Az RTL Klubnak és a TV2-nek is bejött a vasárnap
17. heti nézettségi adatok
Két vasárnap este vetített műsor nyerte a múlt hetet, egy-egy győzelmet szerezve ezzel az RTL Klubnak és a TV2-nek is. Utóbbi csatorna ennek mindenképp örülhet, hisz az Éden Hotel bizonyos jelenetei miatt jelenleg áll a bál a TV2-nél.

A kereskedelmileg fontos korosztályban az RTL Klub húzta be a győzelmet a Bosszúállók című filmmel, melyet a fiatal tévénézők 27, 1%-a követett figyelemmel. Az 513 ezer nézőt érdeklő Bosszúállókat az Éjjel-nappal Budapest (484 ezer néző) és a Barátok közt (452 ezer néző) követi a dobogón. A teljes lakosság ellenben Az ének iskoláját nézte vasárnap, mely műsor 1 millió 238 ezer nézővel és 27, 1%-os közönségaránnyal szerezte meg az elsőséget, ugyancsak az RTL Klub két napi sorozatát, a Barátok köztöt és az Éjjel-nappal Budapestet előzve meg ezzel közvetlenül. 

Valamelyest combosodott a Konyhafőnök nézettsége is a múlt héthez képest, bár elsősorban a helyezésekben mutatkozik meg. A főzőshow mindkét korosztályban a negyedik legnézettebb műsor lett a héten: 946 ezer nézőjéből 339 ezer tartozott a 18-49-es korosztályba. A fiataloknál egy helyezést, a teljes lakosságban viszont hármat javított előző héthez képest a műsor.  

Az Éden Hotel továbbra sem hozza azokat a számokat, amiket ebben a „reality-szegény” időszakban produkálhatna a műsor. A valóságshow a fiataloknál ugyan a második legnézettebb TV2-es műsor volt múlt héten Az ének iskolája után, ám 205 ezer nézővel és 12, 1%-os közönségaránnyal csak a tizenötödik a listán, míg a teljes lakosságban ennél is hátrább, csupán a huszonharmadik helyen találjuk a 483 ezer nézőt vonzó műsort, mely azért elsősorban nem is ennek a korosztálynak szól. Az, hogy a pénteki epizód miatt a szexuális erőszak vádja is felmerült az Édennel kapcsolatban, már csak hab a tortán, és egyelőre nem tudni, milyen hatással lesz a későbbiekre. 

Maradva a TV2-nél, múlt héten debütált Friderikusz Sándor új műsora, az Összezárva Friderikusszal című talk show, mely a teljes lakosságban 709 ezer nézővel a tizedik helyezést szerezte meg, a fiataloknál pedig 196 ezer nézővel a tizenhetedik helyen zárt a listán.  

A csatornák szerinti nézettségből az látszik, hogy a fiataloknak átlagosan csupán csak 10, 8%-a kapcsolt főműsoridőben a TV2-re, az RTL-re ezzel szemben 23, 6% volt kíváncsi. A Cool 6, 7%-ot, a Film + 5, 6%-ot ért el, a Viasat átlaga 3, 9%, a Dunáé pedig 2, 7% volt múlt héten. 

(Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés/RTL Klub)  

b.e.
2015.04.28