Nézettségi adatok ennyire még senkit nem érdekeltek
11. heti nézettségi adatok
Soha nem látott érdeklődés fogadta ezen a héten a tévés nézettségi adatokat, mondhatni nézettségi lázban ég az egész ország, köszönhetően annak, hogy az évtizedeken át első számú közszolgálati csatornaként funkcionáló, ugyanakkor egyre gyengébb nézettséget produkáló m1 március 15-én átváltozott nemzeti hírcsatornává.

Az amúgy sem túl acélos kezdést produkáló csatorna – a fiataloknál vasárnap főműsoridőben messze a hét leggyengébb eredményét produkálta, mindössze 1, 2%-os nézettséget ért el – ráadásul egy egészen más koordinátarendszerben mérte adatait, mint az a többi televíziónál megszokott: „Az indulás napján, március 15-én 3, 5 millió fő volt a csatorna összesített elérése a Nielsen Közönségmérés szerint. Az öt közszolgálati adó együttes napi elérése az idei év megelőző tíz vasárnapi napjához képest 12%-kal nőtt március 15-én, ami azt jelenti, hogy a kumulált elérés mutató szerint, összesen 5, 3 millióan kapcsoltak a közmédia műsorára” – írják lelkesen a csatorna közleményében. 

Csakhogy: a nézettségi adatokban rendszerint nem több csatorna összesített eredményét és az egyperces kapcsolgatást tüntetik fel, a kumulált eredmény ugyanis ezt jelenti, a Nielsen általunk is használt táblázatában például csak a 7 percesnél hosszabb műsorok szerepelnek. Ez alapján viszont a fiataloknál csupán egy közszolgálati csatornán leadott műsor, mégpdig a Forma-1 szezonindító futama került be az ötven legnézettebb műsor közé, amit a Dunán láthattak a nézők vasárnap reggel 8-tól, és ami 144 ezres nézőszámával és 35, 3%-os közönségarányával a 25. helyen végzett a listán. A teljes lakosságnál valamivel jobb a helyzet, itt ugyanis két közsszolgálatiként működő csatorna is versenyben volt egymással, hiszen március 14-ig az m1 volt a főadó, 15-étől pedig a Duna vette át a helyét. Ennek megfelelően listánk második felében csak úgy tobzódnak a közszolgálati műsorok. A legnézettebb a már a Dunán látható Magyarország, szeretlek! lett 552 ezres nézőszámmal a huszonegyedik helyen, de a 435 ezres nézettségű (SHR 9, 6%) Kossuthkiflinek (szintén a Dunán) is összejött egy huszonnegyedik helyezést. A régi m1 szombati híradója 398 ezer nézővel a huszonötödik helyen zárt.  

De ne csak a „futottak még” kategóriáról essék szó! Mindkét korosztály egyértelmű győztese az RTL Klub lett, a legnézettebb műsor pedig az ezen az adón leadott Non-stop című film, amely még a Barátok köztöt is a háta mögött hagyta, s a fiataloknál 552 ezer nézővel, a teljes lakosságban pedig 1 millió 187 ezer nézővel nyerte a hetet. A fiataloknál a Bk után az Éjjel-nappal Budapest került még fel a dobogóra 455 ezres nézőszámmal, amit az RTL Klub esti műsorai követnek a sorban: Cobra 11, Fókusz, Dr. Csont, RTL Híradó, Castle és Szulejmán a további sorrend. Igen, jól látja, a TV2-ről eddig egyetlen szó sem esett, a nagy nemzeti hírtévévé válás nagy vesztese ugyanis az erre a hétre teljesen a háttérbe szoruló TV2, mely a fiataloknál csupán a tizedik helyig jutott a Tények révén, a 229 ezer fiatalt érdeklő Éden Hotel pedig a középmezőnyben, a tizennyolcadik helyen keresendő, minden egyes nap csúnyán elvérezve a Barátok közttel szemben – e két sorozat múlt hétig ugyanis egy műsorsávban ment. 

A teljes lakosság a Non-stop és Barátok közt mögött még az RTL Híradót juttatta dobogóra, tovább gyengítve ezzel is a TV2-t, mely csatorna ebben a korosztályban ugyan két műsorával is a top 10-be került (a Tények a 7., a Jóban Rosszban a 8. helyet szerezte meg), de minden este kikapott az RTL Klubtól. A TV2 nagy költségvetésű Éden Hotele ebben a korcsoportban egy hellyel feljebb jutott, mint a fiataloknál, és 598 ezer nézővel a tizenhetedik helyezést húzta be. A délutáni műsorsávban leadott két mexikói szappanopera, A macska és a Fiorella ennél valamivel több nézőt érdekelt, és beelőzte a listán az Éden Hotelt, valamint nagyon rávert az RTL Klubon ekkor látható, hipohondereknek kevésbé ajánlható Dr. Tóthra – ez utóbbi műsor nem nagyon tud a tíz százalék körüli közönségarányból kitörni –, némi részsikert okozva ezzel a főműsoridőben nagy fokú érdektelenséget kiváltó, a két vasárnap esti filmjével (Túl a sövényen SHR 9, 6%, Evan, a minden6ó SHR 9, 3%) még a tíz százalékot sem elérő TV2-nek. 

Az m1-nek nagyon nem ment múlt héten, hisz a 18-49-es korosztálynak mindössze 2, 9%-a kapcsolt oda a csatornára főműsoridőben, és a TV2 11, 1%-os közönségaránya sem mondható izmos számnak, bár a második helyre még elég volt. De nagyon jön a Cool, megint 7%-os eredménnyel szerezve meg a harmadik helyet, az első természetesen az RTL Klub lett 20, 8%-kal. A Film+ 5, 5%-ot, a Viasat3 3, 9%-ot ért el, ezzel szintén verték a nem túl szépen búcsúzó régi m1-et.  

(Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés/RTL Klub) 

b.e.
2015.03.17