Hitchcock: Hátsó ablak
est.hu:
|
olvasói
8/10 (3)
Ha kedd, akkor klasszikusok, és ki lenne klasszikusabb, mint Alfred Hitchcock, a feszültségkeltés mestere, a rémisztés mágusa.
A Hitchcock-életműben pedig előkelő helyet foglal el a Hátsó ablak, több szavazás alapján is minden idők 10. legrémisztőbb filmje – pedig mindössze egy gyilkosság történik itt, azt sem látni rendesen. A történet hőse, a neves sajtófotós törött lába miatt szobafogságra van ítélve, s azzal tölti unalmas óráit, hogy az udvarra nyíló ablakból profi teleobjektívje segítségével figyeli házbéli szomszédjait. És úgy tűnik, hogy szemtanúja lesz, amint a szemben lakó férfi éppen megszabadulni próbál felesége holttestétől – hősünk pedig csinos kolléganője segítségével próbál utánajárni a dolognak. A Hátsó ablak kiérdemelte Alfred Hitchcock negyedik Legjobb rendező Oscar-díj-jelölését, annak ellenére, hogy egyetlen műteremben készült – ami akkor rekordméretűnek számított.
A megfelelő Lower Manhattan-légkör megteremtése érdekében Hitchcock négy fényképészt küldött Greenvich Village-be, hogy minden szögből, mindenféle időjárási és fényviszonyok között fényképezzék le a várost, ő maga viszont ki sem mozdult a főszereplő „szobájából”, utasításait rádión adta ki szereplőinek, akik bőrszínű fülhallgatót viseltek. Állítólag Hitchcock – aki egy 1910-es és egy 1924-es londoni darabolós gyilkosság történetét dolgozta fel –, hogy jól szórakozzon, a gyilkos szerepére egy olyan színészt vett fel, aki nagyon hasonlított a stúdió nagyhatalmú, de közutálatnak örvendő producerére, David O. Selznickre – akitől aztán visszavásárolta a film jogait. És bár az egymillió dollárból készült a Hátsó ablak hatalmas siker lett és tízszeresen hozta vissza a befektetett pénzt, továbbá 4 Oscar-díj-jelölést is bezsebelt, vagy harminc évig nem volt vetíthető, sem moziban, sem tévében.
Forrás: Est.Tv Magazin
A megfelelő Lower Manhattan-légkör megteremtése érdekében Hitchcock négy fényképészt küldött Greenvich Village-be, hogy minden szögből, mindenféle időjárási és fényviszonyok között fényképezzék le a várost, ő maga viszont ki sem mozdult a főszereplő „szobájából”, utasításait rádión adta ki szereplőinek, akik bőrszínű fülhallgatót viseltek. Állítólag Hitchcock – aki egy 1910-es és egy 1924-es londoni darabolós gyilkosság történetét dolgozta fel –, hogy jól szórakozzon, a gyilkos szerepére egy olyan színészt vett fel, aki nagyon hasonlított a stúdió nagyhatalmú, de közutálatnak örvendő producerére, David O. Selznickre – akitől aztán visszavásárolta a film jogait. És bár az egymillió dollárból készült a Hátsó ablak hatalmas siker lett és tízszeresen hozta vissza a befektetett pénzt, továbbá 4 Oscar-díj-jelölést is bezsebelt, vagy harminc évig nem volt vetíthető, sem moziban, sem tévében.
Forrás: Est.Tv Magazin
Rear Window
amerikai thriller, 119 perc, 1954

A húsos ujjú horrormágus kedvenc filmje a lábtörött fotóriporterről, aki ablakából mindent észrevesz.
Rendező:
Játék
Ester Rada az élő bizonyíték rá, hogy jelentősen lerövidíthető az az időszak, amikor a kezdő zenész ötvenfős klubokban kényszerül játszani húsz fizető vendég előtt.
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.
|
Iratkozz fel RSS-hírcsatornáinkra!
Programot ajánlok|Impresszum|Médiaajánlat|Felhasználási feltételek