Növelné a magyar filmek hazai nézettségét a Filmalap
Számottevően növelné a magyar filmek hazai nézettségét a forgalmazási támogatás megújításával a Magyar Nemzeti Filmalap. Az új forgalmazási támogatásra a hazai forgalmazók pályázhatnak.

Az újítás kulcsfontosságú eleme az, hogy a Filmalap a forgalmazók által a marketingköltésekre fordítandó összegek növelésére pályázati úton jelentős és vissza nem térítendő támogatást tesz elérhetővé. 

Attól függően, hogy a forgalmazó mennyit fordít egy filmalapos támogatással készült magyar film vagy koprodukció hazai mozibemutatójára, a Filmalap az adott összeg többszörösével is támogathatja egy film kampányát a forgalmazási koncepció és költségterv ismeretében. A támogatás feltételeit a filmelőállítók, azaz a producerek, a forgalmazók és a Filmalap között háromoldalú szerződések fogják rögzíteni - áll a közleményben. 

A Filmalap tájékoztatása szerint a szerződések aláírására már a tervezett mozibemutató előtt hat hónappal sort kell keríteni, így biztosítandó az átgondolt, hosszú kifutású és célravezető kampányok felépítését és megvalósítását.  

Az új forgalmazási támogatás mellett a Filmalap által kínált korábbi támogatási eszközök továbbra is rendelkezésre állnak a producerek számára: a filmek összköltségvetésébe beépített és jelenleg 10 millió forintos értékben maximált gyártás során felmerülő marketingköltségek, melyek többek között a forgatási fotózásra, sajtó-kommunikációra, a teaserekre és előzetesekre fordítandók. Változatlanul elérhetők lesznek a producerek számára a Filmalap által biztosított tesztvetítések és eredményeik elemzése, valamint a TV szpotok a vezető hazai kereskedelmi csatornákon, továbbá a marketingpályázat, mely visszatérítendő támogatás formájában vehető igénybe - közölte a Filmalap. 

(MTI) 

2016.06.06