A nyughatatlan

Walk the Line, 2006 Színes, feliratos amerikai életrajzi film, 136 perc
Újabb zenei szupersztár élete a mozivásznon. Ezúttal azt követhetjük nyomon, hogyan lett az arkansasi földműves búgó hangú fiából a countryzene egyik legnagyobb sztárja, az amerikai könnyűzene ikonikus figurája.

Linkek


Kapcsolódó cikkek

Ray

Ray


A film Johnny „Man In Black” Cash gyermekkorát és karrierjének korai szakaszát idézi fel az énekes-gitáros életrajzi regényeire támaszkodva. Megpróbálja felidézni azokat a legendás időket, amikor az 1950-es évek derekán a memphisi Sun Records lemezstúdió boszorkánykonyhájából olyan egyszerű vidéki srácok indultak el a szupersztárság felé, mint - hogy mást ne mondjunk - Elvis Presley.

Ezekben a zenészéletrajzi sztorikban eleve minden adva van, ami az ütős mozihoz kell: legenda, kaland (harc a sikerért, majd a siker árnyoldalaival való küzdelem), szerelem, drog és persze rock and roll. Johnny Cash élete is aranybánya ebből a szempontból, ezért is kellett a forgatókönyvíróknak belátniuk, hogy a (2003-ban elhunyt) zenész teljes sztorija nem zsúfolható bele egy - már így is több mint kétórás - filmbe. És különben is mindig a nehézségektől terhes indulás az igazán izgalmas, az, ahogyan - jelen esetben - a házalóügynökösködésből megélni próbáló srác elhatározza, ennél többre hivatott, s hamarosan a sikerlistákon találja a nevét.

A film nem hoz semmi forradalmian újat a zenészéletrajzi műfajban, viszont minden elvárásnak példaszerűen megfelel. Először is nagyon jól teljesít a legfontosabb kérdésben: a főszerepre megtalálták a tökéletes embert. Joaquin Phoenix amellett, hogy kiváló színész, és a drámai pillanatokban olyan hihetetlen erővel képes egyszerűen csak jelen lenni a vásznon, mint nagyon kevesen, még a zenélésben is remek színvonalon teljesít. Az alkotók koncepciója ugyanis az volt (és teljesen működőképesnek bizonyult), hogy a Casht és feleségét, June Carter Cash (Reese Witherspoon) énekesnőt alakító színészeknek maguknak kell előadniuk a film dalait. Ettől - különösen Phoenix és Witherspoon kettőseiben - a film megtelik egyfajta üdítő spontaneitással, ami nélkül se a country, se a rock and roll nem működhet igazán.
Odor Emilia
2006.02.01
|


Film premierek

Demóna: A sötétség úrnője

amerikai családi film, 118 perc, 2019

Zombieland - A második lövés

amerikai horror-vígjáték, 99 perc, 2019

Álomnagyi

belga-francia vígjáték, 99 perc, 2019

A lelőhely

amerikai-kanadai sci-fi, 100 perc, 2018
Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Filmek a TV-ben
18:10
Pomádé
amerikai zenés film, 1978
18:10
Dr. Hope: Egy asszony nem adja fel 2.
német életrajzi filmdráma, 2009
18:20
Millió dolláros bébi
amerikai filmdráma, 2004
18:40
Pokolfajzat
amerikai akciófilm, 2004
18:45
Cliffhanger - Függő játszma
amerikai akciófilm, 1993
Ma este az Akvárium klubban Adam Naas. Nézzétek csak, ő az új Lenny Kravitz. #adamnaas #koncertajanlo#programajanlo #akvariumklub
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.