Ütközések

Crash, 2004 Színes, feliratos amerikai filmdráma, 113 perc
Országutat lehetne rekeszteni azokkal a filmekkel, amik a véletlen ütközések dramaturgiáját hívják segítségül, amikor be akarják izzítani a cselekményt.


A mexikói Alejandro González Inárritu kizárólag a koccanós történeteket kedveli (Korcs szerelmek, 21 gramm), a nemrég bemutatott Ütközéspont szintén egy közúti balesettel kezdődik, és akkor David Cronenberg kultikus autószex-zsákutcájáról, a Karambolról még nem is beszéltünk. Míg a fenti filmek a véletlen vagy a perverz vágy metaforájaként használják az ütközéseket, addig a forgatókönyvíró Paul Haggis (Millió dolláros bébi) rendezői bemutatkozásában a karambol nem más, mint az emberi közeledések egyetlen lehetséges módja.

Nem kis gondolatficam tehát az Ütközések alapvetése, de ha ehhez hozzáadjuk, hogy a poszt-9/11 Los Angelesben játszódó történet összes szereplője mániákus rasszista, és a film összes jelenetében úgy forr az agyuk, mint a hűtővíz, akkor vagy egy politikailag betegesen inkorrekt bohózathoz van szerencsénk, vagy egy gondolatébresztő, feszes drámához. Aki az utóbbira tippel, kap egy kanna benzint, ugyanis neki van igaza: Haggis filmje közúti anyázások merész láncolataként mutatja be a megalopolisz életét, és tart visszapillantó tükröt az elé a társadalom elé, melyben a félelem és a gyűlölet jelenti az élet alfáját és ómegáját. Az államügyész felesége (Sandra Bullock) kiakad, amikor egy mexikói származású lakatos rakja fel házukban az új zárat, a közlekedési rendőr (Matt Dillon) letapizza a fekete tévérendező csinos - és nem kevésbé fekete - feleségét, az arab boltos pisztolyt vásárol, a latin nyomozónő kigúnyolja az ázsiaiak akcentusát, és így tovább. Haggisnek sikerül buta didaktika és öncélú hatásvadászat nélkül boltíves kolostort emelnie a fekáliából, és a tényleg kiváló színészi alakítások segítségével megmutatni, hogy - ha nem vigyázunk - Amerika hamarosan már csak álmainkban integet vissza.
csmozi
2005.11.03
|


Film premierek

Kölcsönlakás

magyar vígjáték, 98 perc, 2019

Hidegháború

angol-francia-lengyel romantikus filmdráma, 88 perc, 2018

Boldog halálnapot! 2.

amerikai horror, 100 perc, 2019

Az a nap a tengerparton

angol romantikus filmdráma, 110 perc, 2017

A Maria Callas-sztori

francia dokumentumfilm, 119 perc, 2017

Alita: A harc angyala

amerikai-argentin-kanadai sci-fi, 122 perc, 2018
Játék
Hős volt vagy gazember? A szabadságharc árulója vagy legkiválóbb katonája? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a kiállítás.
Filmek a TV-ben
18:20
Godzilla
amerikai fantasy, 1998
18:20
A sármőr
dán film, 2017 (feliratos)
18:50
A bűn árfolyama
amerikai-német thriller, 2008
18:50
Brigsby mackó
amerikai film, 2017
18:50
Legyőzhetetlen
amerikai dráma, 2006
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.