Kedvenc helyek

Eagles Of Death Metal: Heart On

est.hu:
8/10
|
olvasói
9/10 (4)
(Downtown / Universal)

Sok év telt el azóta, hogy Jesse Hughes és Joshua Homme (főállásában a Queens Of The Stone Age feje, a Desert Sessions sivatagi bulijainak kulcsfigurája) megalapították az eredetileg gondűző- és viccprojektnek induló Eagles Of Death Metalt. A zenekar, amelyben a gitáros-énekes Jesse a fő dalszerző, Josh pedig dobol és ellátja produceri teendőket, 2004-ben állt elő Peace, Love, Death Metal című első lemezével, majd 2006-ban a Death By Sexy tovább fokozta az izgalmakat. A turné folyamán a bajszos frontember és koncertzenészei a 2007-es Sziget Fesztiválra is ellátogattak (lásd interjúnkat!), miközben Homme már a QOTSA élére visszatérve népszerűsítette az Era Vulgaris anyagát. 2008-ban Jesse és Josh harmadik nekifutásra tovább tökéletesítették a stúdióban azt, amit elkezdtek – az élő felállás pedig 2009. március 16-án este a Dürer-kertben újfent tiszteletét teszi nálunk.
A 12 (plusz a nálunk is kapható európai verzión 1+1 bónusz) számot felvonultató Heart On című harmadik EODM-albumon, ami a lényeget illeti, nagyjából maradt minden a régi: bár a Rolling Stones-manírokban rendesen bővelkedő, helyenként Mark Bolan-féle glam bugival, New York Dolls-féle camp színezettel és a magas énekhanghoz passzoló hibbant/szexi háttérvokálokkal díszített dalokat ezúttal laza koncepció köti össze (Jesse elmondása szerint a lemez az ő Los Angelesszel való szerelmi viszonyát dokumentálja), továbbra is a fapofával elővezetett professzionális ökörködésé, a szexé, az éjféli küldetéseké a főszerep. Az első kislemez- és klipdalnak választott, bizarr törzsi intróval kezdődő, majd bugisan lüktető kétperces Wannabe In L.A. kőkeményen buliztató infantilis óda az Angyalok Városához, ahogy aztán a torzított funkos, szuperkúl High Voltage is, míg az (I Used To Couldn't Dance) Tight Pants a minden eddiginél erőteljesebb Stones-bűvöletet a Jon Spencer Blues Explosion groove-os irányába viszi el, de ebben a közegben ez is csak a dolog javára válik.  
 
Némi változást hoz az album közepén a megszokottól eltérő, kicsit „visszább vett” hangvétel – a borítón is megörökített, női kéz szorításában vergődő, csapdába esett férfiszív témája (Now I’m A Fool, Heart On). A nagybajuszú Jesse fel is teszi a költői kérdést a címadó dalban: „mit ér a szív, ha nem valami jól észrevehető helyen hordod?” A lemez persze nem ebben a hangulatban zárul: marad még a végére extralaza gitárok közé ágyazott férfi-női huzavona az olcsó élvezetek témakörében (a Cheap Thrills felelgetős vokáljában Josh feleségének, a Distillers feloszlása óta Spinnerette nevű új projektjét vezető Brody Dalle-nak a hangját is hallhatjuk), hipnotikus basszustémával kísért elmélkedés a maszturbációról (Solo Flights) és mindenre fütyülő leállatiasodás (I’m Your Torpedo). És akkor a kétértelműen hangzó albumcímet még nem is említettük. 
Katona Eszter
2009.02.20
|


Játék
Roger Waters nagy sikerű 2017-18-as US + THEM világturnéjának amszterdami állomásán rögzített koncertfilm a világpremierrel egy időben, 2019 októberében, limitált vetítéssorozatban érkezik a hazai filmszínházakba.
Már játsszák a mozik a FOMO - Megosztod és uralkodsz című filmet egy durvára sikerült buli következményeiről. @fomo.amozifilm #moziajanlo #moziajánló #fomo
Copyright © 2019 Minnetonka Lapkiadó Kft.