik a 10-20 millió dolláros tartományon, ezért nála másfajta film nem is nagyon jöhet szóba. 
 
3. Leigh Whannell rendező szerint a filmben a láthatatlanság egyfajta metaforája a pszichológiai bántalmazásnak és az érzelmi manipulációnak, vagyis azoknak a dolgoknak, amit odahaza számos nő elszenved az élettársától/férjétől, a társadalom számára mégis láthatatlan marad. 
 
2. A férfi főszerepre sokáig olyan nagy neveket próbáltak megnyerni, mint Alexander Skarsgard (ő nem akart a Hatalmas kis hazugságok után ismét bántalmazó férjet alakítani) és Armie Hammer (ő pedig nem ért rá), így végül a szerepet a jóval kevésbé ismert Oliver Jackson-Cohenre (A Hill-ház szellem) bízták. 
 
1. Jason Blum producer azért volt nagyon elégedett a rendezőjével, mert Whannell számos formáját dolgozta ki az ijesztgetéseknek és félelemkeltésnek, így egy nagyon ütős és változatos horror lehetett a végeredmény. 
 
2020.02.24
|


Film premierek

Rontó Ralph

amerikai animációs film, 92 perc, 2012
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.