Más világ

Igen ritka manapság olyan tömegfilmmel találkozni a mozikban és plázapolcokon, amelyet alkotógárdája egy eszményi nagyközönség ízléséhez szabott. Duplán igaz ez, ha a rémfilmekre szűkítjük a halmazt: többségük direkt, azonnali hatásra törekszik, olcsó eszközökkel ejti túszul a figyelmet - mintha attól félne, hogy elég pillanatnyi holt idő, és a néző máris csatornát vált vagy kint ragad a popcorn-pultnál. A spanyol Amenábar első hollywoodi művénél bátran vállalta a kockázatot: abban a közegben, ahol kísértetfilmhez manapság minimum élveboncolás, akciófilm-tempó és vicces fiúk járnak, inkább a Hatodik érzék több évtizedes gazzal benőtt útját választotta.


A Más világ már meséjében is múlt századi időutazás: a II. világháború utáni kábult hónapokban egy ködös angol szigeten rejtélyes szellemlények bukkannak fel a gyermekeit egyedül nevelő fiatalasszony ódon udvarházában. Ódivatú történet hangsúlyos alaphelyzettel (a férjről nem tudni, túlélte-e a frontot; a két kisgyerek kórosan érzékeny a napfényre; a semmiből felbukkant új személyzet homályos titkot őriz), amelyet az író-rendező nyugodt erővel, művészkedő manírok nélkül gördít előre és csak a szükséges fordulópontokon támaszt alá egy-egy durva sokkeffekttel: így nézne ki Hitchcock Rebeccája, ha tavaly költöztették volna a Manderley-házba. Operatőr, hangmérnök, vágó kitűnően végzi a maga részfeladatát, sőt - meghazudtolva a film húzóneve köré szervezett marketingstratégiát - a színészek közti kényes egyensúly is végig fennmarad: nem egyemberes sztáralakítás, hanem precíz összjáték tanúi vagyunk, ahol a percekre felbukkanó férj vagy a néma cselédlány is épp olyan emlékezetes élmény, mint a tágra tárt szemű Nicole.

Százötven éve a fényképportrék még félórás expozíciós idővel készültek, ezért a mozdulatlanul ülő modelleknek azt tanácsolták: tartsák lehunyva a szemüket, nehogy homályos legyen a kész fotón. Sok esztendővel később fellapozva albumaikat fura halottakat látunk, képeik mégis - hála az ósdi technikának - különös erővel érintik meg a nézőt. A Más világ első ránézésre épp ilyen régi album, többször átlapozva azonban felsejlik szemlélője előtt a félhomályban lapuló szépség és személyesség. *****





EXTRÁK

Előzetes, tévéreklámok, képgaléria, változó mélységű interjúk a szereplőkkel és az alkotókkal (Amenábar kiváló, Kidman halovány), és 16 percnyi házivideó a forgatásról és a zenei felvételekről, amelyből kiderül, hogy a rendező a maga komponálta kísérőzenére játszatta a színészeit. ***



Hang: magyar, angol 5.1, cseh, lengyel surround

Kép: 16:9/1,85:1, színes

Felirat: magyar + 7 nyelv

Extrák felirata: magyar + 6 nyelv



The Others

2001 spanyol-amerikai horror Hosz: 101 perc Forgalmazó: InterCom Rendező: Alejandro Amenábar Szereplők: Nicole Kidman, Fionnula Flanagan, Alakina Mann, James Bentley, Christopher Eccleston, Eric Sykes, Elaine Cassidy
vadalma
2003.09.27
|


Film premierek

A vadon hívó szava

amerikai kalandfilm, 100 perc, 2020

Isten létezik, és Petrunijának hívják

belga-francia-horvát-macedón-szlovén filmdráma, 100 perc, 2019

Wasp Network: Ellenállók

belga-francia-spanyol thriller, 123 perc, 2019

Öngyilkos túra

dán-német-norvég misztikus dráma, 90 perc, 2019

A mennyországnak kell lennie

francia-kanadai-német-palesztin-török vígjáték, 97 perc, 2019
Játék
A kiállítás a honfoglalástól a 19. századig mutatja be a fegyverek történelmet alakító szerepét.
Filmek a TV-ben
H
17
K
18
Sze
19
Cs
20
18:10
Lány
belga rövidjátékfilm, 2018
18:15
Aranyhaj és a nagy gubanc
amerikai animációs film, 2010
18:15
Arany cseppek
lengyel animációs film, 2015
18:15
A szingli fejvadász
amerikai akcióvígjáték, 2012
18:30
Thor
amerikai akciófilm, 2011
Felkészültél a #pestiest-re? Mi igen! ??
Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.