Saint Etienne: Tales From Turnpike House
olvasói
(0)
(Sanctuary / Sony BMG)
Több mint egy évtizedes adósságát törlesztette ezzel a konceptlemezével a Saint Etienne, ugyanis a saját útját járó brit poptrió a kilencvenes évek közepén megjelent csúcsművei óta nem készített ilyen erős albumot. Kár, hogy valószínűleg ez az együttes búcsúját is jelenti egyben.
Több mint egy évtizedes adósságát törlesztette ezzel a konceptlemezével a Saint Etienne, ugyanis a saját útját járó brit poptrió a kilencvenes évek közepén megjelent csúcsművei óta nem készített ilyen erős albumot. Kár, hogy valószínűleg ez az együttes búcsúját is jelenti egyben.
Aztán amikor a kilencvenes évek második felében már egyre több előadó dolgozott hasonlóan retro-futurista receptek alapján, az ember azt várta volna, hogy a Saint Etienne végleg betör az elitbe. Ehelyett furcsa módon kezdett megkopni a trió népszerűsége, és kezdett úgy tűnni (például a Cardigans producerével Malmőben felvett 1998-as Good Humor album esetében), mintha pont Cracknellék futnának a trend után, pedig csak az érte utol őket. Később azonban sem a poszt-rockkal flörtölő 2000-es Sound Of Water, sem pedig a 2002-ben megjelent elektro-popos Finisterre nem tudott változtatni a helyzeten, és igazság szerint mindkettő gyengébb lett a korábbi lemezeknél. 2005 nyarára azonban a csapat elkészült hetedik albumával, és a Tales From Turnpike House-on újra a legjobb formáját futja.
Konceptlemezről van szó, mely egy külső-londoni lakóház egy napjába avatja be a hallgatót, s közben az együttes legjobb pillanatait idézi, eklektikus és szerethető popdalokkal. A Girls Aloud és a Sugababes lemezein is közreműködő producercsapat, a Xenomania részvételével készült elektro-pop dalok (Lightning Strikes Twice, Stars Above Us) ugyanúgy találhatók a lemezen, mint a Beach Boys előtti tisztelgések (például a Goodnight) vagy éppen a So Tough korszakát idéző Milk Bottle Symphony. Van itt egy duett is, amelyben Sarah Cracknell a hetvenes évek egykori tinibálványával, David Essexszel vitatkozik azon, hogy vidékre költözzenek-e (Relocate), de az igazi győzelmet a Teenage Winter jelenti, amely maga a tökély: végletekig nosztalgikus, csembalóval és vonósokkal színezett gyönyörűség. Egyes hírek szerint ez a Saint Etienne utolsó lemeze is, amit - ha igaz - az albumot hallva csak sajnálni lehet.
9/10
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek