Kedvenc helyek

Blind Myself: Budapest, 7 fok, eső

est.hu:
9/10
|
olvasói
8/10 (13)
(Edge Records)

A Blind Myself a változások zenekara: ahogy a 2002-es Product Of Our Imagination és a 2006-os Ancient Scream Therapy között is teljesen kicserélődtek a zenészek Tóth Gergő énekes körül, úgy az azóta eltelt időszakban is több tagcserét is eszközöltek, sőt feloldhatatlan nézeteltérések miatt kiléptek a BudapestRockNRoll underground rockzenei tömörülésből is, ráadásul új nyelven – magyarul – kezdtek számokat írni (A kényelmetlen lemezzel brillírozó Isten Háta Mögött frontemberének bevonásával). A jó hír azonban az, hogy a Blind Myself e váltások után is maximálisan megfelel a minőségi elvárásoknak, így pozíciója továbbra sem gyengült a hazai metálelitben. Sőt az előző album Lost In Time című dalához Gróf Balázs által készített animációs klip 2008 végén még nemzetközi ismertséget is hozott a csapatnak (lásd interjúnkat!).
A Blind Myself folyton változó összetételében a jelek szerint csak egy pont biztos: Tóth Gergő frontember. A körülötte gyakran változó tagságban azonban rendre minőségi cserék történtek, ezért sosem kellett attól tartani, hogy a folytonos megújulás a minőség rovására megy. Az utóbbi lemez óta Édes Gergely és Horváth István személyében két új gitáros, a 18 éves Jankai Valentin személyében pedig új dobos érkezett (Bodnár Péter maradt a basszista és egyben a producer is), de hogy ne legyen olyan egyszerű a történet, az előző gitáros, Szalkai Tibor sem hagyta faképnél a formációt: koncertszervező lett, de több számban még dalszerzőként és zenészként is közreműködött az új albumon.  
 
A 2006 végén kiadott Ancient Scream Therapyn még abszolút újdonságként hatott, hogy a korábban kizárólag angolul éneklő zenekar az albumra egy magyar nyelvű számot is készített, amelynek megírásához az Isten Háta Mögött elvont szövegeit jegyző Pálinkás Tamás nyújtott segítő kezet. A kollaboráció tartósnak bizonyult: „Palika” ezúttal már a lemez teljes hosszában besegített Tóth Gergely „magyar hangjaként”, vagyis a frontember gondolatainak szavakba öntésében (az ő alkalmazása egyértelműen jó húzás volt, amint ez már rögtön a Megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért című nyitódalban nyilvánvalóvá válik). Kivételt csak az album utolsó száma jelent: a Painkiller egy Judas Priest-feldolgozás, melyben vendégként a Napra (Jaj, a világ!) és a Barbaro (Barbaro III.) frontembere, Both Miklós brillírozik gitárjával. 
 
A Blind Myself zenéjében is megújult, az atmoszférateremtő elemekkel tűzdelt „organikus” hangzás visszaszorult, ezúttal egy könnyebben feldolgozható modern metál anyag készült el, rengeteg kreatív ötlettel és technikás témával, jóval tempósabb számokkal, sok-sok izgalmas váltással és még több dallammal, egy szélesebb hallgatói réteget megcélozva. Ameddig az előző albumok csak sokadik hallgatásra adták meg magukat, addig ez a korong gyorsan beüt, ám ugyanolyan nehéz kivenni lemezjátszóból, vagyis semmivel sem marad el minőségben a korábbiaktól.  
 
A 11 számos CD mellé egy bónusz-DVD is jár, amelyen egy 2007-es PeCsa-fellépés 40 perces kivonata és az új album stúdiómunkálataiba betekintést engedő bő kétperces szkeccs mellett három klip is szerepel (köztük természetesen a már említett Lost In Time nagyszerű animációs videója is). 
Bokor Péter
2009.04.06
|


Copyright © 2020 Minnetonka Lapkiadó Kft.