Kedvenc helyek

Sugababes: Overloaded – The Singles Collection

est.hu:
8/10
|
olvasói:
(0)
(Island / Universal)

A Cukorbabák korszakot zárnak: miután az eredeti trióból mára csak a csokibaba, Keisha Buchanan maradt az együttesben, egy kislemezválogatás (és mellé egy klipgyűjtemény-DVD) összegzi a Sugababes eddigi hat évet. Egy tucatnyi popsláger, remek keresztmetszete a négyalbumos karriernek (One Touch – 2000, Angels With Dirty Faces – 2002, Three – 2003, Taller In More Ways – 2005/2006).
Úgy látszik, a revizionizmus szándéka sosem áll le a Sugababes körül: miután a 2001-ben kilépett Siobhan Donaghy után 2005 legvégén Mutya Buena is otthagyta az együttest, a menedzserek nemcsak új borítóval ellátott új kiadást dobtak piacra az aktuális Taller In More Ways albumból (négy dalt újraénekeltetve az új lánnyal, Amelle Berrabah-val), de úgy döntöttek, hogy a 2006 végére betervezett slágerválogatáson is cseréljék ki a One Touch idejéból származó vokálokat a jelenlegi tagokéra – Siobhan helyett énekeljen Heidi, Mutya helyett pedig Amelle. A szándékot tett is követte, mindketten felénekelték az új hangsávokat a stúdióban, azonban a fejesek rájöhettek, hogy ez azért mégsem akkora ötlet, és inkább mindent hagytak a régiben. 
 
Ugyanis hiába vannak egyéniségek a Sugababesben, az együttes inkább egy idea, mint három leányka megnyilvánulási lehetősége, a dalszerző-producer-háttérfigurák (Cameron McVey, Richard X, Xenomania, Dallas Austin stb.) mindig a lányok alá tolták a mainstream popzene legjobb alapjait, és hagyták, hogy az egyre felnőttesebb kinézetük és megkapó, de nem kiemelkedő hangjuk sodorja a kislemezeket a legnagyobb siker felé – a Sugababes felállása akár évente is cserélődhetne, a színvonal hasonló maradna. Ennek legjobb bizonyítéka ez a válogatás: a Sugababes már négy album óta megbízható sláger-beszállítója az európai piacnak, a még mindig zseniális Overload első ütemeitől kezdve a már Amelle-lel újravett Red Dress outrójáig. Próbálkozhatnak balladákkal (Too Lost In You), lovagolhatnak egy Gary Numan-bootleg alapon (Freak Like Me) vagy akár egy Sting-dalon (Shape), rázhatják a feneküket feszes elektropopra (Push The Button, Round Round), a kislemezekkel csak igen ritkán sikerült mellényúlniuk – és ha igen, az is mind a sebtiben összedobott, kevésbé sikerült Three-ről van.  
 
Egy ilyen válogatáson látszik igazán, hogy a Sugababes karrierjében miért a Three a leggyengébb album: amikor a bombasztikus első három szám, a Freak Like Me, a Round Round és a Red Dress után az In The Middle következik, érezhető, ahogyan megakad az elsöprő energia, ami a gyűjtemény két különböző albumról összeválogatott nyitó mesterhármasában megvan. Az viszont nehezen bocsátható meg, hogy a One Touch mennyire alulreprezentált: a nálunk kapható európai kiadáson az egyetlen árva Overload szerepel csak a debütáló albumról, hiányzik a bájos Soul Sound és a baljós Run For Cover (a brit verzión bezzeg ott van ez utóbbi, az ázsiain pedig mindkettő). Az viszont pozitívum, hogy kapunk két vadonatúj dalt, amit a lányok a Bright Idea album révén befutott kaliforniai Orson együttes tagjaival közösen írtak: az erősen Goldfrappot idéző önreflektív Good To Be Gone-t és a kicsit túlfőzött Easy-t (melyeknek szoft-rockos betétei a lányok 2006-os Arctic Monkeys- és a Primal Scream-feldolgozásai után újabb ékes példáját adják a Sugababes zenei nyitottságának). 
Klág Dávid
2006.12.13
|


Játék
Thomas Webb (Callum Turner) jómódú család gyermeke, aki véletlenül megtudja, szülei házassága közel sem olyan idilli, mint képzelte: apja (Pierce Brosnan) egy fiatalabb nővel (Kate Beckinsale) csalja a feleségét.
Copyright © 2017 Minnetonka Lapkiadó Kft.