Eleven Hús

Szöllősi Géza kiállítása
Budapest, , 2007. február 1 - 24.
est.hu:
7/10
|
olvasói
7/10 (7)
Viszonylag ritkán fordult velem elő, hogy problémát okozna, hogy degeszre tömött hassal nézzek meg egy kiállítást. De most súlyos stratégiai hiba volt a részemről úgy elmenni a Körzőgyárba, hogy előtte repetáztam is anyám csülkös bableveséből. Hiszen Szöllősi Géza korábbi munkáit és filmes közreműködését ismerve nem ártott volna az óvatosság…

Linkek

Szöllősi ugyanis méltán kapott a Taxidermia című film látványtervéért díjat a tavalyi filmszemlén. A filmből is ismerős preparátor-esztétika köszön vissza a tárlókból, formaldehid illata lengedez a Körzőgyár tereiben (vagy csak én képzelem oda a dupla-dózis bableves okozta mámoromban). Szöllősi a szó legszorosabb értelmében vett naturalizmus híve, így olyan művészek példái lebegnek a szeme előtt, mint George Segal, Duanne Hanson vagy Ron Mueck, kiknek munkásságában az egyik legfontosabb formaalkotó szempont, hogy szobraik a lehető legnagyobb mértékben hasonlítsanak a modelljükre. De míg mondjuk Segal ebből a célból gipszmintákat használt, Szöllősi úgy gondolja, hogy az élethű szobrok megalkotásához a legmegfelelőbb alapanyag maga a hús lesz. Hogy az alapvető undorkeltésen mégiscsak túlmutatnak Szöllősi művei, azt talán Győrffy László fogalmazta meg a legtalálóbban: „…ráirányítja figyelmünket a bennünk élő dichotómiák (ember-állat, eleven-élettelen) viszonylagosságára, és zsigeri módon emlékeztet saját testünk esendőségére. Mert ne legyenek illúzióink: a szerelem múlandó és bomlékony, a mű pedig, amely ennek megörökítésére vállalkozik, halott; maradandóságát nem garantálja más mint egy formalinos tartály, hűtőberendezés, vagy fotódokumentáció..”
 
katmandu
2007.02.08
|
(3 kép)


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.