Ponyvaregény

olvasói:
8/10 (5)
Úgy másfél évtizede annak, hogy a világ legtudálékosabb videotékása, akinek mindenről ugyanaz (egy - vagy több - film) jutott az eszébe, dobbantott szeretett kölcsönzőjéből, és miután hagyta tönkretenni két forgatókönyvét (Tiszta románc; Született gyilkosok) középkategóriás hollywoodi iparosok kezeitől, úgy döntött, maga is megpróbálkozik a rendezéssel.
Az elhatározást tett, a tettet világraszóló siker követte, és Quentin Tarantino a kortárs mozi emblematikus figurája lett, akinek még arra sincs szüksége, hogy új filmet forgasson ahhoz, hogy friss mozibemutatója legyen Magyarországon. 
 
Épphogy lefutott kiváló Kill Billje a mozikban, előbb Kutyaszorítóban (1992) című első, most Ponyvaregény (1994) című második rendezését porolták le a hazai forgalmazók, tegyük hozzá: joggal, hiszen mindkettő csúcsproduktum a maga nemében. Nem egy jelenetük, figurájuk, dumájuk mára része lett a mozimitológiának, pedig alig használnak eredeti ötleteket, Tarantino tudvalevőleg hozott anyagból dolgozik, ráadásul még büszke is erre. 
 
„A jó rendezők lopnak, nem utalnak” - hangzik kivagyi ars poéticája, és ehhez igyekszik is tartani magát. A Ponyvaregény sztorijához egykori haverja, Roger Avary forgatókönyvét nyúlta le, emellett több nevezetes (és kevésbé nevezetes) filmből is kölcsönzött. A sokat emlegetett anyagvásárlás-epizód Scorsese Taxisofőrjének fegyvervásárlására rímel, a pincebeli szodomizálás-jelenet Boorman Gyilkos túrájának hasonló pillanatait idézi, Harvey Keitel Takarítója a Bridget Fonda-féle Bérgyilkosnőből érkezett, de már az is átirat volt, Besson Nikitájáé. Ahogy telnek az évek, úgy derül ki újabb és újabb figurákról, hogy valaki más már korábban megteremtette, epizódokról, hogy valaki már megalkotta őket, a Ponyvaregény hatása mégsem gyengül, sőt. Annyira jó film, hogy egy időben még utálni is sikk volt, de most, tizenegy évvel megszületése után már csak szeretni lehet.
Pápai Zsolt
2005.11.30
|
Pulp Fiction
amerikai filmszatíra, 150 perc, 1994
Az ölés csak egy pillanat és a véletlen műve. A legifjabb filmtörténeti klasszikus. Travolta kövér, olvas a slozin, kirohadt a zoknija, de lábában a bugi.
Rendező:::

Quentin Tarantino

Forgalmazza: Pannonia Entertainment Ltd.
Bemutató: 2016. augusztus 25.

Linkek



Film premierek

Have a Nice Day

kínai animációs film, 77 perc, 2017

Star Wars: Az utolsó Jedik

amerikai sci-fi, 152 perc, 2017

Legeslegjobb cimborák

német animációs film, 72 perc, 2017

Jesús

chilei-francia-görög-kolumbiai-német filmdráma, 85 perc, 2016

Eszeveszett esküvő

belga-francia-kanadai vígjáték, 117 perc, 2017

Az igazi csoda

amerikai filmdráma, 113 perc, 2017
Játék
A művészet templomai című sorozat immár 9. epizódjához érkezett. A hazánkban is nagy sikerű Vatikáni Múzeum 3D, a Firenze és az Uffizi-képtár 3D és a Pápai bazilikák 3D alkotóinak új filmje a legkiválóbb reneszánsz mesterek egyikének és művészettörténet egyik legmeghatározóbb alakjának, Raffaello Sanziónak állít emléket.
Filmek a TV-ben
18:20
Egyszer Len
amerikai-kanadai vígdráma, 2015
18:40
Szemfényvesztők 2
amerikai akcióvígjáték, 2016
18:50
Pénzt vagy életet!
angol krimi, 1974
18:50
A Tűzjáró
amerikai akciófilm, 1986
18:55
Hidegfront
francia-orosz thriller, 2016 (feliratos)
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.