Intimtorna - Erősítő gyakorlatok

Az intimtorna a medencefenék izomzatát erősítő gyakorlatokból áll. Nemcsak a vizeletcsepegés miatt érdemes ezeket végezni, hanem a hüvely izomzatának karbantartására, helyreállítására is.
Az intimtorna akár a szülés után közvetlenül is végezhető, amikor a gátseb már nem fájdalmas. Szülés közben a gátizomzat és a hüvely izomzata sérülhet, csökken az izomtónus, ennek következtében pedig az izomzat összehúzódási képessége is – a húgycső kiegyenesedik.
 
Az intimtorna a szexuális élet szempontjából is lényeges lehet, mivel szülés után a nők egy része e téren is zavarokkal szembesül. A fiatal korban megkezdett tornával a vizeletcsepegést igen sokszor meg lehet előzni, de a már kialakult tüneteket is tekintélyes számban csökkenti, esetenként megszünteti. 
 
Az izmok erősítésére a fenékizmokat is megdolgoztató tornát érdemes végezni. Ülve, állva, fekve bárhol végezhető a ritmikus gyorsabb és lassabb összehúzás és elernyesztés. Érdemes a légzéssel szinkronban végezni: összehúzásnál belégzés, eleresztésnél kilégzés. Például háton fekve lazán tárt lábakkal csípőemelés és megfeszítés, majd leengedés és elernyesztés gyorsan, ritmikusan. 
 
Az intimtornát segédeszközökkel még hatékonyabbá lehet tenni. Jó, ha időnként bevezetsz a hüvelybe valami megfelelő tárgyat, amire rászorítgatsz. Gyógyászati célú eszközként, de akár - minek is hallgatnánk róla - szexshopokban is találhatunk megfelelő segédeszközt. 
 
Jellemző tévhit, hogy az intimtorna csak a nőknek fontos, csak Ők végezhetik. Férfiak számára is hasonlóképp fontos a vizelettartási problémák megelőzésére. A gyakorlat a vizelet engedéséből, visszatartásából, illetve az ehhez szükséges izmok, ingerek edzéséből áll. 
 
Forrás: Mozgásvilág.hu 
2009.01.22
|


Játék
Az új évben is folytatódik a Pesti Est és a Jurányi népszerű családi programsorozata, a Mese Habbal.
Copyright © 2018 Minnetonka Lapkiadó Kft.