Kedvenc helyek

Macy Gray: The Trouble With Being Myself

olvasói
(0)
(Epic / Sony)

Macy Gray, a lüke feka funk soul kacsamama stabilan tartja a „kétévente egy lemez” munkatervet: az 1999-es On How Life Is és a 2001-es The id után időben itt a harmadik album, mely ugyanolyan nagyszerű, mint elődei. Egy dalba még egy fehér funkrajongó, egy bizonyos Beck is besegített.


Az 1970-es születésű Natalie McIntyre már háromgyerekes elvált nő volt mire befutott, de ez nem akadályozta meg abban, hogy az ezredforduló egyik legnagyobb dívája legyen, akinek ajtaja előtt tömött sorokban állnak a kollégák (Black Eyed Peas: Request+Line, Bridging The Gap, Common: Geto Heaven, Guru`s Jazzmatazz: Streetsoul, Fatboy Slim: Halfway Between The Gutter And The Stars, Demons, Stevie Nicks: Trouble In Shangri-La, Rod Stewart: Human, Santana: Shaman stb.). A kacsahangú Macy a kilencvenes évek végén zajló soul reneszánsz kulcsfigurája lett, aztán a funkosabb The id albumon még kevésbé tartotta kordában szürreális személyiségét, és a beszédes című The Trouble With Being Myself is ezt a vonalat viszi tovább. Macy őrültségének motorja a szerelem, lalázik és halandzsázik, hisztizik egy sort, aztán visszakönyörgi a pasit, leszólja vetélytársnőjét („lehet, hogy szép, és több pénze van mint nekem, mindig főz rád és könyvekből képzi magát... lehet, hogy okosabb, a mellei nagyobbak, jól szop és mindig megágyaz neked, de ő nem ír rólad dalokat!” – szögezi le az album talán legjobb dalában, a She Don`t Write Songs About You-ban, de a szépséges She Ain`t Right For You-nak is ez a lényege), megénekli, hogy sikoltozik szex közben, a vidáman pattogó My Fondest Childhood Memoriesban pedig arról mesél, gyermekkorában hogyan ölte meg szülei szeretőit, hogy a család együtt maradjon (már az első albumon is volt egy I`ve Committed Murder, amiben a szerelme szemét főnöknőjét gyilkolta meg és rabolta ki a legkisebb lelkiismeret-furdalás nélkül). A hangzás telt, organikus és változatos a nyitó When I See You funky slágerétől a záró Every Now And Then latinos dzsessz beütéséig, a társproducer Dallas Austin a tőle megszokott szuperprofi munkát végzi, a Pharoahe Monch rapperrel közös It Ain`t The Money robotfunkja pedig Beck Midnite Vultures című 1999-es albumán is elfért volna, főleg hogy az ifjú fehér stílusbűvész nemcsak zeneszerzőként, de még vokalistaként is közreműködik benne.


9/10
Déri Zsolt
2003.06.10
|


Játék
Spirituális utazásra hív Zságer Balázs fesztiválkedvenc zenekara, akik a „vissza a természethez” elvet vállalták fel ötödik lemezükön
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.