Temetés Berlinben

A pápaszemes Harry Palmer a hatvanas évek meghatározó szuperkémjének, James Bondnak alternativ változataként lépett a mozivászonra Len Deighton regényeinek lapjairól. Míg Bond világuralomra törő holdkórosokkal hadakozott egzotikus helyszíneken, fantasztikus ketyerékkel a zsebében és bombanőkkel a karjában, addig Palmer a hidegháborús hírszerzés intrikákkal és erőszakkal teli labirintusát járta, és bármilyen dörzsölt és cinikus fickó volt is, végül mégis mindig lépre csalták.

Kapcsolódó cikkek


A három Palmer-film középső darabja, a Bond-rendező Guy Hamilton által forgatott Temetés Berlinben egyenesen a kémparadicsomba, a kettéosztott Berlinbe küldi szürke ballonkabátos kémünket. Egy orosz ezredesnek mehetnékje támadt a béketáborból, az ő nyugatra szöktetését kell Palmernek előkészítenie, aztán miközben az izraeli titkosszolgálat is beszáll a játékba, Palmer egyre inkább a pálya széle felé sodródva figyelheti, ahogy kiderül, senki nem az, aminek látszik.

A kémregények szellemi izgalmát sikeresen menti át mozgóképre a film, aminek fő vonzerejét így is a főszereplő önironikus karaktere és Michael Caine remek alakítása jelenti. Palmernak már a főnöke is annyira érdes személyiség, hogy dudvanövényeket ültet a kertjében, Harry maga pedig annyira szépítetlen önképpel rendelkezik, hogy abból jön rá, hogy újdonsült nőismerőse kém, hogy el akarta őt csábítani („Egy ilyen nő? Engem?”). Bond grandiózus akciójeleneteinek itt nyomuk sincs, zsigeri izgalmakat csak egy-két váratlan haláleset és néhány visszafogott lövöldözés okozhat.

Persze ez a fajta kémfilm is mese, csak a reálisabb fajtából. A karakterek valószerűségén túl a hitelességet az eredeti helyszínek erősítik: gyönyörű, borzongató, hatvanas évekbeli berlini életképekben gyönyörködhetünk a fal mindkét oldaláról.

Bár e középső epizódnak nincs olyan jó híre, mint a kultuszstátuszt élvező, fekete-fehér első résznek, az Ipcress-ügyiratnak, vagy a Ken Russell rendezte, fantasztikusra hangolt Milliárd dolláros agynak, a Temetés Berlinben szórakoztatóan csavaros, cinikus és atmoszférikus film, amelyet érdemes újrafelfedezni.Funeral In Berlin
1966
* Színes, angol kémfilm, 99 perc
Rendező: Guy Hamilton
Szereplők: Michael Caine, Eva Renzi, Paul Hubschmid, Oscar Homolka
Hang: angol, francia, német, spanyol, olasz mono
Felirat: magyar + 20 nyelv
Extrák: előzetes
Forgalmazó: InterCom
nelson
2004.08.26
|


Film premierek

Látomás

francia-japán filmdráma, 109 perc, 2018

Vízipók-csodapók - Felújított filmváltozat

magyar animációs film, 72 perc, 1983

Mia és a fehér oroszlán

dél-afrikai-francia-német családi film, 98 perc, 2018

Interjú Istennel

amerikai misztikus dráma, 97 perc, 2018

Hotel Mumbai

amerikai-ausztrál történelmi dráma, 125 perc, 2018

Ferenc pápa – Egy hiteles ember

amerikai-svájci dokumentumfilm, 96 perc, 2018

Egy nő fogságban

magyar dokumentumfilm, 89 perc, 2018

A gyászoló asszony átka

amerikai horror, 93 perc, 2019

Csodapark

amerikai-spanyol animációs film, 85 perc, 2019
Játék
Négy évet kellett várniuk a rajongóknak az Ivan & The Parazol legújabb lemezére.
Filmek a TV-ben
H
15
K
16
Sze
17
22:55
23:00
Nyerő páros
amerikai akcióthriller, 1997
23:00
Artúr király
amerikai kalandfilm, 2004
23:00
Poirot: A nagy négyes
angol krimi, 2013
23:15
Columbo és az MM7 robot
amerikai krimi, 1974
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.