Temetés Berlinben

A pápaszemes Harry Palmer a hatvanas évek meghatározó szuperkémjének, James Bondnak alternativ változataként lépett a mozivászonra Len Deighton regényeinek lapjairól. Míg Bond világuralomra törő holdkórosokkal hadakozott egzotikus helyszíneken, fantasztikus ketyerékkel a zsebében és bombanőkkel a karjában, addig Palmer a hidegháborús hírszerzés intrikákkal és erőszakkal teli labirintusát járta, és bármilyen dörzsölt és cinikus fickó volt is, végül mégis mindig lépre csalták.

Kapcsolódó cikkek


A három Palmer-film középső darabja, a Bond-rendező Guy Hamilton által forgatott Temetés Berlinben egyenesen a kémparadicsomba, a kettéosztott Berlinbe küldi szürke ballonkabátos kémünket. Egy orosz ezredesnek mehetnékje támadt a béketáborból, az ő nyugatra szöktetését kell Palmernek előkészítenie, aztán miközben az izraeli titkosszolgálat is beszáll a játékba, Palmer egyre inkább a pálya széle felé sodródva figyelheti, ahogy kiderül, senki nem az, aminek látszik.

A kémregények szellemi izgalmát sikeresen menti át mozgóképre a film, aminek fő vonzerejét így is a főszereplő önironikus karaktere és Michael Caine remek alakítása jelenti. Palmernak már a főnöke is annyira érdes személyiség, hogy dudvanövényeket ültet a kertjében, Harry maga pedig annyira szépítetlen önképpel rendelkezik, hogy abból jön rá, hogy újdonsült nőismerőse kém, hogy el akarta őt csábítani („Egy ilyen nő? Engem?”). Bond grandiózus akciójeleneteinek itt nyomuk sincs, zsigeri izgalmakat csak egy-két váratlan haláleset és néhány visszafogott lövöldözés okozhat.

Persze ez a fajta kémfilm is mese, csak a reálisabb fajtából. A karakterek valószerűségén túl a hitelességet az eredeti helyszínek erősítik: gyönyörű, borzongató, hatvanas évekbeli berlini életképekben gyönyörködhetünk a fal mindkét oldaláról.

Bár e középső epizódnak nincs olyan jó híre, mint a kultuszstátuszt élvező, fekete-fehér első résznek, az Ipcress-ügyiratnak, vagy a Ken Russell rendezte, fantasztikusra hangolt Milliárd dolláros agynak, a Temetés Berlinben szórakoztatóan csavaros, cinikus és atmoszférikus film, amelyet érdemes újrafelfedezni.Funeral In Berlin
1966
* Színes, angol kémfilm, 99 perc
Rendező: Guy Hamilton
Szereplők: Michael Caine, Eva Renzi, Paul Hubschmid, Oscar Homolka
Hang: angol, francia, német, spanyol, olasz mono
Felirat: magyar + 20 nyelv
Extrák: előzetes
Forgalmazó: InterCom
nelson
2004.08.26
|


Film premierek

Jetikölyök

amerikai-kínai animációs film, 92 perc, 2019

Lázadók

francia vígjáték, 87 perc, 2019

Halálod appja

amerikai horror, 90 perc, 2019

Az angyal

argentin-spanyol krimi, 118 perc, 2018
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Filmek a TV-ben
18:15
Tranzit
német film, 2018
18:30
Államérdek
amerikai akciófilm, 1997
18:45
Lara Croft: Tomb Raider 2. - Az élet bölcsője
amerikai-német-japán-angol akció-kalandfilm, 2003
18:55
A párizsi vonat
amerikai film, 2018
18:55
Kegyetlen játékok
amerikai dráma, 1999
Ma ingyenes a belépés a múzeumokba! A szentendrei Skanzenban ?56 falun című kiállítást nézhetitek meg! @szentendreiskanzen #56falun #oktober23 #nemzetiunnep
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.