Kedvenc helyek

S.I. Futures: The Mission Statement

olvasói
(0)
(Novamute/EMI)

Az elektronikus tánczene műfaji konvenciói iránt totális tiszteletlenséget tanúsító londoni producer, Si(mon) Begg, ezen a lemezén a legfiatalabb irányzattal, a nu school breaksszel is könnyedén megbirkózik, és két vállra fekteti - a hallgatót.

Linkek


Aphex Twinhez és Matthew Herberthez (lásd: Bodily Functions) fogható felforgató a modern tánczenében Si Begg, aki számára nincsenek szent és megváltoztathatatlan zenei világok, minden egyes stílus platform a kísérletezésre. Minden alkalommal (eddig legalábbis) más név alatt megjelentetett albumai konceptlemezek, melyek a Földön kívüli intelligens élet (Buckfunk 3000: First Class Ticket To Telos), génmanipuláció (Cabbageboy: Genetically Modified), illetve az ingázó életmód (Si Begg: Commuter World) témakörét járták körül. Negyedik albuma - ha jól veszem ki a borítófüzetkéből - a jövő technológiáinak az üzleti életbe integrálásán munkálkodó vállalat, az S.I. Futures által szervezett konferencia soundtrackje. A koncept eléggé elcsépelt és még humbug is, de tökéletesen passzol a kísérletbe ezúttal bevont stílus, a nu school breaks futurista technológiamániájához és halálos komolyságához. Hideg jövőkép, klinikai zene.

Begg korábban a technóval, electróval, trance-szel, bigbeattel rosszalkodott, azaz úgy játszott velük, hogy közben megtartotta a formai kereteket. Mondani sem kell, ezen az új terepen is otthonosan mozog (ezt már a Leftfield Dustedjének Buckfunk 3000 remixével is bizonyította), és lazán "betörte"; szóval - hűen "mission statementjéhez" - sikerült az "éles breakbeat ütemek+morajló subbasszusok" alapreceptetet is furcsa zajokkal és oda nem illő effektekkel, rendetlenkedő ritmusokkal megbolondítani (This Is The Way). Tiszteletlenségére jellemző, hogy a nu school breaks egyik legnagyobb ászával, T-Powerrel közös I Like That nem más, mint egy laza Aphex Twin-imitációs ujjgyakorlat. Begg játékossága mögött persze soha nem kisstílű parodizálási szándék rejlik, inkább saját(os) játékszabályok szerinti stílus-újraalkotási mánia, mely gyakran erős keresztezési vággyal párosul. Így az All Terrain nu school rap, az Eurostra (amellett, hogy a Kraftwerk Trans Europe Expressének szemtelen átdolgozása) nu school electro, a Carpenter-filmcímre kacsintó Assault On Precinct 14 nu school electro-funk, a Freestyle Disco nu school disco-house, az Ionic Funk nu school jungle, a The News nu school techno-funk, a We Are Not A Rock Band nu school eurotrance. Hogy ezeknek a stílusmeghatározásoknak semmi értelme? Hát persze, pontosan ez a trükkje. Si Begg zenéje ellenszegül a kategorizálásnak. Az év legjobb nu school tánclemeze J.

9/10
-4ray-
2001.11.06
|


Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.