Ébrenjárók
est.hu:
|
olvasói
7/10 (15)
A fiatal magyar film jó úton halad, és ezt gyönyörűen támasztja alá Miklauzic Bence első nagyjátékfilmje is. Bár a gyerekbetegségeket és a kezdeti bizonytalanságot persze ő sem kerülheti ki, de alapjaiban egy tökéletesen komponált lélekmozit kapunk csupa szellemes utalással.
Pedig ugye nincs könnyű dolga annak, aki ma filmezésre adja a fejét a honi placcon; minőségi kontra profitorientált, művészi, de fogyasztható, és persze kis költségvetésű, viszont minden perce visítson… szóval nem könnyű a dolog. De az egészen friss, értelmiségi moziszakma leleményes, tehetséges és mindenek előtt van mondanivalója is, ami egyáltalán nem hátrány, ha az ember közönségnek dolgozik. Továbbá finom humorral szövi át a sztorikat, lelkesen hajlik öniróniába, és kegyetlen szarkazmusa is legtöbbször telibetalál.
Az Ébrenjárók is ezt a tendenciát követi, dinamikus, élettel teli, vakmerő, abszurd és kegyetlenül őszinte. Alakjai vergődő hétköznapi kisemberek, nagy álmokkal belevetve a mocsoklelkű budapesti éjszakába. Három teljesen különböző karakter sztorija pereg a vásznon, látszólag érdektelenül haladva el egymás mellett, aztán persze összegubancolódnak a történetfonalak, és a végére a három főszereplő szárnyszegett lelki uniója rajzolódik ki a sötétre festett képekből. Egy ötvenes, lagymatag könyvvizsgáló, egy fiatal villanyszerelő, akit az áram csap le a létráról, és egy szomorúszemű cigaretta-marketinges lány, aki kétségbeesetten próbál 100 rugót összegyűjteni a fiújának. Mindannyian munkanélkülivé válnak ezen az estén, mindannyian keresnek valami fontosat, és mindannyian egyre inkább kezdik belátni, hogy az a valami csupán csak egy gonosz illúzió, nincs megváltás, nincs happy end… Van viszont egy nagyon szépen komponált, okos film, és egy nagyon ígéretes rendező.
Az Ébrenjárók is ezt a tendenciát követi, dinamikus, élettel teli, vakmerő, abszurd és kegyetlenül őszinte. Alakjai vergődő hétköznapi kisemberek, nagy álmokkal belevetve a mocsoklelkű budapesti éjszakába. Három teljesen különböző karakter sztorija pereg a vásznon, látszólag érdektelenül haladva el egymás mellett, aztán persze összegubancolódnak a történetfonalak, és a végére a három főszereplő szárnyszegett lelki uniója rajzolódik ki a sötétre festett képekből. Egy ötvenes, lagymatag könyvvizsgáló, egy fiatal villanyszerelő, akit az áram csap le a létráról, és egy szomorúszemű cigaretta-marketinges lány, aki kétségbeesetten próbál 100 rugót összegyűjteni a fiújának. Mindannyian munkanélkülivé válnak ezen az estén, mindannyian keresnek valami fontosat, és mindannyian egyre inkább kezdik belátni, hogy az a valami csupán csak egy gonosz illúzió, nincs megváltás, nincs happy end… Van viszont egy nagyon szépen komponált, okos film, és egy nagyon ígéretes rendező.
magyar filmdráma, 102 perc, 2002

Három történet a budapesti éjszakából. Találkozhat-e az áram Robin Hoodja, a Kis Gyufaárus Lány és a pesti James Dean?
Rendező:
Linkek
Játék
A szentendrei Skanzen a magyar nyelvterület népi építészetét, lakáskultúráját, gazdálkodását és életmódját mutatja be a 18. század közepétől a 20. század első feléig tartó időszakig.
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek