Kedvenc helyek

Tracey Thorn: Out Of The Woods

est.hu:
8/10
|
olvasói
8/10 (13)
(Virgin / EMI)

Az Everything But The Girl az elmúlt években csak gyűjteményes albumokkal adott életjelt magáról (Like The Deserts Miss The Rain, Adapt Or Die – Ten Years Of Remixes). A házaspár-duó persze nem tűnt el, csak átalakult: Ben Wattból neves DJ-producer-lemezkiadó lett, Tracey Thorn pedig anyaszerepben teljesített. 2006-ban aztán a német Tiefschwarz elektro-house testvérduónak sikerült Tracey-t visszarántani a zenei körforgásba egy közreműködés erejéig (Damage), ő pedig újra ráérzett a dolog ízére és elkészítette első teljes hosszúságú szólólemezét. Egy hálószoba-diszkós, nosztalgikus albumot.
Az Everything But The Girl hosszú szünetet tart, Thorn is és Watt is pihentetni kívánja a közös projektet – a magánéletben azonban minden rendben van köztük, nagy boldogságban nevelik három gyereküket. A 2006-os Tiefschwarz-közreműködés viszont meghozta Tracey ihletét, újra elkezdett dalokat írni és a gondosan kiválogatott közreműködőkkel rögzítette is azokat. Tracey Thornnak ugyan 1982-ben – az EBTG előtt – már megjelent egy szólóbemutatkozása, de az idővel kultikus rangot nyerő nyolcszámos, 23 perces, akusztikus A Distant Shore csak minialbumnak nevezhető. Az első igazi szólólemez tehát egy hosszú szünetből visszatért énekesnőt mutat (aki öt évig szinte egyáltalán nem énekelt, még otthon is alig), zeneileg pedig egy szuperigényes, szolidan trendeket (cosmic-disco) követő album, melyen remek dalok sorakoznak, és az énekhang is ugyanazt a hatás váltja ki, mint korábban. Semmi grandiózusság, a korong cseppet sem tetszeleg forradalmi megoldásokkal, körülbelül azt kapjuk, amit az EBTG-időkből már megszokhattunk, némileg személyesebb jellegű, visszaemlékezős szövegekkel.
 
A közreműködők névsora sokat elárul: a Pieces Of The People We Love című legutóbbi Rapture-lemezzel végleg révbe ért Ewan Pearson fő producerként hét dalt jegyez, a technós Vectro Lovers nevű projektjét futtató Martin Wheeler két számban működött közre (Easy, Falling Off A Log), a jópofa klippel megtámogatott It’s All True kislemezsláger társszerzői a feltörekvő finn producer, Sasse és a Metro Area projekttel már régóta a New York-i diszkót éltető Darshan Jesrani voltak, a főleg remixkörökben nagy névnek számító Cagedbaby két fülbemászó dallal vett részt a munkában (A-Z, Raise The Roof), a neves producer-remixer Charles Webster pedig egy pasztorálos, fúvós hangszereléssel járult a végeredményhez (Nowhere Near). A tempósabb dalok (az It’s All True, a Raise The Roof és a portugál Alex Santosszal készült minimál house Grand Canyon) a táncparketteken is kedvező fogadtatásra számíthatnak, és jól sikerült a kultikus New York-i csellós diszkó-avantgárd művész, Arthur Russell Get Around To Itjének feldolgozása is (ebben a Rapture szaxofonos-multiinstrumentalistája, Gabriel Andruzzi hallható), a downtempós szerzemények pedig egy családját szerető anya nyugodtságát tükrözik (Easy, Falling Off A Log). A zongorás, minimális körítésű, személyes dalok biztosan örömet okoztak a szeretetteknek (Here It Goes Again) és meglepetést a művésztársaknak (a nosztalgikus Hands Up To The Ceiling Siouxsie Sioux -t, Terry Hallt, Edwyn Collinst említi név szerint), a By Picadilly Station I Sat Down And Wept pedig talán éppen magának Tracey-nek volt szükséges visszatekintés.
 
Az Out Of The Woods egy elegáns, elsőosztályú poplemez, várhatóan szép sikert fog aratni.
Dömötör Endre
2007.04.03
|


Játék
One-woman show egy utolsó felvonásban William Luce művéből a GK Társulat és a Manna produkciójában.
Ma este az Akvárium klubban Adam Naas. Nézzétek csak, ő az új Lenny Kravitz. #adamnaas #koncertajanlo#programajanlo #akvariumklub
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.