Murakami Haruki: Tánc, tánc, tánc

Ihletett már szexuálisan túlfűtött krimit, amit egy japánban élő angol rendező hozott össze (Starfish Hotel), és persze tele van titokzatos és nem is annyira titokzatos utalásokkal (a callgirl Kiki az előző regényből, emberállat lény stb.) amelyek a Murakami-univerzumba mutatnak.
A Tánc, tánc, tánc csak magyarul a legújabb Murakami-regény, hiszen még 1988-ban született a Birkakergető nagy kaland folytatásaként – az egyetlen NH regény után, amihez nem volt szerencsém.
  
Amúgy minden a szokásos: a történet nyekergősen, épp, hogy elindul, mint egy fáradt kerék. Sokáig alig történik semmi, idővel mégis egyre inkább beszippant a szöveg. Aztán, ahogy egy David Lynch-filmben – mondjuk a regény születésével nagyjából egy időben futott Twin Peaksben –, egyre képtelenebb helyzetek és figurák kerülnek elő (úgy, mint egy félkarú költő, egy nem létező szálloda vagy maga a Birkaember, aki valahol a főhős agyának egy eldugott, 15. emeleti sarkában él). Újra a valóság és a (rémálom) képzelet között lebegünk valahol félúton, aztán önmagától fokozatosan a szöveg egyre nagyobb lendületre kap. A Tánc, tánc, tánc újra a magányról szól, ezúttal kicsit nyomasztóbb változatban, hiszen a belső démonok önálló életre kelnek, miközben változatlanul szól a dzsessz, a korabeli pop-rock – Murakami mesterien keveri a különböző elemeket. A szapporói télből közben eljutunk a honolului örök nyárba is, a magányos főhős mellé szinte mellékesen más magányosok csapódnak, és vége felé azt vesszük észre, már senki sem annyira magányos. 
 
Szóval finom írói varázslat megint, és csak a végén eszmélünk fel: valaki újra 600 oldalon volt képes elbolondítani minket. 

Geopen; 3900 Ft  
sencha citrus
2010.12.21
|


Játék
Molnár Ferenc Caramel 2005-ben, a Megasztár 2. szériájának győzteseként került a zenei köztudatba. 10 év elteltével sikere töretlen, a zenei és közélet kiemelt szereplője.
Copyright © 2021 Minnetonka Lapkiadó Kft.