A passió

olvasói
6/10 (3)
Ami Mel Gibson előző rendezése, A rettenthetetlen legzseniálisabb újdonsága volt - vagyis, hogy minden addiginál érzékletesebben vetette a nézőt a harc közepébe -, az A passió esetében a legfontosabb szervezőelemmé vált: úgy élhetjük át Krisztus szenvedéstörténetét, mintha ott lettünk volna - minden mozdulat közvetlen közelében.


A hitelesség érdekében az akkor és ott használt, ma már holt nyelven, arámiul és latinul megszólaló film a Getszemáné-kertben való virrasztástól követi az utolsó 12 óra eseményeit Jézus elfogatásán és megkínzatásán keresztül kereszthaláláig, illetve - rövid utószóként - feltámadásáig. Az evangéliumokban elbeszélt történetek java, Jézus életútja, tanításai, csodatételei, itt csupán néhány jól megválasztott, villanásnyi visszapillantásban jelenik meg.

A szenvedés ábrázolásában Gibson a véres részletességig megy el: jöjj és lásd, mit viselt el az Isten fia, hogy az emberiséget megváltsa a bűntől! Látjuk, mit tesz a korbács az emberi bőrrel, látjuk, hogyan törték össze arcát, hogyan hajszolták végig Jeruzsálem utcáin vállán a kereszttel, hogyan ütötték át szöggel kezét-lábát. A kínok és a kegyetlenség ábrázolásának naturalizmusát apró horroreffektek egészítik ki a történet láthatatlan résztvevője, a Sátán jelenlétét érzékeltetve. Az eredmény az egyik legbrutálisabb film, amelyet valaha készítettek, hiába igyekszünk kényelmes előítéleteinkbe, biztonságos cinizmusunkba kapaszkodni, a képek ütnek, mint egy faltörő kos.

Senki sem veszi el tőlem az életemet, önszántamból adom oda” - mondja ki Jézus (Jim Caviezel) áldozatának kulcsmondatát (mellesleg érvénytelenítve a bűnöskeresés okán gerjedt botrányt). Az áldozatnak meg kell lennie, tudja ezt Mária (Maia Morgenstern) is, aki Mária Magdolna (Monica Bellucci) oldalán tehetetlen szemtanúként éli át az eseményeket. A két asszony tekintetében tükröződő fájdalom talán még a borzalmak látványánál is erősebben vonja hatása alá a nézőt.
nelson
2004.03.18
|
The Passion of the Christ
amerikai filmdráma, 120 perc, 2004
Jézus utolsó óráinak története sokkolóan véres képekben elbeszélve. Mel Gibson a szemtanú pozíciójába helyezi a nézőt: jöjj és lásd, milyen áldozatba került a megváltás!
Rendező:

Mel Gibson

Színész:

Jim Caviezel
(Jézus)

Maia Morgenstern
(Mária)

Monica Bellucci
(Magdaléna)

Claudia Gereini
(Klaudia)

Christo Jivkov
(János)

Toni Bertorelli
(Annas)

Luca Lionello
(Iskarióti Júdás)

Hristo Shopov
(Pontius Pilátus)

Fabio Sartor
(Abenader)

(21 kép)


Film premierek

Látomás

francia-japán filmdráma, 109 perc, 2018

Vízipók-csodapók - Felújított filmváltozat

magyar animációs film, 72 perc, 1983

Mia és a fehér oroszlán

dél-afrikai-francia-német családi film, 98 perc, 2018

Interjú Istennel

amerikai misztikus dráma, 97 perc, 2018

Hotel Mumbai

amerikai-ausztrál történelmi dráma, 125 perc, 2018

Ferenc pápa – Egy hiteles ember

amerikai-svájci dokumentumfilm, 96 perc, 2018

Egy nő fogságban

magyar dokumentumfilm, 89 perc, 2018

A gyászoló asszony átka

amerikai horror, 93 perc, 2019

Csodapark

amerikai-spanyol animációs film, 85 perc, 2019
Játék
A látványos kiállításon a látogatók egy képzeletbeli űrutazásra indulnak, ahol tudásukat és bátorságukat próbára téve egy galaktikus kaland részesei lehetnek.
Filmek a TV-ben
18:10
Végveszélyben
amerikai akciófilm, 1994
18:10
A vadrózsa völgyében - A szív parancsa
német romantikus dráma, 2006
18:15
Zoe
amerikai sci-fi, 2018
18:15
Bűnvadászok
olasz akcióvígjáték, 1977
18:25
Addams Family 2.
amerikai vígjáték, 1993
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.