Lassan már csak egy nagy kereskedelmi csatornáról beszélhetünk
18. heti nézettségi adatok
A fiataloknál az Éjjel-nappal Budapest, a teljes lakosság körében pedig Az ének iskolája lett a hét legnézettebb műsora. A TV2 is bezsebelt tehát egy győzelmet, igaz, a csatorna többi műsora sehol sincs listánkon.

A lista élén ugyanis csupa RTL-es műsor trónol, ezek ellen kéne a TV2-n főműsoridőben leadott Tényeknek, Jóban Rosszbannak, Kuzey Guney-nek és Éden Hotelnek felvennie a harcot, ami nem nagyon sikerül. 

A 18-49-es korosztályban 528 ezer nézővel az Éjjel-nappal Budapest végzett az élen, letaszítva ezzel a csúcsról a 474 ezres nézettségű Barátok köztöt. A dobogó harmadik fokán egy film, A nemzet aranya 2. szerepel, ugyancsak az RTL Klubnak szerezve 451 ezer nézőt. Szupercella, A Konyhafőnők, L'ecsó a további sorrend – ne feledjük, múlt héten háromnapos hétvége volt, ezért ez a sok film az élbolyban –, és csak ezután, a hetedik helyen következik a TV2 legnézettebb műsora, Az ének iskolája, mely az előbbiektől jócskán elmaradva, csak 19, 6%-os közönségaránnyal futott. 

A teljes lakosságban viszont az 1 millió 292 ezer nézettséget elérő Az ének iskolája mentette meg a TV2 becsületét, igaz, legközelebb a tizedik helyen találkozhatunk csak a TV2 kék színével, a 799 ezres nézettségű Tények ugyanis ennél feljebb nem jutott. A második legnézettebb műsor az Éjjel-nappal Budapest lett 1 millió 165 ezres nézőszámmal, az 1 millió 130 ezer nézőt érdeklő Barátok közt pedig a harmadik helyen zárt. A Konyhafőnők, a Híradó, a Nemzet aranya 2., a Szupercella, a Cobra 11 és a Szulejmán következik aztán a sorban, mind az RTL Klub malmára hajtva a vizet. Friderikusz új műsora 634 ezer nézővel egyelőre nem tudott bekerülni a legjobb tízbe, és közvetlenül a Jóban Rosszban mögött, a lista 14. helyén zárta a hetet. 

A fiataloknál mért főműsoridős eredményekre tekintve, még szembetűnőbb, hogy mennyire elhúzott az RTL Klub, mely csatorna 23, 5%-os közönségaránnyal természetesen az élen zárta a hetet. A TV2 ezzel szemben mindössze 10, 8%-kal követi őt a sorban, és lassan-lassan még a Cool is lehagyja, mely utóbbi adó ezúttal 7, 2%-os közönségaránnyal áll a harmadik helyen. A Film+ a fiatalok 6, 5%-át, a Viasat3 3, 6%-át, a Duna pedig mindössze a 2, 6%-át ültette a képernyők elé. 

(Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés/RTL Klub)  

b.e.
2015.05.05