9 és 1/2 hét

A nyolcvanas évek két legmegtermékenyítőbb műfaja az amerikai kommerszmozik számára a videoklip és a szexfilm volt, így hát nem lehet véletlen, hogy egy metszetükben fogant alkotás legalább is kultuszdarab szintig vitte, még akkor is, ha egyébként más pozitívumot nem igen tud felmutatni.
A korszak egyik kérészéltű üdvöskéjét jelentő reklámfilmes, Adrian Lyne félúton a Flashdance laza történetszálra felfűzött klipegyvelege és a Végzetes vonzerő házastársi drámának álcázott erotikus thrillere közt két röpke órában elkészítette a tökéletes szoftszex-musicvideót, ami ugyan betétszámai közül csak egyet tett globálisan ismertté (You Can Leave Your Hat On), de maga korában merésznek számító nemiségével utat mutatott Sharonnak, Deminek és sok csupasz színészhátsónak.

Az Elizabeth McNeill vékonyka sikerkönyvéből vászonra adaptált, sötét szerelmi történet egy domináns, ám sármos tőzsdealkusz és egy bombázó, ám sebezhető lelkű entellektüelle pornográf románcáról egészen a végkifejletig mintaszerűen hozza mindkét választott műfaja elvárásait. Egy fiatal, gyönyörű, ám színészileg (még) értékelhetetlen emberpár kb. nyolc percenként lezavar valami látványos előjátékot sok-sok ellenfénnyel, montázsötlettel és precízen a háttérszámnak választott slágerhez igazítva - a többi egyszerű reklámszünet, érdektelen párbeszédekkel, pár humoros közjátékkal, hogy addig átnézhessünk az MTV-re. Ha Lyne nyerő stratégiájából még finálét is tudott volna kerekíteni (mint a Flashdance esetében), a swingerpartik ma gazdagabbak lehetnének a maguk örökzöld Pomádéjával - ehelyett azonban átmegy Utolsó tangóba, kapunk egy nagy adag drámát, öncsömört, szakítást és érzelmi vákumot, mintha csak a dögös vadmacska a sztriptízszám vége előtt lemászna a póznáról és felolvasna nekünk a kedvenc Camus-regényéből.

A 9 és 1 hét epizódjaiban szerethető darab, tele egy letünt korszak minden bájával és naivitásával, miközben ízléses kis katalógust nyújt át a decensebb perverziók szimbolikus reprezentációból (aranyzuhany felrázott ásványvízzel, facial shot tejjel-mézzel), sőt azt is bebizonyítja, hogy a modern képzőművészetet igenis lehet élvezni - igaz, intim magány kell hozzá. ***

Extrák:
Semmi az égvilágon, se karaoke-verzió, se alternatív nézőpontok, de még egy árva képgaléria sem Kim testdublőrjéről. Magyar sztereó, angol surround hang.

Nine 1/2 Weeks, 1986, 112 perc, InterCom (18)
vadalma
2006.05.15
|


Film premierek

Az oroszlánkirály

amerikai animációs film, 118 perc, 2019

Az oroszlánkirály 3D

amerikai animációs film, 118 perc, 2019

Yao utazása

francia-szenegáli vígdráma, 103 perc, 2019

Senki többet

amerikai dokumentumfilm, 98 perc, 2018

Nicky Larson - Ölni vagy kölni?

francia akcióvígjáték, 91 perc, 2018

Fehér éjszakák

amerikai horror, 147 perc, 2019

Anna

francia akcióthriller, 119 perc, 2019
Játék
A törvény embere, Luke Hobbs és a kitaszított Deckard Shaw szövetségre lépnek, amikor egy kibernetikailag felturbózott ellenség fenyegeti az emberiség jövőjét.
Filmek a TV-ben
22:55
Otthon, véres otthon
amerikai vígjáték, 1997
23:00
Álmaim asszonya
amerikai krimi, 1994
23:00
Végső állomás
amerikai thriller, 2000
23:00
Utánunk a Tűzözön
amerikai akciófilm, 1996
23:00
A harc mestere
kanadai-amerikai akciófilm, 2000
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.