Ryan Adams: 29
olvasói
(0)
(Lost Highway / Universal)
Ryan Adams már 2002-ben is tervezte, hogy három albuma fog napvilágot látni abban az évben, de akkor csak a Demolition jött ki tőle. A tripla tour de force végül 2005-ben valósult meg: a Cardinals nevű kísérőzenekarával közösen szerzett és rögzített májusi Cold Roses és szeptemberi Jacksonville City Nights countrys merengései után az esztendő utolsó napjaiban egy szólólemez is megjelent a harmincas éveibe átlépett gitáros-énekestől. A 29 magasan a három kiadvány legjobbika, de egyben 2005 utolsó fontos albuma is. Az est.hu Könnyű rovata ezzel a szomorú lemezzel kíván boldog új évet minden kedves olvasójának!
Ryan Adams már 2002-ben is tervezte, hogy három albuma fog napvilágot látni abban az évben, de akkor csak a Demolition jött ki tőle. A tripla tour de force végül 2005-ben valósult meg: a Cardinals nevű kísérőzenekarával közösen szerzett és rögzített májusi Cold Roses és szeptemberi Jacksonville City Nights countrys merengései után az esztendő utolsó napjaiban egy szólólemez is megjelent a harmincas éveibe átlépett gitáros-énekestől. A 29 magasan a három kiadvány legjobbika, de egyben 2005 utolsó fontos albuma is. Az est.hu Könnyű rovata ezzel a szomorú lemezzel kíván boldog új évet minden kedves olvasójának!
Linkek
Kapcsolódó cikkek
A bluesos bugival zakatoló 29 című dal (melyben Adams ismét idéz a mostanában legnagyobb kedvencének számító Grateful Deadtől) a sok keserűséget, magányt jelentő korai New York-i évekről szól, még egy letartóztatásról is szó esik benne. Az akusztikus gitáros, epikus Strawberry Wine nyolc percen keresztül régi barátokat, ismerősöket idéz meg, miközben az előadó fiatalkori alkoholizmusát is felfedi. A szolid zenekari kísérettel rögzített Nightbirds a mesélő magányát felvillanó pillanatképekkel ellenpontozza, a zongorás-vonós Blue Sky Blues viszont a körülményeken felülemelkedő akaratról szól. A tragikus Carolina Rain countrys beütésű, a zongorás Starlite Diner az álmodozás és a valóság között lebeg, a mexikói motívumokkal ékesített, rockos The Sadness egyszer kérlelő, másszor könyörtelen hangvételű. A szintén csak zongorával indító Elizabeth, You Were Born To Play That Part a leginkább személyes témájú dal, a felétől nem is folytatódik a szöveg, csak a belépő hangszerek fejezik be a történetet. A záró Voices egy szellem szemszögéből figyeli az énekest és annak minden örömét, búját – utóbbit főleg a húszas évei második fele tartogatott számára.
Ryannek hallhatóan nem volt könnyű feladat számot vetni elmúlt évtizedével (a lemezt 2004-ben, harmincévesen rögzítette, röviddel azután, hogy ismét használni tudta az év januárjában eltört csuklóját), ám ahogy azt már megállapítottuk, nála téma-, valamint körülményfüggő, hogy képes-e kiemelkedő művészi színvonalra. Nos, ezen a lemezen végre csupa kiemelkedő dalt hallunk Adamstől, énekesi produkciója pedig talán az eddigi legerősebb – a korong minden szempontból méltó folytatása a pályája művészi csúcspontját jelentő Love Is Hell albumnak. No és manapság az sem mindennapi, hogy valaki egy éven belül három hallgatható albumot adjon ki, sőt a 29 mellé kellő lelkesedéssel összeállíthatunk egy másik erős korongot is, ha a Cold Roses és a Jacksonville City Nights 32 dalos törzsanyagából kimazsolázzuk a legjobb tíz számot. (Az igazán nagy fanatikusok nézzék meg az Elizabethtown című Cameron Crowe-filmet is, ugyanis abban elcsíphetik a Words című kiadatlan Ryan Adams-dalt, mely – szemben a filmben szintén felhangzó, de még a Heartbreakerről származó Come Pick Me Uppal – a filmzenelemezre sajnos sem került fel.)
9/10
Játék
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket.
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek