Kedvenc helyek

Kill Bill Vol.2 (filmzenelemez)

olvasói
7/10 (2)
(Maverick / Warner)

Ahogy a Kill Bill Vol.1 filmzenelemez is maga volt a megtestesült eklektika, úgy a második rész zenéit tartalmazó albumon is rengeteg stílus váltakozik – ha nem is annyira szertelenül, mint az első alkalommal. A távol-keleti vonalat most teljesen háttérbe szorítják a western hangulatok, de ehhez a részhez is kapunk két emblematikus kulcsdalt.


A két részre vágott filmhez tartozó két lemez iker mivoltát az előadók közti átfedés is hangsúlyozza: ezen a második korongon is szerepel a Wu-Tang Clan-tag RZA, a néhai country-rockabilly gitáros-énekes Charlie Feather, Meiko Kaji japán énekesnő és a filmzeneszerző Luis Bacalov (az utóbbi ezúttal nem egy spagetti western témával, hanem egy funkosabb darabbal). A második rész képvilágába persze több western elem jut, így nem véletlen hogy zeneileg is ez a hangulat lesz a domináns: három részletet kapunk Ennio Morricone-filmzenékből, hallunk egy dalt a coutry legnagyobb hősétől, a néhai Johnny Cash-től (utolsó albumáról, az American IV: The Man Comes Aroundról), továbbá két spanyol nyelvű felvételt (az egyik friss darab és nem más a producere, minta a filmrendező-haver Robert Rodriguez, aki a második részre beszállt RZA mellé aláfestő zenéket gyártani). Ezúttal is van két kulcsfontosságú slágerdal, ami ezután örökre a Kill Bill-lel fonódik majd össze a nagy kollektív tudatban: a Goodnight Moon az Ambrosia Parsley énekesnő vezette, country-folkos beütésű modern popzenét játszó Shivaree együttes I Oughta Give You A Shot For Making Me Live In This Dump című 1999-es briliáns bemutatkozó albumáról való, az About Her című triphopos számot pedig a Sex Pistols egykori menedzsere, az elmúlt évtizedek során sokféle zenei stílusba belenyaló Malcolm McLaren kreálta egy 1964-es Zombies-slágerből, a She`s Not There-ből (van benne egy másik hangminta is, egy ősrégi Bessie Smith-bluesrészlet, amitől az egyszeri hallgató elsőre Moby-számnak is gondolhatná). Ez utóbbi felvételt Tarantino nyilvánvalóan a „no-one told me about her” sor miatt választotta: tökéletesen kifejezi a főhősnő megdöbbenését, amikor elsőször találja szembe magát kislányával, akinek létezéséről nem is tudott. Ahogy a Tarantino-filmzenelemezeken megszokhattuk, ezúttal is kapunk néhány jó dumát a filmből, köztük a második rész elején elhangzó film noir monológot, melyben az Uma Thurman alakította hősnő – elképesztő posztmodern gesztussal – az első rész plakátjának reklámszövegére utal!


8/10
Déri Zsolt
2004.05.19
|


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Ma meg holnap látogatható még a World Press Photo kiállítás. Nézzetek meg mindent a világról! #worldpressphoto2019 #kiallitas #foto #fotokiallitas #kiallitasajanlo #nemaradjle
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.