Kedvenc helyek

Odett és a go girlz: Pontos

est.hu:
7/10
|
olvasói
6/10 (31)
(CLS)

Polgár Odett 2005-ben, 17 évesen a Megasztár harmadik szériájában bukkant fel, s bár nem jutott döntőbe, mégis sokan megjegyezték maguknak az egyéni hangú énekesnőt, akinek édesapja, Polgár Tamás gitáros a Sziámi kilencvenes évekbeli „zalai” inkarnációjából lehet ismerős. Apa és lánya közös projektje, az Odett és a go girlz a kissé megtévesztő név ellenére csupa hímnemű kísérőzenészt sorakoztat Odett mögött, ám a Pontos című bemutatkozó albumon vendégénekesnőként Varga Zsuzsa (Szívadóvevő, Barkácsklub lányoknak) és Takáts Eszter (Rövidtáv) is szerepel, az utóbbi ráadásul majd a lemez felén, úgyhogy tényleg lehet drukkolni: hajrá csajok!
A 2008-as Szigeten bemutatkozó zenekar gitáralapú, nívós popzenét játszik, Odett pedig kedves, pajkos énekesnő, élőben is meggyőző, ráadásul kissé mísz előadásmódja miatt egyéni és jól felismerhető. A debütálás szépen felépített – sokszor slágeres, néha melankolikus – popdalainak zenéi egy-két kivétellel az apuka szerzeményei, a szövegek mintegy fele pedig társproducerétől, Müller Péter Sziámitól való: több szám például régi Sziámi-szerzemény feldolgozása (Belépek egy helyre, 2 krumpli, Halandzsa), akad egy átirat még a Kontroll Csoport 1983-as demójáról is (Kicsinek látszol innen), de Müller két további dalszöveget írt Odettnek (Pontos, Móló). A lemez másik felének szövegeit jegyző zalaegerszegi költőnő, Karáth Anita a kliséket ügyesen kerülgetve járja körbe a klasszikus párkapcsolati témákat, ahogy az album felezőpontjára tett Repülő című szám is Lukács Sándornak, Takáts Eszter zenésztársának a strófáival. A korong koncepciója, felépítése is furcsán megosztott: a lemez első felében Odett énekel, ám a nyolcadik számtól zsinórban négyben a vendégeskedő Eszter lesz a meghatározó hang, az utolsó két felvétel pedig egy-egy duett – előbbit Eszterrel (Markológép), az utóbbit Varga Zsuzsával énekli Odett (Halandzsa). Igaz, így legalább értelmet nyer a „csajos album” meghatározás. 
 
Szép a kezdés: a szaggatott, végig vonós alapú címadó szerzemény tipródós-aggódós szövegű, a kóválygó effektes Kicsinek látszol innen itt popdalként funkcionál, az elvágyódás témája pedig a ringatózó ritmusú, lódobogásos perkákkal színesített Találkozás a Logosszal című slágerszámban is folytatódik. A dalok hangzása a későbbiekben is eltalált: a sejtelmes, baljós szerelmi témájú, akusztikus dominanciájú Móló, az elektro-akusztikusra vett 2 krumpli és a xilofon-szerű szintitémával nyitó Belépek egy helyre ráadásul hangulatában is illik Odett előadásához. Az már nem is meglepetés, hogy Takáts Eszter mennyire jó: magabiztosan, szépen adja tudását – főleg ugye énekét – a dalokhoz (szolid, melankolikus lüktetés a Kontinentális reggelben, kedves ringatózás a Moziba mentem! alatt, a Fitt-nesz már egészen reggae-s, a Psyché és Ámor című felvételhez szürreális képek és szép gitármotívumok társulnak). A lemez vége egészen felrázza a hallgatót a merengésből: a Markológép hajszás refrénnel szórakoztat, a Varga Zsuzsával közösen előadott Halandzsa pedig bluesos kalandozással lep meg.
Dömötör Endre
2008.10.22
|


Játék
November 3. és 5. között az Európai Parlament idén is az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatja be az Lux-díjra jelölt, döntős filmeket.
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.